Mercedes ukázal nový monopost W05 (+ technické specifikace)

Petr Hlawiczka, 28. ledna 2014, 07:00 Google+

Mercedes dnes v boxové uličce před zahájením testů odhalí svůj nejnovější vůz F1 s označením W05.

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 29.01. 18:58) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý tým již včera zveřejnil některé detailní záběry (viz zde), dnes jsme se konečně dočkali a v Jerezu si mohli prohlédnout nový vůz. Vzhledově je moc hezký, nos má ladné křivky a neobsahuje ošklivou špičky.

"Celý tým odvedl při managementu celého projektu, aby vše stihl včas připravit. Přes několik milníků jsme se dostali až k našim cílům. Ale, jako obvykle, jak moc úspěšní jsme byli, začneme rozpoznávat až při jízdnách na trati. Nové auto je elegantní, ale agresivní. Pokud se týče inženýringu pod kapotou, ten je velmi inovativní a inteligentní," říká Paddy Lowe.

Lowe, který v průběhu loňského roku přišel z McLarenu, převzal po odchodu Rosse Brawna jeho funkci výkonného technického ředitele: "Náš tým může být oprávněně hrdý na svoji práci. Nikdo z nás ale nepodléhá iluzi a ví, kolik práce jej ještě před prvním závodem sezony, který je za 6 týdnů, čeká."

w05
Snímek z testu v Silverstone (foto: Mercedes AMG F1 Team)

w05

Mercedes vloni zažil svoji nejúspěšnější sezony od svého návratu do F1 - vyhrál tři závody a mezi týmy obsadil 2. příčku. O obchodní stránku týmu se stará Toto Wolff: "Čeká nás náročná zima plná testů. V nové dlouhé sezoně nebude hrát důležitou roli jenom výkonnost, ale také spolehlivost bude klíčovým faktorem.

Lewis i Nico začnou sezonu hladoví po úspěchu. Jsem přesvědčen, že náš tým bude mít prospěch ze skutečnosti, že jsme během zimy nezažili žádné změny mezi jezdci. Vloni jsme byli v konečném účtování druzí, což bylo pro nás velmi pozitivní. Náš cíl pro sezonu 2014 je jasný, chceme pokračovat ve výstavbě týmu a doufáme, že z každého závodního víkendu dostaneme maximum."

mercedes w05
Mercedes W05 zepředu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

 

Fotografie najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.

 

Technické specifikace Mercedesu W05

Šasi
- monokok: zformovaný kompozit z uhlíkových vláken voštinové struktury
- karosérie: kompozit z uhlíkových vláken včetně krytu motoru, bočnic, podlahy, nosu, předního a
   zadního křídla
- kokpit: odnímatelné sedadlo jezdce anantomicky tvarované z uhlíkových kompozitů, šestibodový
   upínací pás jezdce, systém HANS
- bezepčnostní struktury: ochranná buňka kokpitu zahrnuje nárazuvzdornou konstrukci a panely
   proti pronikntuní, čelní nárazovou strukturu, předepsané boční nárazové struktury, integrovanou
   zadní nárazovou strukturu, ochannou strukturu při převracení vpředu i vzadu
- přední zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- zadní zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- tlumiče: Penske
- kola: Advanti, kovaný hořčík
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičny, vzadu brake-by-wire
- brzdové třmeny: Brembo
- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
- vybavení: McLaren Electronic Systems (MES)

Převodové ústrojí
- osm rychlostní pri jízdu vpřed, jedna zpátečka, hlavní skříň z uhlíkových vláken
- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná
- spojka: uhlíková lamela

Rozměry

- celková délka: 4 800 mm (loni 5094 mm)
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1800 mm
- hmotnost: 691 kg

Motor
- typ: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
- minimální hmotnost: 145 kg
- další součásti pohonné jednotky: interní spalovací motor (ICE), jednotka motorgenerátoru -
   kinetická (MGU-K), jednotka motorgenerátoru - tepelná (MGU-H), úložiště energie (ES),
   turbodmychadlo (TC), řídicí elektronika (CE)
- počet pohonných jednotek: pět na jezdce a sezónu

Interní spalovací motor

- objem: 1,6 l
- počet válců: 6
- počet ventilů: 24
- max. otáčky: 15 000 ot/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- vstřikování paliva: vysokotlaké přímé vstřikování (max 500 barů, jedna tryska na válec)
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína na společné hřídeli

Systém pro rekuperaci energie
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes jednotky motorgenerátorů
- úložiště energie: řešení z lithium-ion baterií, hmotnost mezi 20 - 25 kg
- max. úschova energie na kolo: 4 MJ
- max. otáčky MGU-K: 50 000 ot/min
- max. výkon MGU-K: 120 kW (161 koní)
- max. rekuperované energie MGU-K na kolo: 2 MJ
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: 4 MJ (33,3 s při plném výkonu)
- max. otáčky MGU-H: 125 000 ot/min
- max. výkon MGU-H: neomezen
- max. rekuperované energie MGU-H na kolo: neomezeno
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: neomezeno

Paliva a maziva
- palivo: Petronas Primax
- lubrikanty: Petronas Syntium
- převodovkový a hydraulický olej: Petronas Tutela

Vytisknout

Diskuze: Mercedes ukázal nový monopost W05 (+ technické specifikace)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 29.01.2014 18:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Co se mění u pneumatik pro sezónu 2014 a kolik sad mohou týmy při testech využít

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud