Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Petr Hlawiczka, 24. ledna 2009, 14:22 Google+

Není tomu tak dávno, co McLarnen slavnostně představil svůj vůz, a už jsou patrné jeho modifikace. Dnes se zaměříme na boční kryt kol, který testovali stříbrní tento týden v Jerezu a který již doznal velkých změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Když ve Wokingu McLaren představil MP4-24, nikdo samozřejmě nečekal, že identický vůz nasadí i do prvního závodu v Melbourne. Změní se na voze ještě spousta věcí a monopost bude vypadat trochu jinak. Není na tom nic neobvyklého, ostatní týmy to nedělají jinak. Ostatně proč  by měly vytahovat hned všechny své trumfy a zbytečně inspirovat konkurenci? Klíčové věci je třeba do posledních co nejdéle schovávat.

První detail, na nějž se zaměříme, je boční kryt ráfku. Jak vypadal 16. ledna v den slavnostního přestavení nového vozu, vidíte na následujícím obrázku:


Plochy jsou rovné, žádné prolisy či náznaky tvarování, což je vidět nejen na krytu ráfku, ale i na bočním profilu předního křídla. Tyto strohé hrany nejsou optimální pro usměrňování toku vzduchu a aerodynamickou efektivitu, proto v těchto místech můžeme očekávat nejednu změnu.

McLaren si je toho vědom, a již tento týden nasadil při testech v Algarve něco jiného, než ukázal veřejnosti na oficiálních fotografiích MP4-14 (v podstatě 2 dny poté). Na novém monopostu je patrné nižší a širší přední křídlo (což je v souladu s předpisy pro letošní rok), čímž se mění obtékání vzduchu kolem vozu.

Během testů v Portugalsku představili evoluci krytu ráfku, jejž stříbrní zkoušeli již minulý rok. Nyní je navržen tak, aby co nejvíce profitoval ze změny předního křídla. Zatímco dříve boční profil spoileru směroval proud vzduchu na obě strany přední pneumatiky, nyní ho odklání hlavně na její vnější stranu.


Z obrázku výše (žel fotografii z testů se nám nepodařilo získat) je patrné, jak takového vnějšího toku nový kryt ráfku využívá. Náběžná hrana (šipka vlevo) posílá trochu vzduchu do malých otvorů (šipka uprostřed), jež pomáhají chladit brzdy, přičemž zbytek je odváděn od pneumatiky směrem k zadní části vozu, kde může být využit zadním spoilerem ke generování většího přítlaku.
Vytisknout

Diskuze: Nový aerodynamický kryt ráfku McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Sutil by chtěl letos pravidelně bodovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud