DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my
Designér Red Bull Adrian Newey v rozhovoru pro AMuS přiznává, že při vývoji naslouchali spíše Markovi Webberovi, který byl vůči aerodynamickým změnám citlivější. Vysvětluje, proč zúžení předního křídla představuje obrovskou změnu a proč s novými pravidly může jeho tým ztratit nejvíce ze všech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 8 lidí)
05.12.2013 10:35
Newey Pevně věřím, že se mu opět povede postavit… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
11:45 05.12.2013 89.24.157.XXXTen pán si hodně protiřečí. Webber už v létě oznámil, že neprodlouží smlouvu, ale Newey teď tvrdí, že při vývoji naslouchali hlavně jemu. Mám tomu rozumět tak, že pořád počítal s tím že si to Mark rozmyslí a podepíše na další sezónu a nebo je Vettel blbec, který ničemu nerozumí a na jeho připomínky není možné dát?-
kronos
12:23 05.12.2013 93.185.2.XXXNaprosto zbytečně to hrotíš a kdyby jsi ten odstavec přečetl pořádně přišel by jsi na to sám. Co má jako být že věděli v půlce sezóny že Mark chce skončit ? Uvědom si že piloti F1 jsou profíci , kteří pracují pro tým až do konce a že měl Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že je Vettel "blbec" ! F1 není jenom aerodynamika (i když je nejdůležitější) a i kdyby Vettel nebyl naprosto žádným přínosem pro vývoj vozu (což je nesmysl) tak jeho výsledky v závodech hovoří jasnou řečí. Mimochodem nejsem jeho fanoušek.-
Pepan
13:02 05.12.2013 89.24.157.XXXJá si nemyslím že to hrotím. Mark a Sebastian mají odlišné jezdecké styly a auto se obvykle vyvíjí tak, aby vyhovovalo více týmové jedničce. A o to více s vědomím, že ta dvojka na konci roku odejde. Takže pokud Newey tvrdí, že auto se vyvíjelo více podle požadavků Marka, nevěřím mu to. Webber může mít perfektní cit pro vývoj, ale na auto má určité specifické požadavky a pokud v tom autě příští sezónu jezdit nebude, jsou jeho připomínky neakceptovatelné. Proto bych spíše chápal, kdyby Newey řekl, že akceptoval připomínky Ricciarda.-
PC
08:09 06.12.2013 212.47.2.XXXMyslím, že to chce trošku číst mezi řádky. Adrian pouze řekl, že je Mark citlivější na aerodynamické změny a že dávají spíše na jeho cit než na Sebův. To ale vůbec neznamená, že se vůz staví pro potřeby Marka a nebo, že Seb nic vývoji nepřináší. Naopak, z toho co vidíme během sezóny a z toho co Adrian právě řekl je jasné, že Marka využívají i pro vývoj aerodynamiky pro Sebův vůz a že právě Sebův vůz je šlechtěn do extrému. Mark tuhle technologii nikdy nedokáže využít, proto už nikdy nemůže být pro Seba konkurentem. Ale má pro ně velkou cenu pokud šlápnou vedle a technologii hned nedokážou vyladit a Seb se tím pádem propadne. Pak je Mark na koni a honí body místo Seba nebo spolu se Sebem. Ale svou vlastní prací na aerodynamice pro Seba sám sebe zase brzy vyřadí, jakmile to Adrian zase zvládne vyladit. Myslím, že Adrian nám právě také řekl, že Mark pro ně měl mnohem větší cenu, než se nám zdálo a že hlavně pro Adriana to bude velká ztráta. Myslím, že nebýt Helmuta, mohla jejich výborná spolupráce pokračovat, ale Mark by stejně už asi nikdy neměl na titul. Paradoxně je to možná šance na oslabení RedBullu a šance pro ostatní týmy je konečně porazit. Uvidíme, jak si s tím Adrian poradí...... -
Duncan66
13:45 05.12.2013 89.29.32.XXXto je tak, kdyz nekdo nechape psany text. Pokud bys ho totiz dokazal pochopit, tak bys vedel, ze Marka poslouchali prave proto, ze zmeny snasi hure a je pro nej slozitejsi se adaptovat nez Seb. Proto davali vice na nazory Marka, aby mu to auto sedelo a nemel s nim problemy pri rizeni, zatimco Seb se dokaze prizpusobit zmenam a rychle si zvyknout. Nic jineho Newey nerika.
Jinak auto kazda staj vyviji tak, aby bylo co nejrychlejsi. Ze ten smer vedl pres vyfuky a ze to vice vyhovovalo Sebovi nebyl umysl tymu, ale realita a fungovani fyzikalnich zakonu.
Takze jak pise kronos, priste cti vicekrat a zkoumej poradne vyznamy jednotlivych vet, abys tady zase nepindal ty svoje fatalni nesmysly-
Jens
13:50 05.12.2013 109.81.245.XXXPokud jde o čtení: já tam vidím, že Mark je na aerodynamické změny citlivější, ne že je hůře snáší. Když máš lepší sluch a slyšíš v širším spektru, znamená to, že to hůře snášíš? To jsou dvě různé věci. To neznamená, že by se Seb nemohl přizpůsobovat lépe, to nevím a ani v tom článku o tom Newey nemluví.-
Nasir
15:38 05.12.2013 188.175.189.XXXPřesně tak, čteš to správně. Oni potřebují zpětnou vazbu hned. Jestli si pilot poté dokonale zvykne nebo nezvykne, je jim z hlediska vývoje šumafuk a přímo to s tím nesouvisí.
Pro Pepana - podle mně Newey říká pravdu. Auto je stavěné tak, jak to designérům vychází nejlíp. Že foukání více vyhovuje Vettelovi nemusí automaticky znamenat, že je to děláno přesně pro něj. Designér se snaží v prvé řadě zrychlit vůz, až druhá věc je ho přizpůsobit jedničce. Vettel se zřejmě přizpůsobil rychle, Webberovi foukání nesedí, jak víme. Navíc Newey nemluví jen o letošku, mluví celkově o Webberově přínosu. To by bylo dost divné, kdyby byl Webber doteď průměrný a teprve letos, na odchodu, začal náhle poskytovat lepší zpětnou vazbu.
Pro Duncana - nevím, co ti Pepan udělal, ale když se do něho navážíš stylem, že "nechápe psaný test" a "pindá zase fatální nesmysly", tak by sis měl být jistý, že ty sám psaný text chápeš. Což tak zrovna nevypadá - viz reakce Jense.-
-
Nasir
16:17 06.12.2013 188.175.189.XXXNevím, jestli stárneš, ale rozhodně s tebou bude něco v nepořádku. Nebo s náma oběma.
Na druhou stranu tě uklidním, že tvůj komentář pod článkem o Berniem je zase "starý Mike". Možná ještě zareaguju, myslím, že sis to zase zjednodušil.
A že je někdo citlivější ke změnám neznamená, že se jim nedokáže přizpůsobit. Tam není přímá souvislost.
-
-
kronos
14:24 05.12.2013 93.185.2.XXXTakže za 1: jde o foukané difuzory (mají je všichni , Vettla maji pouze u RB) 2: Vše se testuje v tunelech , počítačových simulacích a piloti jsou od toho aby konstruktérům potvrdili že to funguje . 3: To že má Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že se stavěl vůz podle něho . 4: Nemyslíš že by se Seb neozval kdyby něco nefungovalo ? 5:Proč by Newey lhal o Markovi když už ho může mít na háku aby naštval Seba ? 6: pleteš si zřejmě vývoj s nastavením vozu pro závod a tam je jasné že každý vůz je nastaven podle požadavku pilota a pochybuji že je v poli tým s oběma naprosto stejně nastavenými vozy.
-
-
-
-
-
Kapor
11:04 05.12.2013 194.160.178.XXXÁno, Adrian sa úplne vyfarbil,.. ...a priznal, že najväčšiu podporu k získaniu titulu aj v tejto sezóne im dával výfuk a návrat k pneumatikám 2012. Z jeho analýzy vidieť, že je to naozajstný guru v konštruovaní monopostov F1, lebo vie aj o rôznych cestách, no schválne nepovedal ako to na RB10 bude, či ten vzduch budú viesť vnútrajškom, alebo vonkajškom. Možno to ani na predsezónnych testoch neuvidíme preto, lebo to bude nosné a preto to predošlé zahmlievanie, že začali so stavbou RB10 neskoro a predsezónne testy vynechajú. Týmto zamedzia tomu, aby ich riešenie ostatné tímy odkukali a pustily sa cestou, ako Red Bull. Veľmi chytré Adrian !-
-
Kapor
11:23 05.12.2013 194.160.178.XXXS si to zle prečítal ! Nezúčastnia sa predsezónnych testov, čo v predošlom článku povedal Adrian a teda nikonu nebude jasné, ako to bude a ja to tiež určite neviem a neviem ani to, či budú viesť vzduch vonkajškom krídla nie kola, alebo vnútrom a nechápem, prečo sa mňa pýtaš ? Či simyslíš, že som chytrejší ako on. Ja predsa RB10 nekonštruujem, len z článku je jasné, že existujú dve cesty. Pochopil.-
-
Hr3bec
11:38 05.12.2013 85.135.106.XXXJá si myslím, že to dopadne stejně jako s kachním čumákem. Taky byla druhá cesta ala McLaren....ale všichni ostatní kromě McLarenu šli jinou cestou. Očekávám, že to dopadne stejně, takže všichni povedou vzduch tím stejným způsobem.
A co se testů týká....zrovna příští rok si myslím, že by byla absence předsezoních testů hodně bolestivá vzhledem k novým pneu, razantním změnám designu, motor...atd....a i když se o této možnosti zmínil, tak si myslím, že to auto tam dovezou za každou cenu....
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek