DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Mercedes v Suzuce otestoval přední křídlo, které využívá pasivního F-kanálu pro zvýšení aerodynamického přítlaku. Získává rozhodující výhodu pro příští sezónu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 24.10.2011 08:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 09:58
Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo.… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:24
Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný… »
» uzivatel000729 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:28
Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • a

    XXX
    at to výjde!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Presne! 01
    Jedine, ze by to bol nejaky "zastieraci manever" 04 a Brawn pripravuje nieco este "podstatnejsie" (?) (zeby nieco s fukanim, co sa nedavno vyjadril o nedokonalosti novych pravidiel)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Mercedes už loni pracoval na samočinném f-duct. [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    XXX
    dostat víc vzduchu pod podlahu se v přední části dá i mnohem méně krkolomnými řešeními, ale všechny (včetně tohoto) mají za efekt snížení přítlaku na přední nápravě - narozdíl od dvojitých či foukaných difuzorů. Myslím, že tady Ross celkem dost mlží. Ostatně "tajnou zbraň pro příští sezonu" by neukazoval takhle brzo a okatě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Panek

    XXX
    Pánové, vůbec tu nejde o nějaké ohýbání. Fyzika základní školy. Tlak se šíří všemy směry! Pokud bude protýkat vzduch trubkou plynule, tak bude generovat stejný odbor v zahnuté i rovné trubce. Onen odpor, který zahnutá trubka bude generovat, bude až u jejího ústí, protože tam bude "přebytek" vzduchu, který byl odebrán z jiné vrstvy, takže na zýkladě vyrovnání tlaku dojte k turbulentnímu zvíření a u ústí ohnuté trubky bude vznikat indukční odpor. Někdo mu říká turbuletní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • elrik

      XXX
      no, mas to trosku pomotany.
      1. vzduch je stlacitelny,
      2. tlakova ztrata kanalu, kterym proudi musi byt minimalni, aby doslo k proudeni kanalem prirozenym pretlakem mezi nosem a spodni stranou kridla
      3. to abys mohl proudem (primarniho) vzduchu indukovat okolni vrstvu a strhnout ji, musi byt rychlost (primarniho vzduchu) vyssi, coz nezvladnes bez vnejsi sily

      zde pujde o privod vzduchu do neutralni casti a tim jeji zaplneni, resp. vetsi nafouknuti difuzoru.

      co me ale zarazi, ze s tim prisli tri zavody pred koncem sezony. to jim to konkurence do konce sezony zvladne hrave zkopirovat. spis si myslim ze ma Ross v rukavu daleko silnejsi trumf a tohle dal konkurenci proto, aby odvedl jejich pozornost od vyvoje v jinych oblastech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Prinos v case na kolo - to nemozes vediet...

    Ja sice aerodynamik niesom ale prakticky kazdy z nich Ti povie, ze predne kridlo je najdolezitejsie ale nielen kvoli vlastnemu pritlaku ale minimalne stejnym dielom sa podiela na "spravnom" smerovani/distribucii prudenia na zbytok monopostu!
    Ak teoreticky hovoria, ze to ma za ulohu prave "to" tak zisk (na dalsich castiach - v tomto pripade na podlahe) moze byt vyssi ako "nejaka" strata na prednom kridle. Okrem toho ma kridlo este vrchnu stranu/plochu+dalsie prvky a neviem ci tam by sa nedala "suplovat" (urcitym sposobom) ta "nejaka" strata.

    Nic v zlom, len by som si to jaksi nedovolil spochybnovat. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    no a je to tu,pan Brawn začíná utočit,příští sezona bude jako vyšitá a myslím,že se máme nač těšit.. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton měl podle některých zpráv čelit sabotáži

Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama