DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje přípravy na rychlý rozjezd, startovní proceduru i technické zajímavosti spojky ve voze Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
16:41 07.05.2014 194.160.178.XXX
Každý vysokootáčkový stroj,.. ...je odolnejší proti rozdrncávaniu, lebo otáčajúci rotor má veľký moment zotrvačnosti, hoci má malý priemer. Ak si bol malý a pri jednej zo spoločenských hier, si roztočil zotrvačník, ktorý mal jednu tenšiu stopku okolo ktorej sa otáčal a druhú hrubšiu, ktorou si prstami, akoby lusknutím udelil zotrvačníku krútiaci moment a čím boli otáčky väčšie, zotrvačník sa točil plynule a ostal na mieste stáť, čím otáčky klesali, začal sa chvieť a putovať po podložke. Aké jednoduché však, ak si si spomenul na detstvo. A to je tá analógia mezdi množstvom otáčok a odolnosťou voči chveniu. A tak je to aj s motorom automobilovým v bežnej premávke, kde zotrvačník je a u pohonnej jednotky F1 ho nenájdeš. Teraz už vieš prečo, lebo som ti to lopatisticky vysvetlil, že by to aj sprostý pochopil ! Preto nechápem, prečo tu pletieš nejakého Kolesa. Je ti to rodina ?
Kapor
15:34 07.05.2014 194.160.178.XXX
By si mal vedieť,.. ...že na prejazd boxov sa používa tlačítko na volante. A celá procedúra vyzerá nasledovne: Pred vjazdom do boxov pribrzdenie a podradenie, stlačenie tlačítka na prejazd boxov, zastavenie a zaradenie neurálu. Po výmene pneumatík, zaradenie I. rýchlostného stupňa a stlačenie tlačítka, na ktoré sa auto rozbehne automaticky na dovolenú rýchlosť nakoľko spojka je ovládaná elekrickya výkonový člen je hydraulický. Tu sa obe páčky, ktoré sa používajú na štarte nepoužívajú, lebo spojka je nahriata a nemusí predtým, ako sa auto rozbehne kĺzať, aby sa nahriala cca na 200 stupňov. Ak ste to pochopili, gratulujem, ak nie prileďte do Barcelony a tam vám to vysvetlím aj ukážem.
Libor
22:12 06.05.2014 89.190.61.XXX
Ne ne, kapr to tam rve bez spojky na surovca .
Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.
Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.
Kapor
18:49 06.05.2014 194.160.178.XXX
Zotrvačník majú len osobné autá,... ...u F1 by si ho hľadal márne, lebo ak by si ho tam namontoval, tak by si ho pri tých vysokých otáčkach stratil. Prvé pridanie a by sa ti urval z hriadeľa a otkotúľaľ do kačírku a bolo by po závode. Inak spojka sa použije za závod len raz pri štarte, potom ostane uzamknutá, lebo všetko má na starosti automatická prevodovka.
Kapor
09:38 06.05.2014 194.160.178.XXX
Nemáš pravdu,... ...je to kvôli tomu, čo hovorím ja, ťažisko je len podružné, ktoré z toho riešenia logicky vyplýva. Ak má vysokootáčkový motor, potrebuješ spojku s čo najmenším momentom zotrvačnosti a hmotnosťou a to je tu plne uplatnené.
Jura
21:13 05.05.2014 85.70.247.XXX
Hezky popsaná činnost spojky
Celý systém mi přijde poměrně dost blbuvzdorný, až na chladné nervy by to pro jezdce nemělo být nijak náročné .. nechápu pak jakto že například Massa má soustavně vynikající starty zatímco Webber je měl soustavně katastrofální.
Celý systém mi přijde poměrně dost blbuvzdorný, až na chladné nervy by to pro jezdce nemělo být nijak náročné .. nechápu pak jakto že například Massa má soustavně vynikající starty zatímco Webber je měl soustavně katastrofální.
uzivatel001084
14:54 05.05.2014 84.42.248.XXX
Nekteri maji pedaly na DRS a KERS na volantu, myslim ze Kimi nebo Alo to takhle maji.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek