DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje přípravy na rychlý rozjezd, startovní proceduru i technické zajímavosti spojky ve voze Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 07.05.2014 18:14 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno je to pochopiteľné,... ...že spojka v F1 je tak mrňavá, lebo každý milimeter a gram naviac jej udeľuje väčší nielen moment zotrvačnosti, ale aj rotujúcu hmtu naviac a tým rastú aj straty pri zrýchlení, preto sa potrebná trecia plocha dosiahne tak, že spojka obsahuje viac lamiel a je to vlastne spotrebný materiál na jeden závod, lebo jej živonosť sa nijak nesleduje, ako je to u pohonných jednotiek, prevodoviek atď. 11

    + 9 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      Spojka je malá hlavně kvůli těžišti, aby šel motor usadit co nejníž.

      + 3 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nemáš pravdu,... ...je to kvôli tomu, čo hovorím ja, ťažisko je len podružné, ktoré z toho riešenia logicky vyplýva. Ak má vysokootáčkový motor, potrebuješ spojku s čo najmenším momentom zotrvačnosti a hmotnosťou a to je tu plne uplatnené. 01

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          To si asi pleteš se setrvačníkem. Nevím teda, jestli nízký těžiště motoru je podružný, to asi ne05

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Zotrvačník majú len osobné autá,... ...u F1 by si ho hľadal márne, lebo ak by si ho tam namontoval, tak by si ho pri tých vysokých otáčkach stratil. Prvé pridanie a by sa ti urval z hriadeľa a otkotúľaľ do kačírku a bolo by po závode. Inak spojka sa použije za závod len raz pri štarte, potom ostane uzamknutá, lebo všetko má na starosti automatická prevodovka. 11

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              78.157.160.XXX
              A co zastávky v boxech? Při nich se spojka taky hodí, ne? 03

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor

                89.190.61.XXX
                Ne ne, kapr to tam rve bez spojky04 na surovca03 .
                Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.

                + 7 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              10500/min. jsou vysoký otáčky?

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                By si mal vedieť,.. ...že na prejazd boxov sa používa tlačítko na volante. 14 A celá procedúra vyzerá nasledovne: Pred vjazdom do boxov pribrzdenie a podradenie, stlačenie tlačítka na prejazd boxov, zastavenie a zaradenie neurálu. Po výmene pneumatík, zaradenie I. rýchlostného stupňa a stlačenie tlačítka, na ktoré sa auto rozbehne automaticky na dovolenú rýchlosť nakoľko spojka je ovládaná elekrickya výkonový člen je hydraulický. Tu sa obe páčky, ktoré sa používajú na štarte nepoužívajú, lebo spojka je nahriata a nemusí predtým, ako sa auto rozbehne kĺzať, aby sa nahriala cca na 200 stupňov. Ak ste to pochopili, gratulujem, ak nie prileďte do Barcelony a tam vám to vysvetlím aj ukážem. 11 18

                + 6 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Je to inak tlmič torzných kmitov,.. ...zotrvačníkom to volajú len ***, ako ty ! 08 A F1 to nepotrebuje, lebo tam je ako tlmič torzdých kmitov MGU-K. 01
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 6 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Libor

                  89.190.61.XXX
                  Ty seš takovej slovenskej Michal Kolesa, to je dobře, protože nám ten náš už umřel05

                  + 3 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Každý vysokootáčkový stroj,.. ...je odolnejší proti rozdrncávaniu, lebo otáčajúci rotor má veľký moment zotrvačnosti, hoci má malý priemer. Ak si bol malý a pri jednej zo spoločenských hier, si roztočil zotrvačník, ktorý mal jednu tenšiu stopku okolo ktorej sa otáčal a druhú hrubšiu, ktorou si prstami, akoby lusknutím udelil zotrvačníku krútiaci moment a čím boli otáčky väčšie, zotrvačník sa točil plynule a ostal na mieste stáť, čím otáčky klesali, začal sa chvieť a putovať po podložke. Aké jednoduché však, ak si si spomenul na detstvo. A to je tá analógia mezdi množstvom otáčok a odolnosťou voči chveniu. A tak je to aj s motorom automobilovým v bežnej premávke, kde zotrvačník je a u pohonnej jednotky F1 ho nenájdeš. Teraz už vieš prečo, lebo som ti to lopatisticky vysvetlil, že by to aj sprostý pochopil ! Preto nechápem, prečo tu pletieš nejakého Kolesa. Je ti to rodina ? 18 11

                    + 5 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama