DISKUZE K ČLÁNKU Renault o potížích v Jerezu: V čem byl problém a proč ho nezachytili dříve?

První testy v Jerezu Renaultu, který dodává nové turbo motory V6 celkem čtyřem týmům F1, nevyšly. V čem byl problém a proč na něj nepřišli už při testech na dynamometru? O tom pověděl více zástupce ředitele - Rob White.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o potížích v Jerezu: V čem byl problém a proč ho nezachytili dříve?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 03.02.2014 09:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001436 (Hlasovalo 7 lidí) 01.02.2014 13:24
Renault o potížích v Jerezu Problémy se daly… »
» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 01.02.2014 21:07
Aha, asi uz chapem ako to myslis a v tom… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 01.02.2014 18:59
Tak toto je take "jemne" prekrutene,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Hovoria, že veci pochopili,... ...ale v Bahrajne musia identifikovať korene problémov (3.odstavec od konca), takže pochopili prd. 11 Kameňom úrazu, je veľké preregulovanie ich systému, ktoré je za hranicami regulačnej odchylky jednotlivých subsystémov, ktoré strážia nastavené parametre, ktoré neboli nastavené optimálne, preto ich riadiace subsystémy nevedia vyregulovať a automaticky hlásia centrálnej riadiacej jednotke poruchu, po ktorom ona systém vypína a autá ostávajú stáť. 01 To je alfa a omega celého problému, ako napr. pri atómovej elektrárni prasknutie hlavného cirkulačného potrubia, ktoré žiaden regulátor neodstráni, lebo je to nad rámec regulačnej odchylky tohoto subsystému na to určenému rozsahu regulátora reaktora. Našťastie je tam havarijný systém, ktorý to ihneď vyhodnotí a aktívnu zónu zaplaví vodou. 14 Čiže tak, priatelia Renaultu ! 18 11

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    80.82.146.XXX
    *-+-* Nechme se překvapit, čas ukáže. Bylo by hloupé si myslet, že se z toho Renault nedostane. Otázka je kdy.03

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.35.XXX
    Tak toto je take "jemne" prekrutene, ze...? 06

    Zaprve - na propagandu je tu niekto iny - prave Medvedi su na toto zatazeny (a Ty to urcite dobre vies 03 ). Tie reci o "Megamotoroch" apod. odzneli len z ich ust!
    Renault o novych motoroch sice pindá dlho - ale pokial si dobre pamätam, tak skor "ako su potrebne pre dnesnu F1", "ako bez nich nemozeme zit" a casto co do technickych detailov - White/Taffin rozpravali o predpokladanych parametroch a nejakych tech. detailoch/nikdy som od nich nepocul vychvalovat "nikdy-nikde" nenasadeny motor, resp. o nom rozpravat v superlativoch! Jediny krat si pamätam tvrdili, ze sa "citia velmi dobre pripraveny na nasadenie" (podla udajov z brzdy) - co vyzera, ze sa hodne-hodne sekli! 03

    Zadruhe - chronologicky boli motory predstavene takto:
    Mercedes - januar 2013
    Renault - marec 2013
    Ferrari - uz nepamätam

    Takze ak Ti to neuberie moc casu - mozes si prehladat web/y a potvrdit si ako to bolo (v casovej osi).

    P.S.: Tusim ja ale, ze nic hladat nebudes - proste si si potreboval "pichnut", ze? 04 (stejne ako ja do trojcipej...)12

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      178.41.35.XXX
      Upps... Toto je pre "14:39 RiLCO - neregistrovaný - Propaganda"

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RiLCO

      85.216.151.XXX
      Fakt je že najviac sa propagoval Renault, zástavba motora, princíp fungovania MGU-K a MGU-H.
      Hodnotím podľa tohto portálu. Možno sem nechodím často,
      ale prvý bol spomínaný Renault, koncom leta Mercedes, a koncom jesene oficialne Ferrari.

      Ten "megamotor" spomenul koncom sezóny Hamilton.
      A hladať budem v rámci portalu f1news.cz

      Nemám potrebu si pichnúť, ale pozri sa ako to Jereze dopadlo, ak Ti mám pravdu povedať, nečakal som od Renaultu takéto problémy. Ešte sami priznajú že, nemali dobre nastavené podmienky na dynamometri, resp. ich dobre neodhadli.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.41.35.XXX
        Aha, asi uz chapem ako to myslis a v tom pripade aj suhlasim - ano Renault (hadam aj najdlhsie) mele o tych turbomotoroch uz naozaj dlho a aj tlacil poriadne na pilu, aby sa to zaviedlo, dokonca tym podmienoval svoje zotrvanie.

        Ja som necakal tiez problemy "az" takeho rozmeru, ale predsa len mam este aj "svoju verziu":
        - este den predtym, ako sa zacalo spekulovat "oficialne" 04 o probleme v Newey-ho aute, som/sme tu nieco take spekulovali. Newey je velmi zhyckany Renaultackou V8-mickou, ktora si dovolim tvrdit bola o level dalej, oproti ostatnym - co do "problemovych" parametrov (aj davnejsie preberanych "cary-mary" map). Trufam si tvrdit, ze na "jeho obraz" sa v priebehu rokov aj ten motor prisposoboval, z hladiska tep. managementu, zvysovaniu prev. teplot prev. tekutin atd...
        Teraz prisiel "šok"...
        Ked si predstavim, ze tie vsetky vozy sa stavaju prakticky pomaly na hranicu "samovznietenia" a Newey ma jasne tu svoju mieru/latku polozenu vyssie... Asi budu priciny aj/aj...
        STR je asi na tom o trochu lepsie, Caterham asi "najlepsie", ale aj oni mali problemy (neviem ci tie iste), bude chyba aj v pohone Renaultu.
        Pre porovnanie je fakt skoda, ze tam nebol este aj Lotus.

        No a nakoniec este spomeniem (vratim sa k) STR - toto je pre mna teraz take "RedBull-Multi21-vyvojove laboratorium-šasi-B", pre otestovanie inych/dalsich myslienok/variant. Ten prechod na Renault bol z velkej casti aj kvoli tomuto.
        Nechcem aby to vyznievalo, ze zrazu "staci" pouzit ich "koncept/y" ale RedBullu to podla mna hodne-hodne pomoze.

        To si poniektori komentatori (nastastie len bulvarni) neuvedomuju 03

        Uvidime v Bahrajne.01

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RiLCO

      85.216.151.XXX
      Inak rychlo si si precital moj prvy prispevok. Ja nikde nespominam, ze Renault svoj motor vychvaluje a tvrdi že je najlepší! Ja len hovorím, že koľko foto a info materiálu Renault vypustil, (za čo mimochodom ďakujem, človek je aspoň v obraze), tak som nadobúdal pocit že Renault je asi s motorom najdaľej zo všetkých.

      A čo sa týka reklamy Mercedesu ako automobilka + F1, máš pravdu.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • RiLCO

    85.216.151.XXX
    Propaganda Hlavne boli prví, kto odhalil foto motora, zvuk, princíp fungovania motora a ERS systému, robili propagandu celého agregátu, až človek mal pocit, že sú rok napred oproti konkurencií. A teraz sa ukázalo, že urobili elementárne chyby !

    + 11 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Připomíná mi to situaci, když NASA spadla družice Mars Climate Orbiter, a když zjišťovali, kde byla chyba, tak zjistili, že jeden tým počítal ve stopách a druhý v metrech 04. Tak jestli inženýři v Renaultu, neudělali nějaký podobný typ chyby.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Ten motor už do začátku sezony nestihnou dát do kupy, když ho v tomhle stavu pustili z dynamometru a ještě si libovali, jak jde všechno skvěle. Teď odepsali jedny testy, motor má asi velkej problém a silně nezdravej zvuk, divný, že to brzdě nezjistili. Chování motoru mě silně připomíná tohle14 www.youtube.com/watch?v=noxrZnuPrUo

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Kluci ještě se neukvapujte.Právě ten nezdravej zvuk může ukazovat na fakt,že Renault používá od prvních testů všechny hybridní systémy na rozdíl od konkurence,která má zvuk zdravej, ale časy strašně pomalý takže bych tipnul,že honí spíš jen motor.

      Renaultsport F1 nejsou žádný garážový tuneři a určitě vědí co dělají.Testy byly tragický to je pravda,ale až systémy vyladí aby z toho nebyla dvousekundová nálož pro zbytek pole.Jsou mistři v mapování a jak Renault v zatáčce divně mručí-pro konkurenci nic dobrýho!
      Jako by Lotus věděl něco víc než ostatní a Jerez vynechal.......

      Hlavně at je pole vyrovnaný a ročník si všichni užijeme at fandíme komukoliv.03

      + 14 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        Spíš to prskání renaultu při řazení nahoru je rajská hudba pro konkurenci.
        14

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          Mapování jim asi v tomto případě nebude nic platný, vypadá to spíš, že kluci od renaultu mají hardwarovej problém. Problém s turbem- White něco naznačil.
          Zajímavý je, že mercedes má MGU-H jako součást turba a renault to má zvlášť, nikde na obrázcích renaultu Jsem si nevšiml u turba obtokovýho ventilu waste-gate a jeho ovládání.

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Mají to stejný akorát od jinýho výrobce.Renault používá obě jednotky od Magneti Marelli,tak nemám strach.(Teda zatím 04 ).
            Ty časy Mercedesu a Ferrari se mi nezdaj jako rychlost letošních aut,ale beru byla zima.

            Nejsem expert na tyhle hybridní součástky-můj milovaný motor je Renault-Gordini EF 1 ,ale co jsem nějak vyštrachal na cizích webech,tak Renault bude zase točit něčím naprázdno na rozdíl od ostatních.Nevím jestli přesně dmychadlem, nebo čím ale jestli to bude fungovat a bude spolehlivost je konkurence v řiti.

            V Bahrajnu bude RB o dvě sekundy rychlejší,koncem února se zmrazí vývoj a je vymalováno......
            Oni to nejsou žádný nazdárci aby neudělali agregát co ujede kolo bez problémů.Vidim trošku divadýlko........

            + 6 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Tom

              90.182.20.XXX
              Ten poslední odstavec nemyslíš vážně, že ne 11
              To je zbožné přání všech Renauťáků, ale stůjme nohama na zemi.

              Nicméně - jestli budeš mít pravdu, tak klobouk dolů, celkem si mě donutil se nad tím zamyslet 01

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            No připouštím,že můžeš mít pravdu.Dost tomu nasvědčuje i to,že tady dlouho nebyl Kapr.Počítám,že kroutí noční ve Viry Chatillon.At sou jeho komentáře někdy usměvný,co napsal o těhle systémech byla pravda a na problémy s chlazením upozornil Redbull asi měsíc po Kaprovi.
            11

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • dannak

        89.103.144.XXX
        myslis, ze pri tak omezenem poctu testovacich dni si konkurence dovoli nejaky (sub)system neotestovat ? chapu, ze nechteji hned prvni den moror nebo jeho cast zavarit. na druhou stranu, kdy jindy otestovat, zda je vse OK ? v prvnim zavode, kdy se uz jede o body ?
        urcite ani Ferrari ani Merc nejezdili naplno, to je jasne, ale ERS na 100% podle me zkouseli.

        + 14 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mr.B

        194.228.32.XXX
        Testovat jenom motor by byl nesmysl, když je to kompaktní jednotka. Každopádně Button mluvil o tom, jak se ERS choval, takže ho evidentně testovali.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Moc povzbudivě to nezní. "Důvody potíží nejsou úplně jasné", "fungování více sub-systémů", "Jsme daleko za plánem a přípravami", "Máme před sebou obrovský seznam věcí", Krok, který musíme učinit, ..., je větší", to opravdu nevypadá na jeden problém, jehož odstraněním se dostanou na konkurenceschopnou úroveň.

    A z celého článku mám pocit, že v současné době nejsou motory Renault na stejné výkonnostní úrovni s Mercedesem a Ferrari, a nebudou i po odstranění zmíněných problémů.

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama