DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my

Designér Red Bull Adrian Newey v rozhovoru pro AMuS přiznává, že při vývoji naslouchali spíše Markovi Webberovi, který byl vůči aerodynamickým změnám citlivější. Vysvětluje, proč zúžení předního křídla představuje obrovskou změnu a proč s novými pravidly může jeho tým ztratit nejvíce ze všech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 10.12.2013 18:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2013 11:38
Já si myslím, že to dopadne stejně jako s… »
» uzivatel001385 (Hlasovalo 8 lidí) 05.12.2013 10:35
Newey Pevně věřím, že se mu opět povede postavit… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 05.12.2013 11:45
Ten pán si hodně protiřečí. Webber už v létě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Ten pán si hodně protiřečí. Webber už v létě oznámil, že neprodlouží smlouvu, ale Newey teď tvrdí, že při vývoji naslouchali hlavně jemu. Mám tomu rozumět tak, že pořád počítal s tím že si to Mark rozmyslí a podepíše na další sezónu a nebo je Vettel blbec, který ničemu nerozumí a na jeho připomínky není možné dát?12

    + 8 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kronos

      93.185.2.XXX
      Naprosto zbytečně to hrotíš a kdyby jsi ten odstavec přečetl pořádně přišel by jsi na to sám. Co má jako být že věděli v půlce sezóny že Mark chce skončit ? Uvědom si že piloti F1 jsou profíci , kteří pracují pro tým až do konce a že měl Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že je Vettel "blbec" ! F1 není jenom aerodynamika (i když je nejdůležitější) a i kdyby Vettel nebyl naprosto žádným přínosem pro vývoj vozu (což je nesmysl) tak jeho výsledky v závodech hovoří jasnou řečí. Mimochodem nejsem jeho fanoušek.

      + 20 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já si nemyslím že to hrotím. Mark a Sebastian mají odlišné jezdecké styly a auto se obvykle vyvíjí tak, aby vyhovovalo více týmové jedničce. A o to více s vědomím, že ta dvojka na konci roku odejde. Takže pokud Newey tvrdí, že auto se vyvíjelo více podle požadavků Marka, nevěřím mu to. Webber může mít perfektní cit pro vývoj, ale na auto má určité specifické požadavky a pokud v tom autě příští sezónu jezdit nebude, jsou jeho připomínky neakceptovatelné. Proto bych spíše chápal, kdyby Newey řekl, že akceptoval připomínky Ricciarda.

        + 7 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          Myslím, že to chce trošku číst mezi řádky. Adrian pouze řekl, že je Mark citlivější na aerodynamické změny a že dávají spíše na jeho cit než na Sebův. To ale vůbec neznamená, že se vůz staví pro potřeby Marka a nebo, že Seb nic vývoji nepřináší. Naopak, z toho co vidíme během sezóny a z toho co Adrian právě řekl je jasné, že Marka využívají i pro vývoj aerodynamiky pro Sebův vůz a že právě Sebův vůz je šlechtěn do extrému. Mark tuhle technologii nikdy nedokáže využít, proto už nikdy nemůže být pro Seba konkurentem. Ale má pro ně velkou cenu pokud šlápnou vedle a technologii hned nedokážou vyladit a Seb se tím pádem propadne. Pak je Mark na koni a honí body místo Seba nebo spolu se Sebem. Ale svou vlastní prací na aerodynamice pro Seba sám sebe zase brzy vyřadí, jakmile to Adrian zase zvládne vyladit. Myslím, že Adrian nám právě také řekl, že Mark pro ně měl mnohem větší cenu, než se nám zdálo a že hlavně pro Adriana to bude velká ztráta. Myslím, že nebýt Helmuta, mohla jejich výborná spolupráce pokračovat, ale Mark by stejně už asi nikdy neměl na titul. Paradoxně je to možná šance na oslabení RedBullu a šance pro ostatní týmy je konečně porazit. Uvidíme, jak si s tím Adrian poradí......

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          to je tak, kdyz nekdo nechape psany text. Pokud bys ho totiz dokazal pochopit, tak bys vedel, ze Marka poslouchali prave proto, ze zmeny snasi hure a je pro nej slozitejsi se adaptovat nez Seb. Proto davali vice na nazory Marka, aby mu to auto sedelo a nemel s nim problemy pri rizeni, zatimco Seb se dokaze prizpusobit zmenam a rychle si zvyknout. Nic jineho Newey nerika.
          Jinak auto kazda staj vyviji tak, aby bylo co nejrychlejsi. Ze ten smer vedl pres vyfuky a ze to vice vyhovovalo Sebovi nebyl umysl tymu, ale realita a fungovani fyzikalnich zakonu.
          Takze jak pise kronos, priste cti vicekrat a zkoumej poradne vyznamy jednotlivych vet, abys tady zase nepindal ty svoje fatalni nesmysly 20

          + 14 / − 14

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Pokud jde o čtení: já tam vidím, že Mark je na aerodynamické změny citlivější, ne že je hůře snáší. Když máš lepší sluch a slyšíš v širším spektru, znamená to, že to hůře snášíš? To jsou dvě různé věci. To neznamená, že by se Seb nemohl přizpůsobovat lépe, to nevím a ani v tom článku o tom Newey nemluví.

            + 11 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              z kontextu to chapu stejne jako situaci v Mcl Jenson vs Lewis, kdy po nejake zmene Jenson hledal spravne nastaveni pul sezony a Lewis se umel poprat prakticky s cimkoli. Pokud je to v tomto pripade mysleno jinak, omlouvam se. 13

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.189.XXX
              Přesně tak, čteš to správně. Oni potřebují zpětnou vazbu hned. Jestli si pilot poté dokonale zvykne nebo nezvykne, je jim z hlediska vývoje šumafuk a přímo to s tím nesouvisí.

              Pro Pepana - podle mně Newey říká pravdu. Auto je stavěné tak, jak to designérům vychází nejlíp. Že foukání více vyhovuje Vettelovi nemusí automaticky znamenat, že je to děláno přesně pro něj. Designér se snaží v prvé řadě zrychlit vůz, až druhá věc je ho přizpůsobit jedničce. Vettel se zřejmě přizpůsobil rychle, Webberovi foukání nesedí, jak víme. Navíc Newey nemluví jen o letošku, mluví celkově o Webberově přínosu. To by bylo dost divné, kdyby byl Webber doteď průměrný a teprve letos, na odchodu, začal náhle poskytovat lepší zpětnou vazbu. 03

              Pro Duncana - nevím, co ti Pepan udělal, ale když se do něho navážíš stylem, že "nechápe psaný test" a "pindá zase fatální nesmysly", tak by sis měl být jistý, že ty sám psaný text chápeš. Což tak zrovna nevypadá - viz reakce Jense.

              + 13 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.23.219.XXX
                Já myslím,že lže stejně jako lhali,že nemají týmovou jedničku.
                Prostě mají PR určený, stejně jako u ostatních týmů.

                Jsem zvědavý zda se s odstupem času Mark rozpovídá.
                Typoval bych si, že si to RB nějakým způsobem ošetřil...

                + 3 / − 10

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Po druhé v krátké době s tebou souhlasím. Asi stárnu. 12
                Jen bych se trochu zastal Duncana. Myslím si, že když Mark je citlivější, bude i náchylnější ty změny hůř snášet. To bych neviděl jako rozpor. 03

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.189.XXX
                  Nevím, jestli stárneš, ale rozhodně s tebou bude něco v nepořádku. 12 Nebo s náma oběma. 03
                  Na druhou stranu tě uklidním, že tvůj komentář pod článkem o Berniem je zase "starý Mike". 03 Možná ještě zareaguju, myslím, že sis to zase zjednodušil.

                  A že je někdo citlivější ke změnám neznamená, že se jim nedokáže přizpůsobit. Tam není přímá souvislost.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Jo, špatně jsem to napsal. Mělo tam spíš být: ...může být i náchylnější....
                    Nemusí to tak být, ale může.

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • kronos

              93.185.2.XXX
              Takže za 1: jde o foukané difuzory (mají je všichni , Vettla maji pouze u RB) 2: Vše se testuje v tunelech , počítačových simulacích a piloti jsou od toho aby konstruktérům potvrdili že to funguje . 3: To že má Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že se stavěl vůz podle něho . 4: Nemyslíš že by se Seb neozval kdyby něco nefungovalo ? 5:Proč by Newey lhal o Markovi když už ho může mít na háku aby naštval Seba ? 6: pleteš si zřejmě vývoj s nastavením vozu pro závod a tam je jasné že každý vůz je nastaven podle požadavku pilota a pochybuji že je v poli tým s oběma naprosto stejně nastavenými vozy.

              + 7 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, Adrian sa úplne vyfarbil,.. ...a priznal, že najväčšiu podporu k získaniu titulu aj v tejto sezóne im dával výfuk a návrat k pneumatikám 2012. Z jeho analýzy vidieť, že je to naozajstný guru v konštruovaní monopostov F1, lebo vie aj o rôznych cestách, no schválne nepovedal ako to na RB10 bude, či ten vzduch budú viesť vnútrajškom, alebo vonkajškom. Možno to ani na predsezónnych testoch neuvidíme preto, lebo to bude nosné a preto to predošlé zahmlievanie, že začali so stavbou RB10 neskoro a predsezónne testy vynechajú. Týmto zamedzia tomu, aby ich riešenie ostatné tímy odkukali a pustily sa cestou, ako Red Bull. 01 Veľmi chytré Adrian ! 01 01 01

    + 14 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Jak si myslíš, že během předsezónních testů schovají přední křídlo, aby nebylo vidět, jestli vzduch povedou vnitřkem či vnějškem kola? Test bez předního křídla by byl celkem k ničemu, ne?

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        S si to zle prečítal ! Nezúčastnia sa predsezónnych testov, čo v predošlom článku povedal Adrian a teda nikonu nebude jasné, ako to bude a ja to tiež určite neviem a neviem ani to, či budú viesť vzduch vonkajškom krídla nie kola, alebo vnútrom a nechápem, prečo sa mňa pýtaš ? Či simyslíš, že som chytrejší ako on. 14 Ja predsa RB10 nekonštruujem, len z článku je jasné, že existujú dve cesty. 11 Pochopil. 18

        + 7 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Kapříku,podle toho jak se tady stále vyjadřuješ,tak si myslíš o sobě že jsi nejchytřejší z F1.Opak je pravdou

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Už len to viem podľa toho,.. ...čo som ja v živote dokázal a čo rukolapné, nie ako ty len tliachať. 02

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Hr3bec

          Hr3bec

          85.135.106.XXX
          Já si myslím, že to dopadne stejně jako s kachním čumákem. Taky byla druhá cesta ala McLaren....ale všichni ostatní kromě McLarenu šli jinou cestou. Očekávám, že to dopadne stejně, takže všichni povedou vzduch tím stejným způsobem.
          A co se testů týká....zrovna příští rok si myslím, že by byla absence předsezoních testů hodně bolestivá vzhledem k novým pneu, razantním změnám designu, motor...atd....a i když se o této možnosti zmínil, tak si myslím, že to auto tam dovezou za každou cenu....

          + 9 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Jak dopadl McLaren? Jinou cestou šel pouze jednu sezónu.. po ní splynuli s davem, pokud jde o čumáky (vysoké nosy).

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama