DISKUZE K ČLÁNKU McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Příznivci McLarenu se dočkali - britský tým dnes v Berlíně představil veřejnosti svůj nový monopost MP4-26, který má obsahovat několik velmi zajímavých technických řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren MP4-26 s radikálním řešením bočnic odhalen v Berlíně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 08.02.2011 00:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • McMatej

        XXX
        Ano, ale v té trubce se ten plyn nebude pohybovat jen tak sám od sebe. A pokud by podtlak závisel jen na průřezech difuzoru a pod autem, měla by všechna auta stejný přítlak. A to nemají.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          XXX
          nie plyn sa okolo auta nepohybuje len tak ono totiž auto sa pohybuje cez plyn 04 .

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      XXX
      To ano, ale mi se dohadujeme proč tahá difuzor vzduch z pod auta ven.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        ale difúzor vzduch neťahá ide len o rovnaký objem vzduchu , ktorý prechádza roznymi priemermi a tým mení svojú rýchlosť a teda aj tlak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          XXX
          a ešte raz difúzor vzduch neťahá - vzduch prúdi lebo auto sa pohybuje

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            XXX
            Tak ještě jednou, proč asi dávali výfuky dolů k podlaze?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom

              XXX
              aby sa cez otvory v podlahe dostali rýchle výfukove plyny s vysokov teplotou do difúzora a zvýšili prúdenie v ňom a znížili tlak - čiže pod podlahov auta sa ešte viac znížil tlak.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • McMatej

                XXX
                Tak vidíš, to tvrdím od začátku. Teda až na ty otvory v podlaze, tam žádné otvory nejsou ani nebyly, ale na principu to nic nemění.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • tom

                  XXX
                  tak ešte raz oni potrebujú dostať rýchly vzduch s vysokou teplotou do difúzora nie nad neho.
                  a to je základná vec v čom sa mýliš

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    XXX
                    Tak když myslíš. Dobrou noc.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    XXX
                    Když tě to tak baví, mohl bys mi najít jedinou fotku loňského auta, kde (kudy) plyny z výfuků vstupují otvory v podlaze do difusoru?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • tom

                      XXX
                      sám si si odpovedal v jednej reakcii:
                      Tady v článku [odkaz na stránku] doslova píšou, že "chybí v difuzoru drobné boční otvory pro vstup horkého vzduchu z výfuků do vnitřní zóny difuzoru". Tak co, funguje to i bez nich? Odsávají rychle proudící plyny nad difusorem vzduch z difuzoru? Hezký den.

                      Tie otvory tam boli aby tie plyny dostali do difúzora - tento rok su však zakázane - všetci však chystajú rozne spôsoby ako toto pravidlo obísť .
                      Jeden spôsob používa Renault - v druhom alebo treťom dni testou použil aj Red Bull nejaké riešenie ako dostávajú plyny do difúzora ale ešte nikto to zatial nikde neopisoval. 04

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    XXX
                    Tady v článku [odkaz na stránku] doslova píšou, že "chybí v difuzoru drobné boční otvory pro vstup horkého vzduchu z výfuků do vnitřní zóny difuzoru". Tak co, funguje to i bez nich? Odsávají rychle proudící plyny nad difusorem vzduch z difuzoru? Hezký den.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • McMatej

          XXX
          Takže všechna auta mají stejný přítlak? A výfuky k podlaze se dávali proč? Aby se urychlil vzduch nad difurorem a tím víc vysával vzduch z difuzoru - proudové čerpadlo.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Abychom si to ujasnili, když máme obyčejnou trubku s průřezem 10 cm2 spojenou kuželovým přechodem s trubkou s průřezem 20 cm2, tak se v menší trubce se bude plyn pohybovat rychleji a pod menším tlakem a ve větší pomaleji a pod větším tlakem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      XXX
      a ak sa ti podarí plynmi s vysokou rýchlosťou v kuželi urýchlyť prúdenie vzduchu v kuželi v trúbke sa bude vzduch pohybovať ešte vyššou rýchlosťou a pod nižším tlakom či? 12 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    základny hydrodynamický zákon veľmi jednoducho:
    výšia rýchlosť = nižší tlak , nižšia rýchlosť = vyšší tlak - čiže pod krídlom je tlak vyšší ako nad krídlom lebo nad krídlom obchádza za rovnaký čas dlhšiu dráhu a preto má vyššiu rýchlosť - čiže nižší tlak.
    A pri autách to potrebujú mať naopak čiže pod autom rýchlejšie prúdenie vzduchu a nad autom pomalšie.

    čiže základny hydrodynamický zákon 12 12

    fakt sa dobre zabávam - inák na nete si obrázok najde každy ale vedieť prečo je to tak sa učilo fakt na základnej škole - a mimochodom ja som zo školy preč dlhšie a fizyk rozhodne niesom.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      XXX
      Ježiši, já přece vím, jak to funguje, ale nejsem si vědom, že by se to někdy učilo jako "základní zákon hydrodynamiky"! A ani dnes, když se tak zběžně podívám po netu, jsem nic takového nenašel.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama