Bliží pohled na Lotus E20 + technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 10. února 2012, 06:50 Google+

Lotus před týdnem představil svůj nový monopost E20, s nímž by se jeho piloti Kimi Räikkönen a Romain Grosjean chtěli prosadit mezi absolutní špičku. Pojďme se na jejich nové auto trochu blíže podívat.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 11.02. 23:59) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Tým loni představil na předchůdci monopostu E20 revoluční výfuky ústící vpředu pod bočnicemi. Při tomto řešení však narazil na jeho omezený vývojový potenciál. Auto nyní navazuje na svého předchůdce, zadní část je velmi podobná, svým designem nikterak nepřekvapil, spíše naopak.

Lotus, který je znám častými obměnami předního křídla, přes zimu těžil z letní přestavby aerodynamického tunelu na 60% modely, stejně jako z vylepšení CFD zařízení a simulátoru v Enstone.

Na voze se v Jerezu objevilo nové přední křídlo: klapky jsme již loni viděli, změnu doznal vertikální prvek na každé straně zhruba v polovině - jeho cílem je směřovat vzduch kolem vnitřní strany předních kol.

Nos následuje trend většiny a obsahuje klasický schod, jehož tvary jsou ale zaoblenější než například u Ferrari, a plynule navazuje na šasi přizpůsobené tomuto novému tvaru.

Zavěšení bylo vylepšeno pro lepší proudění vzduchu. Stejně jako minulý rok najdeme vpředu push-rod, vzadu oblíbený pull-rod.

Na deflektorech před bočnicemi v Jerezu zkoušel Lotus přidat drobné výstupky optimalizaci proudění. Vedle kokpitu slouží pro chlazení žebrování po vzoru Sauberu. Vstupní otvor pro přívod vzduchu k motoru (airbox) nad hlavou pilota se zmenšil a ubyly i postranní dva menší otvory po jeho stranách.

Výfuky jsou vzadu umístěné blízko středu vozu a jejich první verze směřuje na spodní část zadního křídla (beam-wing), které je uprostřed rozdělené - obsahuje tam dodatečné 15 cm široké křidélko.

Difuzor má v horní části širokou Gurneyho klapku s výřezem nad centrálním kanálem. Menší výřez lze spatřit také dole pod startovacím otvorem.

 

Srovnání s loňským vozem R31


Obecné technické specifikace

- šasi: zformovaná uhlíková vlákna a hliníkový kompozitní monokok voštinové struktury, vyrobený
   týmem Lotus F1 a navržený pro maximální pevnost při minimální hmotnosti. Motor je
   nainstalován jako plně namáhaný prvek
- přední zavěšení: z karbonových vláken, push-rod systém spojený s torzní tyčí a jednotkami tlumičů,
   které jsou namontovány uvnitř monokoku; hliníkové těhlice a strojem obrobená hořčíková
   kola OZ
- zadní zavěšení: z karbonových vláken, pull-rod systémem ovládané torzní pružiny a napříč
   namontovanými jednotkami tlumičů uchycenými k horní části převodovkové skříně, hliníkové
   těhlice a strojem obrobená hořčíková kola OZ
- převodovka: sedmi rychlostní poloautomatická titanová se zpátečkou; quickshift systém pro řazení
   s maximální rychlostí
- palivový systém: ATL, pryžová palivová jednotka vyztužená kevlarem
- chladicí systém: oddělené chlazené vodní a olejové radiátory se nacházejí v bočnicích a jsou
   chlazeny vzduchem při pohybu monopostu směrem dopředu
- elektronika: MES - standardní řídící jednotka Microsoft
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičky, třmeny AP Racing, hlavní válce AP Racing a Brembo
- kokpit: odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo pilota, uchycení šesti či osmibodovými pásy OMP
  Racing, volant integruje řazení, páčky spojky a nastavování zadního křídla

kimi

Rozměry
- délka: 5 038 mm (o 62 mm kratší než R31)
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozchod předních kol: 1 450 mm
- rozchod zadních kol: 1 400 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, kamer a závaží)

KERS
- motorgenerátor: Renault Sport F1
- elektronická řídící jednotka: Magneti Marelli
- řídící jednotka: Magneti Marelli
- baterie: neuveřejněno
- výkon a energie: 60 kW a 400 kJ

Motor: Renault RS27-2012
- objem: 2 400 cm3
- architektura: 90° V8
- počet ventilů: 32
- písty ze slitiny hliníku
- 8 škrticích klapek typu butterfly
- ojnice ze slitiny titanu
- blok motoru ze slitiny hliníku
- kliková hřídel: nitridovaná ocelová slitina s vyrovnávacím závažím z wolframové slitiny
- svíčky s mezúrovňovým vybíjením
- hmotnost: 95 kg
- maximální otáčky: 18 000 za min
- ECU: MES SECU
- palivo: Total
- olej: Total
- výkon: přes 750 koní

 

© Foto: Lotus Renault GP

Vytisknout

Diskuze: Bliží pohled na Lotus E20 + technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 11.02.2012 23:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Nové HRT F112 neprošlo všemi nárazovými testy, objeví se nejdříve při posledním…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud