DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?
Mercedes v Suzuce otestoval přední křídlo, které využívá pasivního F-kanálu pro zvýšení aerodynamického přítlaku. Získává rozhodující výhodu pro příští sezónu?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasoval 1 člověk)
21.10.2011 10:24
Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný… »
» uzivatel000729
(Hlasoval 1 člověk)
21.10.2011 10:28
Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
achmed-cz
13:25 21.10.2011 XXXdostat víc vzduchu pod podlahu se v přední části dá i mnohem méně krkolomnými řešeními, ale všechny (včetně tohoto) mají za efekt snížení přítlaku na přední nápravě - narozdíl od dvojitých či foukaných difuzorů. Myslím, že tady Ross celkem dost mlží. Ostatně "tajnou zbraň pro příští sezonu" by neukazoval takhle brzo a okatě. -
Panek
16:38 21.10.2011 XXXPánové, vůbec tu nejde o nějaké ohýbání. Fyzika základní školy. Tlak se šíří všemy směry! Pokud bude protýkat vzduch trubkou plynule, tak bude generovat stejný odbor v zahnuté i rovné trubce. Onen odpor, který zahnutá trubka bude generovat, bude až u jejího ústí, protože tam bude "přebytek" vzduchu, který byl odebrán z jiné vrstvy, takže na zýkladě vyrovnání tlaku dojte k turbulentnímu zvíření a u ústí ohnuté trubky bude vznikat indukční odpor. Někdo mu říká turbuletní.-
elrik
19:49 21.10.2011 XXXno, mas to trosku pomotany.
1. vzduch je stlacitelny,
2. tlakova ztrata kanalu, kterym proudi musi byt minimalni, aby doslo k proudeni kanalem prirozenym pretlakem mezi nosem a spodni stranou kridla
3. to abys mohl proudem (primarniho) vzduchu indukovat okolni vrstvu a strhnout ji, musi byt rychlost (primarniho vzduchu) vyssi, coz nezvladnes bez vnejsi sily
zde pujde o privod vzduchu do neutralni casti a tim jeji zaplneni, resp. vetsi nafouknuti difuzoru.
co me ale zarazi, ze s tim prisli tri zavody pred koncem sezony. to jim to konkurence do konce sezony zvladne hrave zkopirovat. spis si myslim ze ma Ross v rukavu daleko silnejsi trumf a tohle dal konkurenci proto, aby odvedl jejich pozornost od vyvoje v jinych oblastech.
-
-
erdedy
12:06 21.10.2011 XXXPrinos v case na kolo - to nemozes vediet...
Ja sice aerodynamik niesom ale prakticky kazdy z nich Ti povie, ze predne kridlo je najdolezitejsie ale nielen kvoli vlastnemu pritlaku ale minimalne stejnym dielom sa podiela na "spravnom" smerovani/distribucii prudenia na zbytok monopostu!
Ak teoreticky hovoria, ze to ma za ulohu prave "to" tak zisk (na dalsich castiach - v tomto pripade na podlahe) moze byt vyssi ako "nejaka" strata na prednom kridle. Okrem toho ma kridlo este vrchnu stranu/plochu+dalsie prvky a neviem ci tam by sa nedala "suplovat" (urcitym sposobom) ta "nejaka" strata.
Nic v zlom, len by som si to jaksi nedovolil spochybnovat.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek