Hispania přestavila svůj nový monopost F111 (+foto, aktualizováno)

PH, 11. března 2011, 13:15 Google+

Hispania Racing dnes v boxové uličce během testů v Barceloně konečně odhalila svůj vůz, s nímž bude závodit v letošní sezóně. Žel kvůli nedostatku dílů nevyjede ani v sobotu, k prvnímu závodu tedy nastoupí stejně jako loni bez jediného kilometru v testech.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 14.03. 11:33) Napište svůj názor
HRT

HRT | foto: HRT F1 Team

Sdílejte článek

Nový vůz dával dohromady technický ředitel HRT Geoff Willis se svým týmem s hlavním designérem Paulem Whitem. F111 vychází z loňské F110 postavené Dallarou, což přes některé novinky svou podobou vůz nezapře - stejný je celkový tvar monokoku, přední brzdové kanálky, horní kulatý otvor pro vstup vzduchu a téměř beze změny zůstalo i přední zavěšení.

Grafické líbivé zbarvení, na které je tým patřičně hrdý, je dílem designera futuristický automobilů Daniela Simona.

"Začátek programu vývoje F111 byl obrovskou výzvou. Skupina inženýrů pracujících v mnoha různých místech musela vyrobit šasi HRT pro rok 2011 tak, aby splňovalo nová pravidla, zakomponovat převodovku Williams LG13, navrhnout zcela nové vyhovující zadní zavěšení a vyvinout kompletní aerodynamický balík.

Vzhledem k času, který jsme měli, na mě zapůsobil výsledek a enormní úsilí, které do dosažení našeho cíle všichni vložili. Musíme být realisté v tom, co očekáváme z pohledu výkonnosti: je to v podstatě základní vůz, který tým musí v roce 2011 dále rozvíjet," uvedl Willis.

5

Colin Kolles o novém voze, které Hispania Racing během přestávky představila: "Myslím, že auto vypadá fantasticky - nejen aerodynamicky, ale i vzhledově. Je zcela odlišné od všeho, co kdy jezdilo a nyní jezdí v F1.

Máme velmi dobře viditelné auto, velmi pohledné pro sponzory. To je můj názor - myslím, že vypadá skvěle. Vkus se samozřejmě liší, možná se lidem zdá škaredé, nevím. Mně se líbí."

1

Přední křídlo je zcela nové, inspiraci si vzalo u dva roky starého Brawnu BGP0001. Nové jsou také deflektory, podseknuté bočnice, zadní křídlo a záď monopostu - podstatně užší s výfuky těsně nad podlahou. Chladiči motoru v horní části dominuje menší žraločí ploutev. Zadní centrální chladící otvor je podobný jako u Red Bull. Kolles uvedl, že až 95 % auta je zcela nových, což z obrázků zatím podle mě ale vůbec nevyplývá.

2

Hispania bude letos využívat motor Cosworth podobně jako Virgin či Williams - ten však na rozdíl od dvou nováčků bude v jiné specifikaci, protože tým z Grove na rozdíl od ostatních zákazníků Cosworthu nasadí i KERS.

HRT vyměnilo převodovku Xtrac za Williams, kvůli menší skříně došlo na vylepšení zadního zavěšení. Celá záď působí mnohem kompaktnějším dojmem. Vzhledem k tomu, že španělský tým nebude vůbec testovat (nenastoupí ani v sobotu, protože dodávku tlumičů zadrželi celníci), nelze očekávat, že by se v úvodu sezóny odlepil od nejspodnějších příček výsledkových listin.

f111

 

Srovnání s loňským vozem

c1

c2

 

Technické informace

Šasi: z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce vyrobené společností CarboTech
Zavěšení: dvojité závěsy z uhlíkových vláken, push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrou
Tlumiče: hydraulické
Palivová nádrž: kevlarem vyztužená gumová palivová buňka
Volant: z uhlíkových vláken s integrovanou elelktronikou a vybavením
Řídící systém: hydraulický servo-asistenční systém HRT
Převodovka: sedmirychlostní "Quick-Shift" poloautomatická Williams LG14
Spojka: uhlíková vícelamelová
Brzdový materiál: karbonové kotouče a destičky
Brzdové třmeny: šestipístkové po celém obvodu
Chladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky

Bezpečnostní pásy: OMP
Kokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů,
     šestibodové pásy a systém HANS
Ráfky: hořčíková slitina
Pneumatiky: Pirelli P Zero
Celková šířka: 1800 mm
Hmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)

Motor
- čtyřdobý Cosworth CA2011
- 8 válců do V, úhel sevření: 90 °
- konstrukce: blok válců z odlité hliníhové slitiny, kované hliníkové písty, ocelová kliková hřídel
- objem: 2400 cm3
- maximální otáčky: 18000
- hmotnost: přes 95 kg
- vrtání válců: do 98 mm

Vytisknout

Diskuze: Hispania přestavila svůj nový monopost F111 (+foto, aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.03.2011 11:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Čtvrtý den v Barceloně se vytáhl Schumacher s vylepšeným Mercedesem (+foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud