Německý tým již včera zveřejnil některé detailní záběry (viz zde), dnes jsme se konečně dočkali a v Jerezu si mohli prohlédnout nový vůz. Vzhledově je moc hezký, nos má ladné křivky a neobsahuje ošklivou špičky.
"Celý tým odvedl při managementu celého projektu, aby vše stihl včas připravit. Přes několik milníků jsme se dostali až k našim cílům. Ale, jako obvykle, jak moc úspěšní jsme byli, začneme rozpoznávat až při jízdnách na trati. Nové auto je elegantní, ale agresivní. Pokud se týče inženýringu pod kapotou, ten je velmi inovativní a inteligentní," říká Paddy Lowe.
Lowe, který v průběhu loňského roku přišel z McLarenu, převzal po odchodu Rosse Brawna jeho funkci výkonného technického ředitele: "Náš tým může být oprávněně hrdý na svoji práci. Nikdo z nás ale nepodléhá iluzi a ví, kolik práce jej ještě před prvním závodem sezony, který je za 6 týdnů, čeká."
Snímek z testu v Silverstone (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes vloni zažil svoji nejúspěšnější sezony od svého návratu do F1 - vyhrál tři závody a mezi týmy obsadil 2. příčku. O obchodní stránku týmu se stará Toto Wolff: "Čeká nás náročná zima plná testů. V nové dlouhé sezoně nebude hrát důležitou roli jenom výkonnost, ale také spolehlivost bude klíčovým faktorem.
Lewis i Nico začnou sezonu hladoví po úspěchu. Jsem přesvědčen, že náš tým bude mít prospěch ze skutečnosti, že jsme během zimy nezažili žádné změny mezi jezdci. Vloni jsme byli v konečném účtování druzí, což bylo pro nás velmi pozitivní. Náš cíl pro sezonu 2014 je jasný, chceme pokračovat ve výstavbě týmu a doufáme, že z každého závodního víkendu dostaneme maximum."
Mercedes W05 zepředu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Fotografie najdete pod článkem, snímek ve vysokém rozlišení mezi tapetami.
Technické specifikace Mercedesu W05
Šasi
- monokok: zformovaný kompozit z uhlíkových vláken voštinové struktury
- karosérie: kompozit z uhlíkových vláken včetně krytu motoru, bočnic, podlahy, nosu, předního a
zadního křídla
- kokpit: odnímatelné sedadlo jezdce anantomicky tvarované z uhlíkových kompozitů, šestibodový
upínací pás jezdce, systém HANS
- bezepčnostní struktury: ochranná buňka kokpitu zahrnuje nárazuvzdornou konstrukci a panely
proti pronikntuní, čelní nárazovou strukturu, předepsané boční nárazové struktury, integrovanou
zadní nárazovou strukturu, ochannou strukturu při převracení vpředu i vzadu
- přední zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- zadní zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- tlumiče: Penske
- kola: Advanti, kovaný hořčík
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičny, vzadu brake-by-wire
- brzdové třmeny: Brembo
- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
- vybavení: McLaren Electronic Systems (MES)
Převodové ústrojí
- osm rychlostní pri jízdu vpřed, jedna zpátečka, hlavní skříň z uhlíkových vláken
- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná
- spojka: uhlíková lamela
Rozměry
- celková délka: 4 800 mm (loni 5094 mm)
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1800 mm
- hmotnost: 691 kg
Motor
- typ: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
- minimální hmotnost: 145 kg
- další součásti pohonné jednotky: interní spalovací motor (ICE), jednotka motorgenerátoru -
kinetická (MGU-K), jednotka motorgenerátoru - tepelná (MGU-H), úložiště energie (ES),
turbodmychadlo (TC), řídicí elektronika (CE)
- počet pohonných jednotek: pět na jezdce a sezónu
Interní spalovací motor
- objem: 1,6 l
- počet válců: 6
- počet ventilů: 24
- max. otáčky: 15 000 ot/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- vstřikování paliva: vysokotlaké přímé vstřikování (max 500 barů, jedna tryska na válec)
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína na společné hřídeli
Systém pro rekuperaci energie
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes jednotky motorgenerátorů
- úložiště energie: řešení z lithium-ion baterií, hmotnost mezi 20 - 25 kg
- max. úschova energie na kolo: 4 MJ
- max. otáčky MGU-K: 50 000 ot/min
- max. výkon MGU-K: 120 kW (161 koní)
- max. rekuperované energie MGU-K na kolo: 2 MJ
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: 4 MJ (33,3 s při plném výkonu)
- max. otáčky MGU-H: 125 000 ot/min
- max. výkon MGU-H: neomezen
- max. rekuperované energie MGU-H na kolo: neomezeno
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: neomezeno
Paliva a maziva
- palivo: Petronas Primax
- lubrikanty: Petronas Syntium
- převodovkový a hydraulický olej: Petronas Tutela