DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Mercedes v Suzuce otestoval přední křídlo, které využívá pasivního F-kanálu pro zvýšení aerodynamického přítlaku. Získává rozhodující výhodu pro příští sezónu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 24.10.2011 08:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 09:58
Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo.… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:24
Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný… »
» uzivatel000729 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:28
Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • a

    XXX
    at to výjde!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Presne! 01
    Jedine, ze by to bol nejaky "zastieraci manever" 04 a Brawn pripravuje nieco este "podstatnejsie" (?) (zeby nieco s fukanim, co sa nedavno vyjadril o nedokonalosti novych pravidiel)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Mercedes už loni pracoval na samočinném f-duct. [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    XXX
    dostat víc vzduchu pod podlahu se v přední části dá i mnohem méně krkolomnými řešeními, ale všechny (včetně tohoto) mají za efekt snížení přítlaku na přední nápravě - narozdíl od dvojitých či foukaných difuzorů. Myslím, že tady Ross celkem dost mlží. Ostatně "tajnou zbraň pro příští sezonu" by neukazoval takhle brzo a okatě.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Panek

    XXX
    Pánové, vůbec tu nejde o nějaké ohýbání. Fyzika základní školy. Tlak se šíří všemy směry! Pokud bude protýkat vzduch trubkou plynule, tak bude generovat stejný odbor v zahnuté i rovné trubce. Onen odpor, který zahnutá trubka bude generovat, bude až u jejího ústí, protože tam bude "přebytek" vzduchu, který byl odebrán z jiné vrstvy, takže na zýkladě vyrovnání tlaku dojte k turbulentnímu zvíření a u ústí ohnuté trubky bude vznikat indukční odpor. Někdo mu říká turbuletní.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • elrik

      XXX
      no, mas to trosku pomotany.
      1. vzduch je stlacitelny,
      2. tlakova ztrata kanalu, kterym proudi musi byt minimalni, aby doslo k proudeni kanalem prirozenym pretlakem mezi nosem a spodni stranou kridla
      3. to abys mohl proudem (primarniho) vzduchu indukovat okolni vrstvu a strhnout ji, musi byt rychlost (primarniho vzduchu) vyssi, coz nezvladnes bez vnejsi sily

      zde pujde o privod vzduchu do neutralni casti a tim jeji zaplneni, resp. vetsi nafouknuti difuzoru.

      co me ale zarazi, ze s tim prisli tri zavody pred koncem sezony. to jim to konkurence do konce sezony zvladne hrave zkopirovat. spis si myslim ze ma Ross v rukavu daleko silnejsi trumf a tohle dal konkurenci proto, aby odvedl jejich pozornost od vyvoje v jinych oblastech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Prinos v case na kolo - to nemozes vediet...

    Ja sice aerodynamik niesom ale prakticky kazdy z nich Ti povie, ze predne kridlo je najdolezitejsie ale nielen kvoli vlastnemu pritlaku ale minimalne stejnym dielom sa podiela na "spravnom" smerovani/distribucii prudenia na zbytok monopostu!
    Ak teoreticky hovoria, ze to ma za ulohu prave "to" tak zisk (na dalsich castiach - v tomto pripade na podlahe) moze byt vyssi ako "nejaka" strata na prednom kridle. Okrem toho ma kridlo este vrchnu stranu/plochu+dalsie prvky a neviem ci tam by sa nedala "suplovat" (urcitym sposobom) ta "nejaka" strata.

    Nic v zlom, len by som si to jaksi nedovolil spochybnovat. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    no a je to tu,pan Brawn začíná utočit,příští sezona bude jako vyšitá a myslím,že se máme nač těšit.. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama