Maldonado si zpočátku se Suzukou do oka nepadl, nyní tu čeká body

Robert RoBertino Pavelka, 22. září 2015, 14:03 Aktualizováno 22.9.2015, 15:35 Google+

Mezi odborníky i svými kolegy na trati je považován za mírně problematického jedince, něco jako kdysi býval Andrea de Cesaris, jemuž se s oblibou říkalo Crasheris. Těch karambolů má Venezuelan za sebou hodně, v rozhovoru se ale věnoval především vztahu ke Grand Prix Japonska

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 22.09. 19:53) Napište svůj názor
I přes občasné demoliční akce má Pastor dost fanoušků

I přes občasné demoliční akce má Pastor dost fanoušků | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Nejdřív přijměte gratulace k novému angažmá pro rok 2016, umožní vám to víc se soustředit na zbylé závody v této sezóně?

Smlouva byla jednou z věcí, které se můj management trochu obával. Na příští rok jsme sice měli kontrakt, ale jak už znáte z dřívějška, prostředí F1 někdy není příliš nakloněno k dodržování smluv. Je skvělé, že tým potvrdil víru v mojí osobu a já se na pokračování naší spolupráce ve třetí sezóně opravdu těším. Před sebou máme ještě šest závodů, takže se na ně budu maximálně soustředit, počínaje nadcházejícím závodním víkendem.

Těšíte se na okruh v Suzuce?

Hodně, věřte mi. Je vždy úžasné tady jet. Pokud máte rádi trať s rychlými zatáčkami, je pro vás Suzuka to pravé. Jsem přesvědčen, že tu prožijeme dobrý víkend, protože v Suzuce je všechno potěšení ze závodění umocněno. Pro pilota je okruh určitě srovnatelný se Spa, v některých zatáčkách je to tu snad ještě lepší. Rád se do Suzuky a Japonska jako takového vracím.

Jak byste popsal hlavní body jednoho kola na této trati?

Je jich několik. Začátek po startu je neuvěřitelný, obloukem stoupáte nahoru, pravá-levá-pravá. Je to tu velice rychlé, musíte přesně najíždět do zatáček a maximálně se koncentrovat. Řekl bych, že je potřeba i určité statečnosti. Podél trati není příliš místa, o to víc je důležité tenhle úsek projet. Když jsem tu jel v roce 2011 poprvé, měl jsem obrovské problémy. Bylo mi jasné, že bych potřeboval strávit v monopostu mnohem víc času. Tyhle zatáčky jsem nikdy neprojel na 100%, musel jsem si je dlouho zkoušet a učit je poznávat. Pak je tu zatáčka Spoon, nádherná, a rychlá 130R, která je stále více náročná, i když je nyní plošší. Koneckonců, je to úžasný okruh s mnoha famózními místy. Téměř perfektní trať.

img-responsive

Rok 2012 považuje Maldonado jako nejlepší závod, který v Japonsku jel. | foto: Williams F1 Team

Jaká je vaše nejhezčí vzpomínka na Suzuku?

Na rozdíl od zmíněného prvního setkání bych za opravdu dobrý závod označil ten o rok později. V roce 2012 jsem se kvalifikoval až jako čtrnáctý, ale zdařilo se mi hned po startu předjet dost soupeřů a usadit se na devátém místě. Nakonec jsem získal body a vzpomínám, že jsem na trati dlouho bojoval s Nico Hülkenbergem na Force India (pozn. Maldonado dojel osmý).

Můžeme se ještě vrátit ke Grand Prix Singapuru?

Když se ohlédnu na startovní pozici a jak jsem se probíjel kupředu, vypadalo to na úspěch, bohužel po kontaktu s Jensonem Buttonem jsem měl poškozený zadní difuzor, měl menší přítlak a to se promítlo na činnost zadních pneumatik. Nemohly mi proto fungovat tak dlouho, jak jsem potřeboval, proto jsem musel neplánovaně do boxů. Byl to ale dobrý závod s několika zajímavými souboji.

img-responsive

Na trati to bylo podstatně dramatičtější... | foto: Lotus F1 Team

Jenson evidentně nebyl z kolize nadšený...

Žádný pilot není rád, když se pokouší dostat před vůz vpředu a přitom si poškodí vlastní monopost. Tady jsme doznali šrámů oba dva - on se mě pokusil předjet, já jsem bránil svoji pozici. Takové je závodění. Ostatně komisaři tu záležitost zkoumali a došli k názoru, že není potřeba žádné další akce. 

Vytisknout

Diskuze: Maldonado si zpočátku se Suzukou do oka nepadl, nyní tu čeká body

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 22.09.2015 19:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Grosjeana s největší pravděpodobností ve francouzských barvách neuvidíme. Zatím

Prost se vyjádřil ke Grosjeanovu odchodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud