DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Mercedes v Suzuce otestoval přední křídlo, které využívá pasivního F-kanálu pro zvýšení aerodynamického přítlaku. Získává rozhodující výhodu pro příští sezónu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 24.10.2011 08:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 09:58
Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo.… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:24
Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný… »
» uzivatel000729 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:28
Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky, Mario.

    Samozřejmě je těžké cokoliv tvrdit, zvlášť když nevíme 100% přesně, jak to funguje a k čemu slouží. S tou gumou to se dá podle mě vyřešit mřížkou jako na brzdových kanálcích. Ta úplně otevřená díra v nose, jako se objevila v Suzuce, je podle mě falešnou stopou.

    Možná narážíš na tvrzení McLarenu, že se jim v Koreji někde v předním křídle nejspíše zasekly kousky gumy a Hamilton tím ztratil 10 bodů přítlaku. Lewis si křídlo po závodě ale prohlížel a uvedl, že tam nic podezřelého neviděl.

    Proto bych to tam spíše bych to viděl na problém s nedotáčivosti na superměkkých - trápil se nejen Hamilton, ale i Button. A nejen piloti McLarenu. Čím více s ní bojovali a snažili se auto srovnat, tím větší nedotáčivostí trpěli a problém zvětšovali.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unknown

    XXX
    to loni tvrdili taky a jak to dopadlo? aby sme nebyli zklamaní

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Nieco podobne pred troma rokmi skusalo aj F preco to teda nechali tak? 04

    dodo

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Pekný článok Petr, ale musím doplniť ešte jednu vec, ktorá nebola zatiaľ nikde spomenutá. Na predné krídlo sa nabaľuje pri jazde počas pretekov dosť veľké množstvo gumy, ktorá sa odtrháva od pneumatík. Dajme tomu, že sa dostane napríklad do vstupného otvoru tohto F-duct, alebo do výstupných otvorov - fungovanie systému sa potom môže jednoducho zmeniť.

    Zdroj blízky jednému z tímov dokonca tvrdí, že čiastočky gumy uchytené na prednom krídle (hlavne v medzerách medzi klapkami) spôsobujú stratu až niekoľkých bodov prítlaku!

    Viem, že teraz je predčasné diskutovať o spoľahlivosti tohto systému, keďže aj samotný Mercedes ho ešte iba skúma, ale myslím si, že toto nie je tá najdôležitejšia karta, ktorú Ross Brawn pripravuje na budúci monopost.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Děkujeme!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000866

    uzivatel000866

    XXX
    OFFTOPIC 04

    Chtel jsem cele redakci podekovat za vybornou praci a zajimave informace, ktere nam ctenarum prinasi. F1news je pravoplatnym kralem ceskych formulovych webu. Ne jak jisty novacky pseudoweb. F1Blesks je bohuzel ta nejsmradlavejsi internetova zumpa a jako takova taky zapacha. Tamnim pseudopisalkum jde akorat tak o pocet kliknuti na clanky. O to, jestli odvadi dobrou praci, preci nejde. Nastesti uz si to vetsina ctenaru uvedomila a prechazi na jine, lepsi a kvalitni weby, kde pracuji skutecni ZURNALISTE. Na weby jako je tento. 01 01

    K TOPICu:

    Zvednuti Mercedesu by nebylo od veci, jen prilis neverim nejake dominanci. Ale boje o vitezstvi - proc ne? 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    matne si spomínam, ako mi admin minulý rok tvrdil, že na predné krídlo sa to nedá aplikovať 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Omni

    XXX
    Zajímavé.. a já si myslel, že prostředek křídla je takto prázdný/holý proto, aby neomezoval proud vzduchu co jde dozadu na difuzor. Docela by mě zajímalo co FIA vedlo k tomu nařízení, aby se těch 50cm nemohlo nijak využívat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    Vzhledem k velikosti vstupního otvoru a množství vzduchu, který jím proteče, musí být přínos takového řešení minimální, respektive neměřitelný v čase na jedno kolo.

    Nehledě na to, že ohýbá vzduch téměř do protisměru (což je řešení aerodynamické brzdy) a vyfukuje ho pod křídlem (čímž snižuje jeho přítlak).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška se skokově zlepšil a vypadá to,že pochopil svůj vůz a podle toho to taky vypadá.Rychlost v závodě je v jeho podání velmi dobrá.Teď už jen ten vůz....a bude to OK jak pro Schumiho,tak pro Nica.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepek

    XXX
    No nevim, nejsou nahodou pohyblive aeroprvky zakazane? A ta klapka nebo membrana co tam maji musi byt pohybliva.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      XXX
      Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný přepínač být nemůže, podle mě ten vzduch tam proudí stále jen jeho množství se liší podle rychlosti.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      XXX
      Podle me to bude zaviset na rychlosti. S jinou rychlosti bude mit vzduch jinou drahu proudeni a tim treba urci, kam poputuje. Pochybuju, ze by to nemeli osetreny.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    ..všechny detaily nejsou ještě známy..,myslím,že něco si Brawn v rukávu nechal 13

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Já v to doufám, rád bych je viděl vyhrávat. 04 Nezdá se mi, že by člověk Rossova formátu vytáhl ty nejsilnější trumfy v nejmíň vhodnou dobu.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Bird44

    XXX
    dobrý článek 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Neviem ako bude postavené auto pre sezónu 2O12, ale tohoto ročné auto Mercedesu s tým nezíska zhola niž, lebo Nico aj Michael sa sťažovali práve na malý prítlak na zadnú nápravu pri ľahkom aute, čo bol diamertrálne iný problém ako rieši pasívny F-kanál. 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo. Během zimy to můžou všichni okopírovat. :(

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    No lišák Brawn zase na něco přišel. Ale otázka zní "je to vůbec k něčemu?" Když o tom už konkurence ví. McLaren měl tu výhodu že se na to přišlo až v průběhu roku ale tady se to ví už nynní. Nevím, nevím...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama