Rychlý v kvalifikacích, pomalý v závodech. Bell popisuje slabiny Renaultu RS17

Robert RoBertino Pavelka, 27. dubna 2017, 08:40 Google+

Loni čekal Renault na první body do čtvrtého závodu, letos to stihl o jeden dříve. Jak je tým spokojen s dosavadním vývojem a současným stavem vozu RS 17 a co chystá na ruskou Grand Prix hodnotí technický šéf Bob Bell.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jolyon Palmer během tréninku v Bahrajnu

Jolyon Palmer během tréninku v Bahrajnu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jaké jsou vaše vyhlídky pro Soči?
Bob Bell: Přijíždíme sem s rozumnou mírou optimismu. Prozatím jsme prokázali dobrý posun, zvláště po Bahrajnu, kdy jsme se poprvé dostali s oběma vozy do první desítky, stejně jako jsme vybojovali první body. Není pochyb, že nás ještě čeká dost práce, ale stejně tak je jasné, že jsou vidět konkrétní kroky kupředu.

Na co chcete zaměřit další vývoj?
BB: Je to naprosto jasné a nemá smysl podléhat nějakým iluzím. V současné době máme lepší kvalifikace než závod, což je pro současný výkon našeho vozu příznačné. Dokážeme přiměřeně chápat, proč k takové situaci došlo a máme řadu vývojových směrů, které řeší oblast aerodynamiky a závěsů. V Bahrajnu jsme vyzkoušeli některé novinky - včetně předního křídla, které byly navrženy tak, aby zlepšily aerodynamiku vozů a zvýšily závodní tempo. Pozitivní je, že můžete testovat na místě, kde se vám dařilo, existuje pak hodně srovnatelných dat. 

Proč je váš vůz lepší v kvalifikaci než v závodě?
BB: RS 17 není tak vyvážený, jak bychom si přáli po celý víkend. Zatímco v kvalifikaci z něj můžete dostat maximum během jednoho kola - kdy nové pneumatiky mohou zamaskovat nedostatky - v závodě je výkonnost méně konzistentní.

RS 17 do zatáček najíždí poněkud nervózně, uprostřed nich je pak nedotáčivý, nervózní je i na výjezdu, takže je pro nás výzvou, abychom se dopracovali k řádné trakci. Pokud se dokážeme touto oblastí zabývat, mohou naši piloti mít k dispozici velmi účinný závodní vůz. Domníváme se, že problémy jsou spojeny s aerodynamikou, proto hledáme řešení především v této oblasti. Jakmile se nám podaří zvládnout nájezdy do zatáček, se zbytkem bychom si měli poradit mnohem snadněji.

img-responsive

Technický ředitel Renaultu Bob Bell zná slabiny svého vozu | foto: Renault Sport F1

Velmi pozitivní je fakt, že monopost má výchozí rychlost a je možné se s ním úspěšně kvalifikovat. Naším největším problémem je převést tuto rychlost do závodního režimu. Pokud už máme nějaké tempo, bude klíčové si ho udržet: je podstatně lehčí převést rychlost z kvalifikace do závodu než ji hledat jako takovou.

Co očekáváte v Rusku?
BB: Naším cílem v Soči je další krok vpřed po našem vystoupení v Bahrajnu. Byli bychom spokojeni s podobnými kvalifikačními pozicemi a zlepšeným tempem v závodě.

Vytisknout

Diskuze: Rychlý v kvalifikacích, pomalý v závodech. Bell popisuje slabiny Renaultu RS17

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne při tréninku v Bahrajnu

Motor nefunguje, McLaren přesto nesmí ve vývoji vozu polevit, vysvětluje šéf…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud