Zadní přítlačné křídlo
Pro závod v Brazílie bylo zcela přepracováno. Horní lišta je na krajích rozšířena, čímž u bočníc spoileru zcela překrývá hlavní profil křídla (viz zelenou šipku ve výřezu). Oba tyto přečnívající trojúhelníkové výčnělky tak vytvářejí kanál pro proudění vzduchu. Navíc se zvětšila vzdálenost mezi horní lištou a hlavním profilem, čímž při jízdě vzniká vyšší tlak nejen kolem překrývající se části, ale po celé délce křídla.K čemu vede tato změna? Horní lišta může být méně nakloněna, což díky nižšímu odporu umožňuje vozu dosahovat vyšších rychlostí. Co je ale zajímavé, je přitom je zachována efektivní úroveň přítlaku. Vůz tak byl na rovinkách rychlejší, ale ne za cenu oběti vyšší rychlosti při projíždění zatáček v pomalejších částech okruhu.
Chlazení brzdového bubnu
McLaren představil další vývojový stupeň svého brzdového systému. Před závodem v Brazílii byl brzdový buben otevřený, brzdové kotouče nebyly součástí krytu z karbonových vláken. Kotouče tak byly vystaveny proudu vzduchu, jenž se dostával do kola. Nyní byla tato část úplně změněna, čímž McLaren kopíruje řešení Ferrari a BMW.
Buben je nyní uzavřen, což snižuje narušování aerodynamiky, ale zvyšuje pracovní teplotu brzdového systému, což zahrnuje kotouč, destičky a píst. Vůz má tak větší tendenci blokovat přední kola při prudkém brzdění, což jste si mohli všimnout v Brazílii ve druhém pátečním tréninku u Hamiltona, kterému se to několikrát přihodilo a který si tak na pneumatikách vytvořil plošky. McLaren pak změnil nastavení (a zřejmě i materiál) v brzdovém systému.