Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Petr Hlawiczka, 24. ledna 2009, 14:22 Google+

Není tomu tak dávno, co McLarnen slavnostně představil svůj vůz, a už jsou patrné jeho modifikace. Dnes se zaměříme na boční kryt kol, který testovali stříbrní tento týden v Jerezu a který již doznal velkých změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Když ve Wokingu McLaren představil MP4-24, nikdo samozřejmě nečekal, že identický vůz nasadí i do prvního závodu v Melbourne. Změní se na voze ještě spousta věcí a monopost bude vypadat trochu jinak. Není na tom nic neobvyklého, ostatní týmy to nedělají jinak. Ostatně proč  by měly vytahovat hned všechny své trumfy a zbytečně inspirovat konkurenci? Klíčové věci je třeba do posledních co nejdéle schovávat.

První detail, na nějž se zaměříme, je boční kryt ráfku. Jak vypadal 16. ledna v den slavnostního přestavení nového vozu, vidíte na následujícím obrázku:


Plochy jsou rovné, žádné prolisy či náznaky tvarování, což je vidět nejen na krytu ráfku, ale i na bočním profilu předního křídla. Tyto strohé hrany nejsou optimální pro usměrňování toku vzduchu a aerodynamickou efektivitu, proto v těchto místech můžeme očekávat nejednu změnu.

McLaren si je toho vědom, a již tento týden nasadil při testech v Algarve něco jiného, než ukázal veřejnosti na oficiálních fotografiích MP4-14 (v podstatě 2 dny poté). Na novém monopostu je patrné nižší a širší přední křídlo (což je v souladu s předpisy pro letošní rok), čímž se mění obtékání vzduchu kolem vozu.

Během testů v Portugalsku představili evoluci krytu ráfku, jejž stříbrní zkoušeli již minulý rok. Nyní je navržen tak, aby co nejvíce profitoval ze změny předního křídla. Zatímco dříve boční profil spoileru směroval proud vzduchu na obě strany přední pneumatiky, nyní ho odklání hlavně na její vnější stranu.


Z obrázku výše (žel fotografii z testů se nám nepodařilo získat) je patrné, jak takového vnějšího toku nový kryt ráfku využívá. Náběžná hrana (šipka vlevo) posílá trochu vzduchu do malých otvorů (šipka uprostřed), jež pomáhají chladit brzdy, přičemž zbytek je odváděn od pneumatiky směrem k zadní části vozu, kde může být využit zadním spoilerem ke generování většího přítlaku.
Vytisknout

Diskuze: Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Sutil by chtěl letos pravidelně bodovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud