Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Petr Hlawiczka, 24. ledna 2009, 14:22 Google+

Není tomu tak dávno, co McLarnen slavnostně představil svůj vůz, a už jsou patrné jeho modifikace. Dnes se zaměříme na boční kryt kol, který testovali stříbrní tento týden v Jerezu a který již doznal velkých změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Když ve Wokingu McLaren představil MP4-24, nikdo samozřejmě nečekal, že identický vůz nasadí i do prvního závodu v Melbourne. Změní se na voze ještě spousta věcí a monopost bude vypadat trochu jinak. Není na tom nic neobvyklého, ostatní týmy to nedělají jinak. Ostatně proč  by měly vytahovat hned všechny své trumfy a zbytečně inspirovat konkurenci? Klíčové věci je třeba do posledních co nejdéle schovávat.

První detail, na nějž se zaměříme, je boční kryt ráfku. Jak vypadal 16. ledna v den slavnostního přestavení nového vozu, vidíte na následujícím obrázku:


Plochy jsou rovné, žádné prolisy či náznaky tvarování, což je vidět nejen na krytu ráfku, ale i na bočním profilu předního křídla. Tyto strohé hrany nejsou optimální pro usměrňování toku vzduchu a aerodynamickou efektivitu, proto v těchto místech můžeme očekávat nejednu změnu.

McLaren si je toho vědom, a již tento týden nasadil při testech v Algarve něco jiného, než ukázal veřejnosti na oficiálních fotografiích MP4-14 (v podstatě 2 dny poté). Na novém monopostu je patrné nižší a širší přední křídlo (což je v souladu s předpisy pro letošní rok), čímž se mění obtékání vzduchu kolem vozu.

Během testů v Portugalsku představili evoluci krytu ráfku, jejž stříbrní zkoušeli již minulý rok. Nyní je navržen tak, aby co nejvíce profitoval ze změny předního křídla. Zatímco dříve boční profil spoileru směroval proud vzduchu na obě strany přední pneumatiky, nyní ho odklání hlavně na její vnější stranu.


Z obrázku výše (žel fotografii z testů se nám nepodařilo získat) je patrné, jak takového vnějšího toku nový kryt ráfku využívá. Náběžná hrana (šipka vlevo) posílá trochu vzduchu do malých otvorů (šipka uprostřed), jež pomáhají chladit brzdy, přičemž zbytek je odváděn od pneumatiky směrem k zadní části vozu, kde může být využit zadním spoilerem ke generování většího přítlaku.
Vytisknout

Diskuze: Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Sutil by chtěl letos pravidelně bodovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud