DISKUZE K ČLÁNKU Renault o potížích v Jerezu: V čem byl problém a proč ho nezachytili dříve?
První testy v Jerezu Renaultu, který dodává nové turbo motory V6 celkem čtyřem týmům F1, nevyšly. V čem byl problém a proč na něj nepřišli už při testech na dynamometru? O tom pověděl více zástupce ředitele - Rob White.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault o potížích v Jerezu: V čem byl problém a proč ho nezachytili dříve?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001436
(Hlasovalo 7 lidí)
01.02.2014 13:24
Renault o potížích v Jerezu Problémy se daly… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
09:47 03.02.2014 194.160.178.XXX
Hovoria, že veci pochopili,... ...ale v Bahrajne musia identifikovať korene problémov (3.odstavec od konca), takže pochopili prd. Kameňom úrazu, je veľké preregulovanie ich systému, ktoré je za hranicami regulačnej odchylky jednotlivých subsystémov, ktoré strážia nastavené parametre, ktoré neboli nastavené optimálne, preto ich riadiace subsystémy nevedia vyregulovať a automaticky hlásia centrálnej riadiacej jednotke poruchu, po ktorom ona systém vypína a autá ostávajú stáť. To je alfa a omega celého problému, ako napr. pri atómovej elektrárni prasknutie hlavného cirkulačného potrubia, ktoré žiaden regulátor neodstráni, lebo je to nad rámec regulačnej odchylky tohoto subsystému na to určenému rozsahu regulátora reaktora. Našťastie je tam havarijný systém, ktorý to ihneď vyhodnotí a aktívnu zónu zaplaví vodou. Čiže tak, priatelia Renaultu !
erdedy
21:07 01.02.2014 178.41.35.XXX
Aha, asi uz chapem ako to myslis a v tom pripade aj suhlasim - ano Renault (hadam aj najdlhsie) mele o tych turbomotoroch uz naozaj dlho a aj tlacil poriadne na pilu, aby sa to zaviedlo, dokonca tym podmienoval svoje zotrvanie.
Ja som necakal tiez problemy "az" takeho rozmeru, ale predsa len mam este aj "svoju verziu":
- este den predtym, ako sa zacalo spekulovat "oficialne" o probleme v Newey-ho aute, som/sme tu nieco take spekulovali. Newey je velmi zhyckany Renaultackou V8-mickou, ktora si dovolim tvrdit bola o level dalej, oproti ostatnym - co do "problemovych" parametrov (aj davnejsie preberanych "cary-mary" map). Trufam si tvrdit, ze na "jeho obraz" sa v priebehu rokov aj ten motor prisposoboval, z hladiska tep. managementu, zvysovaniu prev. teplot prev. tekutin atd...
Teraz prisiel "šok"...
Ked si predstavim, ze tie vsetky vozy sa stavaju prakticky pomaly na hranicu "samovznietenia" a Newey ma jasne tu svoju mieru/latku polozenu vyssie... Asi budu priciny aj/aj...
STR je asi na tom o trochu lepsie, Caterham asi "najlepsie", ale aj oni mali problemy (neviem ci tie iste), bude chyba aj v pohone Renaultu.
Pre porovnanie je fakt skoda, ze tam nebol este aj Lotus.
No a nakoniec este spomeniem (vratim sa k) STR - toto je pre mna teraz take "RedBull-Multi21-vyvojove laboratorium-šasi-B", pre otestovanie inych/dalsich myslienok/variant. Ten prechod na Renault bol z velkej casti aj kvoli tomuto.
Nechcem aby to vyznievalo, ze zrazu "staci" pouzit ich "koncept/y" ale RedBullu to podla mna hodne-hodne pomoze.
To si poniektori komentatori (nastastie len bulvarni) neuvedomuju
Uvidime v Bahrajne.
Ja som necakal tiez problemy "az" takeho rozmeru, ale predsa len mam este aj "svoju verziu":
- este den predtym, ako sa zacalo spekulovat "oficialne" o probleme v Newey-ho aute, som/sme tu nieco take spekulovali. Newey je velmi zhyckany Renaultackou V8-mickou, ktora si dovolim tvrdit bola o level dalej, oproti ostatnym - co do "problemovych" parametrov (aj davnejsie preberanych "cary-mary" map). Trufam si tvrdit, ze na "jeho obraz" sa v priebehu rokov aj ten motor prisposoboval, z hladiska tep. managementu, zvysovaniu prev. teplot prev. tekutin atd...
Teraz prisiel "šok"...
Ked si predstavim, ze tie vsetky vozy sa stavaju prakticky pomaly na hranicu "samovznietenia" a Newey ma jasne tu svoju mieru/latku polozenu vyssie... Asi budu priciny aj/aj...
STR je asi na tom o trochu lepsie, Caterham asi "najlepsie", ale aj oni mali problemy (neviem ci tie iste), bude chyba aj v pohone Renaultu.
Pre porovnanie je fakt skoda, ze tam nebol este aj Lotus.
No a nakoniec este spomeniem (vratim sa k) STR - toto je pre mna teraz take "RedBull-Multi21-vyvojove laboratorium-šasi-B", pre otestovanie inych/dalsich myslienok/variant. Ten prechod na Renault bol z velkej casti aj kvoli tomuto.
Nechcem aby to vyznievalo, ze zrazu "staci" pouzit ich "koncept/y" ale RedBullu to podla mna hodne-hodne pomoze.
To si poniektori komentatori (nastastie len bulvarni) neuvedomuju
Uvidime v Bahrajne.
Arnoux
20:22 01.02.2014 217.66.164.XXX
No připouštím,že můžeš mít pravdu.Dost tomu nasvědčuje i to,že tady dlouho nebyl Kapr.Počítám,že kroutí noční ve Viry Chatillon.At sou jeho komentáře někdy usměvný,co napsal o těhle systémech byla pravda a na problémy s chlazením upozornil Redbull asi měsíc po Kaprovi.
RiLCO
20:21 01.02.2014 85.216.151.XXX
Inak rychlo si si precital moj prvy prispevok. Ja nikde nespominam, ze Renault svoj motor vychvaluje a tvrdi že je najlepší! Ja len hovorím, že koľko foto a info materiálu Renault vypustil, (za čo mimochodom ďakujem, človek je aspoň v obraze), tak som nadobúdal pocit že Renault je asi s motorom najdaľej zo všetkých.
A čo sa týka reklamy Mercedesu ako automobilka + F1, máš pravdu.
A čo sa týka reklamy Mercedesu ako automobilka + F1, máš pravdu.
Arnoux
20:12 01.02.2014 217.66.164.XXX
Mají to stejný akorát od jinýho výrobce.Renault používá obě jednotky od Magneti Marelli,tak nemám strach.(Teda zatím ).
Ty časy Mercedesu a Ferrari se mi nezdaj jako rychlost letošních aut,ale beru byla zima.
Nejsem expert na tyhle hybridní součástky-můj milovaný motor je Renault-Gordini EF 1 ,ale co jsem nějak vyštrachal na cizích webech,tak Renault bude zase točit něčím naprázdno na rozdíl od ostatních.Nevím jestli přesně dmychadlem, nebo čím ale jestli to bude fungovat a bude spolehlivost je konkurence v řiti.
V Bahrajnu bude RB o dvě sekundy rychlejší,koncem února se zmrazí vývoj a je vymalováno......
Oni to nejsou žádný nazdárci aby neudělali agregát co ujede kolo bez problémů.Vidim trošku divadýlko........
Ty časy Mercedesu a Ferrari se mi nezdaj jako rychlost letošních aut,ale beru byla zima.
Nejsem expert na tyhle hybridní součástky-můj milovaný motor je Renault-Gordini EF 1 ,ale co jsem nějak vyštrachal na cizích webech,tak Renault bude zase točit něčím naprázdno na rozdíl od ostatních.Nevím jestli přesně dmychadlem, nebo čím ale jestli to bude fungovat a bude spolehlivost je konkurence v řiti.
V Bahrajnu bude RB o dvě sekundy rychlejší,koncem února se zmrazí vývoj a je vymalováno......
Oni to nejsou žádný nazdárci aby neudělali agregát co ujede kolo bez problémů.Vidim trošku divadýlko........
RiLCO
19:46 01.02.2014 85.216.151.XXX
Fakt je že najviac sa propagoval Renault, zástavba motora, princíp fungovania MGU-K a MGU-H.
Hodnotím podľa tohto portálu. Možno sem nechodím často,
ale prvý bol spomínaný Renault, koncom leta Mercedes, a koncom jesene oficialne Ferrari.
Ten "megamotor" spomenul koncom sezóny Hamilton.
A hladať budem v rámci portalu f1news.cz
Nemám potrebu si pichnúť, ale pozri sa ako to Jereze dopadlo, ak Ti mám pravdu povedať, nečakal som od Renaultu takéto problémy. Ešte sami priznajú že, nemali dobre nastavené podmienky na dynamometri, resp. ich dobre neodhadli.
Hodnotím podľa tohto portálu. Možno sem nechodím často,
ale prvý bol spomínaný Renault, koncom leta Mercedes, a koncom jesene oficialne Ferrari.
Ten "megamotor" spomenul koncom sezóny Hamilton.
A hladať budem v rámci portalu f1news.cz
Nemám potrebu si pichnúť, ale pozri sa ako to Jereze dopadlo, ak Ti mám pravdu povedať, nečakal som od Renaultu takéto problémy. Ešte sami priznajú že, nemali dobre nastavené podmienky na dynamometri, resp. ich dobre neodhadli.
erdedy
18:59 01.02.2014 178.41.35.XXX
Tak toto je take "jemne" prekrutene, ze...?
Zaprve - na propagandu je tu niekto iny - prave Medvedi su na toto zatazeny (a Ty to urcite dobre vies ). Tie reci o "Megamotoroch" apod. odzneli len z ich ust!
Renault o novych motoroch sice pindá dlho - ale pokial si dobre pamätam, tak skor "ako su potrebne pre dnesnu F1", "ako bez nich nemozeme zit" a casto co do technickych detailov - White/Taffin rozpravali o predpokladanych parametroch a nejakych tech. detailoch/nikdy som od nich nepocul vychvalovat "nikdy-nikde" nenasadeny motor, resp. o nom rozpravat v superlativoch! Jediny krat si pamätam tvrdili, ze sa "citia velmi dobre pripraveny na nasadenie" (podla udajov z brzdy) - co vyzera, ze sa hodne-hodne sekli!
Zadruhe - chronologicky boli motory predstavene takto:
Mercedes - januar 2013
Renault - marec 2013
Ferrari - uz nepamätam
Takze ak Ti to neuberie moc casu - mozes si prehladat web/y a potvrdit si ako to bolo (v casovej osi).
P.S.: Tusim ja ale, ze nic hladat nebudes - proste si si potreboval "pichnut", ze? (stejne ako ja do trojcipej...)
Zaprve - na propagandu je tu niekto iny - prave Medvedi su na toto zatazeny (a Ty to urcite dobre vies ). Tie reci o "Megamotoroch" apod. odzneli len z ich ust!
Renault o novych motoroch sice pindá dlho - ale pokial si dobre pamätam, tak skor "ako su potrebne pre dnesnu F1", "ako bez nich nemozeme zit" a casto co do technickych detailov - White/Taffin rozpravali o predpokladanych parametroch a nejakych tech. detailoch/nikdy som od nich nepocul vychvalovat "nikdy-nikde" nenasadeny motor, resp. o nom rozpravat v superlativoch! Jediny krat si pamätam tvrdili, ze sa "citia velmi dobre pripraveny na nasadenie" (podla udajov z brzdy) - co vyzera, ze sa hodne-hodne sekli!
Zadruhe - chronologicky boli motory predstavene takto:
Mercedes - januar 2013
Renault - marec 2013
Ferrari - uz nepamätam
Takze ak Ti to neuberie moc casu - mozes si prehladat web/y a potvrdit si ako to bolo (v casovej osi).
P.S.: Tusim ja ale, ze nic hladat nebudes - proste si si potreboval "pichnut", ze? (stejne ako ja do trojcipej...)
eR
16:44 01.02.2014 62.245.107.XXX
Připomíná mi to situaci, když NASA spadla družice Mars Climate Orbiter, a když zjišťovali, kde byla chyba, tak zjistili, že jeden tým počítal ve stopách a druhý v metrech . Tak jestli inženýři v Renaultu, neudělali nějaký podobný typ chyby.
anonym
16:38 01.02.2014 89.190.61.XXX
Mapování jim asi v tomto případě nebude nic platný, vypadá to spíš, že kluci od renaultu mají hardwarovej problém. Problém s turbem- White něco naznačil.
Zajímavý je, že mercedes má MGU-H jako součást turba a renault to má zvlášť, nikde na obrázcích renaultu Jsem si nevšiml u turba obtokovýho ventilu waste-gate a jeho ovládání.
Zajímavý je, že mercedes má MGU-H jako součást turba a renault to má zvlášť, nikde na obrázcích renaultu Jsem si nevšiml u turba obtokovýho ventilu waste-gate a jeho ovládání.
dannak
16:38 01.02.2014 89.103.144.XXX
myslis, ze pri tak omezenem poctu testovacich dni si konkurence dovoli nejaky (sub)system neotestovat ? chapu, ze nechteji hned prvni den moror nebo jeho cast zavarit. na druhou stranu, kdy jindy otestovat, zda je vse OK ? v prvnim zavode, kdy se uz jede o body ?
urcite ani Ferrari ani Merc nejezdili naplno, to je jasne, ale ERS na 100% podle me zkouseli.
urcite ani Ferrari ani Merc nejezdili naplno, to je jasne, ale ERS na 100% podle me zkouseli.
Arnoux
15:43 01.02.2014 217.66.164.XXX
Kluci ještě se neukvapujte.Právě ten nezdravej zvuk může ukazovat na fakt,že Renault používá od prvních testů všechny hybridní systémy na rozdíl od konkurence,která má zvuk zdravej, ale časy strašně pomalý takže bych tipnul,že honí spíš jen motor.
Renaultsport F1 nejsou žádný garážový tuneři a určitě vědí co dělají.Testy byly tragický to je pravda,ale až systémy vyladí aby z toho nebyla dvousekundová nálož pro zbytek pole.Jsou mistři v mapování a jak Renault v zatáčce divně mručí-pro konkurenci nic dobrýho!
Jako by Lotus věděl něco víc než ostatní a Jerez vynechal.......
Hlavně at je pole vyrovnaný a ročník si všichni užijeme at fandíme komukoliv.
Renaultsport F1 nejsou žádný garážový tuneři a určitě vědí co dělají.Testy byly tragický to je pravda,ale až systémy vyladí aby z toho nebyla dvousekundová nálož pro zbytek pole.Jsou mistři v mapování a jak Renault v zatáčce divně mručí-pro konkurenci nic dobrýho!
Jako by Lotus věděl něco víc než ostatní a Jerez vynechal.......
Hlavně at je pole vyrovnaný a ročník si všichni užijeme at fandíme komukoliv.
RiLCO
14:39 01.02.2014 85.216.151.XXX
Propaganda Hlavne boli prví, kto odhalil foto motora, zvuk, princíp fungovania motora a ERS systému, robili propagandu celého agregátu, až človek mal pocit, že sú rok napred oproti konkurencií. A teraz sa ukázalo, že urobili elementárne chyby !
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek