Rozhovor s novým šéfém McLarenu Zakem Brownem: Objeví se McLaren v Le Mans?

Albert Hadáček, 22. listopadu 2016, 16:00 Google+

Zak Brown převzal po Ronu Dennisovi pozici šéfa stáje McLaren. Jaké jsou jeho vize? Bude McLaren závodit i v jiných závodních sériích? Vychází dobře s dalšími členy vedení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový ředitel McLarenu Zak Brown

Nový ředitel McLarenu Zak Brown | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jak se cítíte bezprostředně po svém zvolení?
Takhle šťastný jsem již nějaký ten pátek nebyl. Cítím se jak malé děcko. Je to jakoby Vánoce přišly o něco dřív. Je to opravdu úžasný pocit. Bylo skvělé procházet se po budově a vidět všechno trochu z jiné perspektivy. Nyní mám příležitost konečně pochopit, co je můj oblíbený tým z dob, kdy jsem vyrůstal, vlastně zač.

McLaren je pro mě primárně éra Senny a Hakkinena. Vždycky jsem měl tenhle tým rád. Je tu spousta lidí, se kterými jsem již dříve dělal byznys. Je to výborný pocit, když teď mohu pomoci vést tým a dělat rozhodnutí, která považuji za nejlepší pro další rozvoj v F1. Je super, že mohu být s McLarenem. V současné době jejich forma jde nahoru a já jsem nadšený svou novou rolí v oblastech, kde mohu přinést nějaké výsledky. Mám skvělé vztahy z držiteli podílů. Krom F1 se mi také líbí, co dělá samotný McLaren. Není to sice má zodpovědnost, ale jde to ruku v ruce s děním ve formulích.

Co si myslíte o odchodu Rona Dennise?
S Ronem jsme si velmi blízcí. Velmi ho obdivuje za to, co v týmu dokázal. V současné době drží nějaký podíl a je výkonným ředitelem. Nedávno jsem s ním mluvil a jako drižitelé podílů budeme mít společné zájmy. Tak to teď je, nevím, co jiného bych měl říci.

Zapojí se McLaren i do jiných závodních sérií?
Už jsme řešili, že se McLaren spojí se závodní sérií NASCAR, kde by figuroval jako dodavatel elektroniky. Pak máme rozděláno něco v GT a jednou možná i Le Mans.

Kde se budete snažit zlepšit? Finanční situace? Výkony na trati? Titulární sponzor?
Chceme pracovat na všem. Je to na Ericovi (Boullierovi) a Jostu (Capitovi), kterým tato rozhodnutí přísluší. Potřebujeme rychlejší auto, zlepšit ekonomiku. Je toho zkrátka dost. Je tu také dostatek prostoru pro luxusní značky, s kterými jsou vozy McLaren spojovány. Titulární sponzor by nás určitě posunul, ale není to teď naše priorita. Potřebujeme jakékoliv partnery.

img-responsive

Fernando Alonso v Brazílii | foto: McLaren

O jakém časovém horizontu se bavíme?
Vždyť jsem ještě ani nezačal. Musím se toho ještě hodne naučit, ale jako v každé jiné branži je třeba posouvat se co nejrychleji. Za poslední dva roky jsme odvedli kus dobré práce, ale zatím toho ještě nevím tolik, abych mohl odhadovat naše umístění v příštích letech. Musíme ale začít znovu vyhrávat - dříve nebo později se to podaří.

Přijdou s vámi i nějaké zásadní změny?
Já mám rád to, na čem si McLaren již dlouhá leta zakládá. Samozřejmě až se více usadím a poznám všechny lidi, tak možná udělám nějaké změny. Musíme vypadat jako špičkový závodní tým a prestižní značka.

Jak dobře se znáte s Ericem Boullierém a Jostem Capitem?
Co se týče Erika, tak ho znám z dob, kdy vedl Lotus, tenkrát jsme ho sponzorovali. Znal jsem ho ještě dříve, ale u Lotusu jsem ho poprvé viděl pracovat. Udělal na mě velmi dobrý dojem. Vzhledem k obtížím, kterými Lotus procházel, tak to zvládl náramně. Lidé už si říkali, že je to Kimiho konec. Dokázal vše otočit a skončili třetí. Jejich auto bylo náramné. Byli tam skvělí lidé, dobrá morálka a Kimi začal vyhrávat. Dokázali překonat všechna očekávání a Eric tomu šéfoval. Prostě ho obdivuji.

Když se podíváte na McLaren a změnu kterou si prošel od dob, kdy se k nám Eric přidal, je to neuvěřitelný posun vpřed. Když dám stranou naše přátelství a podívám se pouze na výsledky, tak jsem moc rád, že je se mnou ve stejném týmu. Josta znám více jak deset let. Byl mým klientem u Fordu. Vždycky byl nejlepší ve všem, co dělal. Dobře s ním vycházím a on miluje naší značku. Je velmi talentovaný, takže věřím, že stavíme na dobrém základu. Nyní je třeba udělat pořádný pokrok a postavit se tomu jako tým.

Už víte o něčem konkrétním, na čem teď budete pracovat?
Zatím ne, ještě jsem se do toho pořádně nedostal. Mám samozřejmě v hlavě pár nápadů, ale je třeba nechat všechno uležet a až se toho více naučím, tak budu teprve něco řešit. Potřebujeme titulárního sponzora, takže se musíme stát více atraktivním týmem pro případné partnery a musíme se dále posouvat, jelikož nevyhráváme a to má své důvody. Zatím ale ještě nemám přesnou představu o tom všem.

img-responsive

V garáži McLarenu v Brazílii | foto: McLaren

Nemyslíte, že by váš tým měl trošku uskromnit, co se týče peněz, které si účtujete od svých sponzorů?
Jde o naší tradici v F1. Já bych byl rád, kdyby McLaren vedl a potřebuji se ještě zamyslet nad tím, jak bychom mohli více lidi oslovit. Sponzoři jsou dnes velmi chytří a je těžké je získat. Více jim jde o čísla, než o samotnou prestiž a my se tomu musíme uzpůsobit. McLaren vždy vytvářel moderní podobu Formule 1 a to musíme ukázat jak na trati, tak mimo ni.

Jak vaše role u McLarenu ovlivní vaší pozici nevýkonného předsedy představenstva v magazínu Motorport.com?
Mám několik funkcí počínaje Motorsportem, přes Cosworth až po můj závodní tým United Autosports a v tomhle ohledu se nic nemění. Mě zajímá finanční stránka Motorsportu, ne jeho obsah. Nevidím v tom tak žádný problém. Střet zájmů nastane pouze tehdy, když k nějakému střetu opravdu dojde a já nemám v úmyslu něco takového zavinit.

Jak se těšíte na spolupráci s talenty, jako je například Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne či Jenson Button?
Jsem z toho maximálně nadšený! Máme neuvěřitelné jezdce, dva z nich jsou dokonce mistři světa. To je něco! Fernanda moc osobně neznám, ale teším se, až se více sblížíme. Velmi ho totiž obdivuji. Je jeden z nejlepších pilotů vůbec. Sotffel je velký talent a udělal na mě dobrý dojem při své premiéře ve velké ceně vzhledem k podmínkám, za kterých musel nastoupit. Zase opakuji, neznám ho úplně dobře, ale brzy se seznámíme. Jensona znám v vždy patřil mezi mé oblíbence. Máme jedny z nejlepších pilotů vůbec.

Vzhledem k vaší historické sbírce asi nepatříte mezi ty, kterým značka McLaren nic moc neříká?
McLaren miluji. Jezdím jak v jejich cestovních vozech, tak v závodních speciálech. Můj GT tým vyhrál několik závodů právě s McLarenem. Vždycky to bude má srdcovka.

Zmínil jste se o Le Mans, budete právě tam směřovat své další kroky?
Bylo by nedospělé, abych mluvil o dalších sériích, kam se chceme dostat. Formule 1 je nyní naším hlavním cílem. Máme něco v GT, děláme elektroniku do IndyCar a NASCAR. Takže Le Mans je rozhodně na listu. McLaren tam již přece vyhrál.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s novým šéfém McLarenu Zakem Brownem: Objeví se McLaren v Le Mans?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari při testu pneumatik Pirelli pro sezónu 2017

Na čem se Pirelli zaseklo při jednání s týmy o 25 testovacích dnech pro rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud