DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje přípravy na rychlý rozjezd, startovní proceduru i technické zajímavosti spojky ve voze Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 07.05.2014 18:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 18 lidí) 05.05.2014 19:27
Díky za unikátní článek. Ještě nikdy jsem nečetl… »
» Bigben (Hlasovalo 15 lidí) 05.05.2014 21:27
Poděkování a více takových článků!!!!!!11 »
» Petr (Hlasovalo 10 lidí) 05.05.2014 16:23
Jde o volant Lotusu z Monzy z roku 2011. Týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Libor

89.190.61.XXX
Zagůgluj a uvidíš12 doporučuju v exotopedii11

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Každý vysokootáčkový stroj,.. ...je odolnejší proti rozdrncávaniu, lebo otáčajúci rotor má veľký moment zotrvačnosti, hoci má malý priemer. Ak si bol malý a pri jednej zo spoločenských hier, si roztočil zotrvačník, ktorý mal jednu tenšiu stopku okolo ktorej sa otáčal a druhú hrubšiu, ktorou si prstami, akoby lusknutím udelil zotrvačníku krútiaci moment a čím boli otáčky väčšie, zotrvačník sa točil plynule a ostal na mieste stáť, čím otáčky klesali, začal sa chvieť a putovať po podložke. Aké jednoduché však, ak si si spomenul na detstvo. A to je tá analógia mezdi množstvom otáčok a odolnosťou voči chveniu. A tak je to aj s motorom automobilovým v bežnej premávke, kde zotrvačník je a u pohonnej jednotky F1 ho nenájdeš. Teraz už vieš prečo, lebo som ti to lopatisticky vysvetlil, že by to aj sprostý pochopil ! Preto nechápem, prečo tu pletieš nejakého Kolesa. Je ti to rodina ? 18 11

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Ty seš takovej slovenskej Michal Kolesa, to je dobře, protože nám ten náš už umřel05

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Je to inak tlmič torzných kmitov,.. ...zotrvačníkom to volajú len ***, ako ty ! 08 A F1 to nepotrebuje, lebo tam je ako tlmič torzdých kmitov MGU-K. 01
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
By si mal vedieť,.. ...že na prejazd boxov sa používa tlačítko na volante. 14 A celá procedúra vyzerá nasledovne: Pred vjazdom do boxov pribrzdenie a podradenie, stlačenie tlačítka na prejazd boxov, zastavenie a zaradenie neurálu. Po výmene pneumatík, zaradenie I. rýchlostného stupňa a stlačenie tlačítka, na ktoré sa auto rozbehne automaticky na dovolenú rýchlosť nakoľko spojka je ovládaná elekrickya výkonový člen je hydraulický. Tu sa obe páčky, ktoré sa používajú na štarte nepoužívajú, lebo spojka je nahriata a nemusí predtým, ako sa auto rozbehne kĺzať, aby sa nahriala cca na 200 stupňov. Ak ste to pochopili, gratulujem, ak nie prileďte do Barcelony a tam vám to vysvetlím aj ukážem. 11 18

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
10500/min. jsou vysoký otáčky?

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Ne ne, kapr to tam rve bez spojky04 na surovca03 .
Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.

+ 7 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
A co zastávky v boxech? Při nich se spojka taky hodí, ne? 03

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Zotrvačník majú len osobné autá,... ...u F1 by si ho hľadal márne, lebo ak by si ho tam namontoval, tak by si ho pri tých vysokých otáčkach stratil. Prvé pridanie a by sa ti urval z hriadeľa a otkotúľaľ do kačírku a bolo by po závode. Inak spojka sa použije za závod len raz pri štarte, potom ostane uzamknutá, lebo všetko má na starosti automatická prevodovka. 11

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
To si asi pleteš se setrvačníkem. Nevím teda, jestli nízký těžiště motoru je podružný, to asi ne05

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Nemáš pravdu,... ...je to kvôli tomu, čo hovorím ja, ťažisko je len podružné, ktoré z toho riešenia logicky vyplýva. Ak má vysokootáčkový motor, potrebuješ spojku s čo najmenším momentom zotrvačnosti a hmotnosťou a to je tu plne uplatnené. 01

+ 9 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Spojka je malá hlavně kvůli těžišti, aby šel motor usadit co nejníž.

+ 3 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Bigben

Bigben

90.181.141.XXX
Poděkování a více takových článků!!!!!!11

+ 15 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jura

85.70.247.XXX
Hezky popsaná činnost spojky 01
Celý systém mi přijde poměrně dost blbuvzdorný, až na chladné nervy by to pro jezdce nemělo být nijak náročné .. nechápu pak jakto že například Massa má soustavně vynikající starty zatímco Webber je měl soustavně katastrofální.

+ 9 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.80.93.XXX
Vždyť to bylo jen o fous :) https://lh6.googleusercontent.com/-fWXhPJgGqhg/TeVJYmBJ_rI/AAAAAAAAFIM/fJJhpagugAs/w1189-h892-no/P1100869.JPG

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Díky za unikátní článek. Ještě nikdy jsem nečetl tak podrobný článek o startovní procedůře vozů F1 a ještě navíc podležený technickými podklady.
Za mě velká pochvala.01 01 01

+ 18 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001465

uzivatel001465

62.168.11.XXX
Dík Petře! 01

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Jde o volant Lotusu z Monzy z roku 2011. Týmy dvě páčky navíc používaly pro změnu rychlostních stupňů zároveň se změnou mapování motoru či rozložení brzdného účinku.

+ 10 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

46.135.83.XXX
Massa To nebyl ulity start..ale Massa nevidel dobře na slot do ktereho zastavoval..a při startu stal asi metr pres caru.. A to natocil nejaky divak..

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001084

uzivatel001084

84.42.248.XXX
Nekteri maji pedaly na DRS a KERS na volantu, myslim ze Kimi nebo Alo to takhle maji.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama