DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Mercedes v Suzuce otestoval přední křídlo, které využívá pasivního F-kanálu pro zvýšení aerodynamického přítlaku. Získává rozhodující výhodu pro příští sezónu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídlo Mercedesu s pasivním F-kanálem: přišel Brawn opět na geniální fintu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 24.10.2011 08:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 09:58
Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo.… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:24
Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný… »
» uzivatel000729 (Hlasoval 1 člověk) 21.10.2011 10:28
Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky, Mario.

    Samozřejmě je těžké cokoliv tvrdit, zvlášť když nevíme 100% přesně, jak to funguje a k čemu slouží. S tou gumou to se dá podle mě vyřešit mřížkou jako na brzdových kanálcích. Ta úplně otevřená díra v nose, jako se objevila v Suzuce, je podle mě falešnou stopou.

    Možná narážíš na tvrzení McLarenu, že se jim v Koreji někde v předním křídle nejspíše zasekly kousky gumy a Hamilton tím ztratil 10 bodů přítlaku. Lewis si křídlo po závodě ale prohlížel a uvedl, že tam nic podezřelého neviděl.

    Proto bych to tam spíše bych to viděl na problém s nedotáčivosti na superměkkých - trápil se nejen Hamilton, ale i Button. A nejen piloti McLarenu. Čím více s ní bojovali a snažili se auto srovnat, tím větší nedotáčivostí trpěli a problém zvětšovali.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unknown

    XXX
    to loni tvrdili taky a jak to dopadlo? aby sme nebyli zklamaní

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Nieco podobne pred troma rokmi skusalo aj F preco to teda nechali tak? 04

    dodo

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Pekný článok Petr, ale musím doplniť ešte jednu vec, ktorá nebola zatiaľ nikde spomenutá. Na predné krídlo sa nabaľuje pri jazde počas pretekov dosť veľké množstvo gumy, ktorá sa odtrháva od pneumatík. Dajme tomu, že sa dostane napríklad do vstupného otvoru tohto F-duct, alebo do výstupných otvorov - fungovanie systému sa potom môže jednoducho zmeniť.

    Zdroj blízky jednému z tímov dokonca tvrdí, že čiastočky gumy uchytené na prednom krídle (hlavne v medzerách medzi klapkami) spôsobujú stratu až niekoľkých bodov prítlaku!

    Viem, že teraz je predčasné diskutovať o spoľahlivosti tohto systému, keďže aj samotný Mercedes ho ešte iba skúma, ale myslím si, že toto nie je tá najdôležitejšia karta, ktorú Ross Brawn pripravuje na budúci monopost.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Děkujeme!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000866

    uzivatel000866

    XXX
    OFFTOPIC 04

    Chtel jsem cele redakci podekovat za vybornou praci a zajimave informace, ktere nam ctenarum prinasi. F1news je pravoplatnym kralem ceskych formulovych webu. Ne jak jisty novacky pseudoweb. F1Blesks je bohuzel ta nejsmradlavejsi internetova zumpa a jako takova taky zapacha. Tamnim pseudopisalkum jde akorat tak o pocet kliknuti na clanky. O to, jestli odvadi dobrou praci, preci nejde. Nastesti uz si to vetsina ctenaru uvedomila a prechazi na jine, lepsi a kvalitni weby, kde pracuji skutecni ZURNALISTE. Na weby jako je tento. 01 01

    K TOPICu:

    Zvednuti Mercedesu by nebylo od veci, jen prilis neverim nejake dominanci. Ale boje o vitezstvi - proc ne? 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    matne si spomínam, ako mi admin minulý rok tvrdil, že na predné krídlo sa to nedá aplikovať 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Omni

    XXX
    Zajímavé.. a já si myslel, že prostředek křídla je takto prázdný/holý proto, aby neomezoval proud vzduchu co jde dozadu na difuzor. Docela by mě zajímalo co FIA vedlo k tomu nařízení, aby se těch 50cm nemohlo nijak využívat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    XXX
    Vzhledem k velikosti vstupního otvoru a množství vzduchu, který jím proteče, musí být přínos takového řešení minimální, respektive neměřitelný v čase na jedno kolo.

    Nehledě na to, že ohýbá vzduch téměř do protisměru (což je řešení aerodynamické brzdy) a vyfukuje ho pod křídlem (čímž snižuje jeho přítlak).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    Vloni to měl Schumacher těžké,ale během letoška se skokově zlepšil a vypadá to,že pochopil svůj vůz a podle toho to taky vypadá.Rychlost v závodě je v jeho podání velmi dobrá.Teď už jen ten vůz....a bude to OK jak pro Schumiho,tak pro Nica.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepek

    XXX
    No nevim, nejsou nahodou pohyblive aeroprvky zakazane? A ta klapka nebo membrana co tam maji musi byt pohybliva.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      XXX
      Mě to také přijde divné, podle mě tam žádný přepínač být nemůže, podle mě ten vzduch tam proudí stále jen jeho množství se liší podle rychlosti.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      XXX
      Podle me to bude zaviset na rychlosti. S jinou rychlosti bude mit vzduch jinou drahu proudeni a tim treba urci, kam poputuje. Pochybuju, ze by to nemeli osetreny.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    ..všechny detaily nejsou ještě známy..,myslím,že něco si Brawn v rukávu nechal 13

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Já v to doufám, rád bych je viděl vyhrávat. 04 Nezdá se mi, že by člověk Rossova formátu vytáhl ty nejsilnější trumfy v nejmíň vhodnou dobu.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Bird44

    XXX
    dobrý článek 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Neviem ako bude postavené auto pre sezónu 2O12, ale tohoto ročné auto Mercedesu s tým nezíska zhola niž, lebo Nico aj Michael sa sťažovali práve na malý prítlak na zadnú nápravu pri ľahkom aute, čo bol diamertrálne iný problém ako rieši pasívny F-kanál. 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Jen mám pocit, že s tím vylezli příliš brzo. Během zimy to můžou všichni okopírovat. :(

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    No lišák Brawn zase na něco přišel. Ale otázka zní "je to vůbec k něčemu?" Když o tom už konkurence ví. McLaren měl tu výhodu že se na to přišlo až v průběhu roku ale tady se to ví už nynní. Nevím, nevím...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama