DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my

Designér Red Bull Adrian Newey v rozhovoru pro AMuS přiznává, že při vývoji naslouchali spíše Markovi Webberovi, který byl vůči aerodynamickým změnám citlivější. Vysvětluje, proč zúžení předního křídla představuje obrovskou změnu a proč s novými pravidly může jeho tým ztratit nejvíce ze všech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Při vývoji jsme naslouchali spíše Webberovi, změnou výfuků můžeme ztratit nejvíc my

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 10.12.2013 18:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2013 11:38
Já si myslím, že to dopadne stejně jako s… »
» uzivatel001385 (Hlasovalo 8 lidí) 05.12.2013 10:35
Newey Pevně věřím, že se mu opět povede postavit… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 05.12.2013 11:45
Ten pán si hodně protiřečí. Webber už v létě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kapor

194.160.178.XXX
Áno, konečne sa ozval človek,.. ...ktorému tu v hlave myslí a mňa to nesmierne teší !!! 01 01 01 Ďakujem ! 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

193.165.69.XXX
Nedalo, kurzy by byly trapný :-)

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jo, špatně jsem to napsal. Mělo tam spíš být: ...může být i náchylnější....
Nemusí to tak být, ale může.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
Nevím, jestli stárneš, ale rozhodně s tebou bude něco v nepořádku. 12 Nebo s náma oběma. 03
Na druhou stranu tě uklidním, že tvůj komentář pod článkem o Berniem je zase "starý Mike". 03 Možná ještě zareaguju, myslím, že sis to zase zjednodušil.

A že je někdo citlivější ke změnám neznamená, že se jim nedokáže přizpůsobit. Tam není přímá souvislost.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Už len to viem podľa toho,.. ...čo som ja v živote dokázal a čo rukolapné, nie ako ty len tliachať. 02

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

212.47.2.XXX
Myslím, že to chce trošku číst mezi řádky. Adrian pouze řekl, že je Mark citlivější na aerodynamické změny a že dávají spíše na jeho cit než na Sebův. To ale vůbec neznamená, že se vůz staví pro potřeby Marka a nebo, že Seb nic vývoji nepřináší. Naopak, z toho co vidíme během sezóny a z toho co Adrian právě řekl je jasné, že Marka využívají i pro vývoj aerodynamiky pro Sebův vůz a že právě Sebův vůz je šlechtěn do extrému. Mark tuhle technologii nikdy nedokáže využít, proto už nikdy nemůže být pro Seba konkurentem. Ale má pro ně velkou cenu pokud šlápnou vedle a technologii hned nedokážou vyladit a Seb se tím pádem propadne. Pak je Mark na koni a honí body místo Seba nebo spolu se Sebem. Ale svou vlastní prací na aerodynamice pro Seba sám sebe zase brzy vyřadí, jakmile to Adrian zase zvládne vyladit. Myslím, že Adrian nám právě také řekl, že Mark pro ně měl mnohem větší cenu, než se nám zdálo a že hlavně pro Adriana to bude velká ztráta. Myslím, že nebýt Helmuta, mohla jejich výborná spolupráce pokračovat, ale Mark by stejně už asi nikdy neměl na titul. Paradoxně je to možná šance na oslabení RedBullu a šance pro ostatní týmy je konečně porazit. Uvidíme, jak si s tím Adrian poradí......

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Po druhé v krátké době s tebou souhlasím. Asi stárnu. 12
Jen bych se trochu zastal Duncana. Myslím si, že když Mark je citlivější, bude i náchylnější ty změny hůř snášet. To bych neviděl jako rozpor. 03

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Kapříku,podle toho jak se tady stále vyjadřuješ,tak si myslíš o sobě že jsi nejchytřejší z F1.Opak je pravdou

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
Já myslím,že lže stejně jako lhali,že nemají týmovou jedničku.
Prostě mají PR určený, stejně jako u ostatních týmů.

Jsem zvědavý zda se s odstupem času Mark rozpovídá.
Typoval bych si, že si to RB nějakým způsobem ošetřil...

+ 3 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
"A ano, vypadáš z příspěvků, že si chytřejší než on. No skutečnost může být jiná." 11 Tak na tuhle skutečnost by se dalo i sázet. 12

+ 8 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.189.XXX
Přesně tak, čteš to správně. Oni potřebují zpětnou vazbu hned. Jestli si pilot poté dokonale zvykne nebo nezvykne, je jim z hlediska vývoje šumafuk a přímo to s tím nesouvisí.

Pro Pepana - podle mně Newey říká pravdu. Auto je stavěné tak, jak to designérům vychází nejlíp. Že foukání více vyhovuje Vettelovi nemusí automaticky znamenat, že je to děláno přesně pro něj. Designér se snaží v prvé řadě zrychlit vůz, až druhá věc je ho přizpůsobit jedničce. Vettel se zřejmě přizpůsobil rychle, Webberovi foukání nesedí, jak víme. Navíc Newey nemluví jen o letošku, mluví celkově o Webberově přínosu. To by bylo dost divné, kdyby byl Webber doteď průměrný a teprve letos, na odchodu, začal náhle poskytovat lepší zpětnou vazbu. 03

Pro Duncana - nevím, co ti Pepan udělal, ale když se do něho navážíš stylem, že "nechápe psaný test" a "pindá zase fatální nesmysly", tak by sis měl být jistý, že ty sám psaný text chápeš. Což tak zrovna nevypadá - viz reakce Jense.

+ 13 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
z kontextu to chapu stejne jako situaci v Mcl Jenson vs Lewis, kdy po nejake zmene Jenson hledal spravne nastaveni pul sezony a Lewis se umel poprat prakticky s cimkoli. Pokud je to v tomto pripade mysleno jinak, omlouvam se. 13

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kronos

93.185.2.XXX
Takže za 1: jde o foukané difuzory (mají je všichni , Vettla maji pouze u RB) 2: Vše se testuje v tunelech , počítačových simulacích a piloti jsou od toho aby konstruktérům potvrdili že to funguje . 3: To že má Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že se stavěl vůz podle něho . 4: Nemyslíš že by se Seb neozval kdyby něco nefungovalo ? 5:Proč by Newey lhal o Markovi když už ho může mít na háku aby naštval Seba ? 6: pleteš si zřejmě vývoj s nastavením vozu pro závod a tam je jasné že každý vůz je nastaven podle požadavku pilota a pochybuji že je v poli tým s oběma naprosto stejně nastavenými vozy.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Pokud jde o čtení: já tam vidím, že Mark je na aerodynamické změny citlivější, ne že je hůře snáší. Když máš lepší sluch a slyšíš v širším spektru, znamená to, že to hůře snášíš? To jsou dvě různé věci. To neznamená, že by se Seb nemohl přizpůsobovat lépe, to nevím a ani v tom článku o tom Newey nemluví.

+ 11 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
to je tak, kdyz nekdo nechape psany text. Pokud bys ho totiz dokazal pochopit, tak bys vedel, ze Marka poslouchali prave proto, ze zmeny snasi hure a je pro nej slozitejsi se adaptovat nez Seb. Proto davali vice na nazory Marka, aby mu to auto sedelo a nemel s nim problemy pri rizeni, zatimco Seb se dokaze prizpusobit zmenam a rychle si zvyknout. Nic jineho Newey nerika.
Jinak auto kazda staj vyviji tak, aby bylo co nejrychlejsi. Ze ten smer vedl pres vyfuky a ze to vice vyhovovalo Sebovi nebyl umysl tymu, ale realita a fungovani fyzikalnich zakonu.
Takze jak pise kronos, priste cti vicekrat a zkoumej poradne vyznamy jednotlivych vet, abys tady zase nepindal ty svoje fatalni nesmysly 20

+ 14 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001385

uzivatel001385

89.103.251.XXX
Také bych si přál, aby bylo startovní pole co nejvyrovnanější. 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Já si nemyslím že to hrotím. Mark a Sebastian mají odlišné jezdecké styly a auto se obvykle vyvíjí tak, aby vyhovovalo více týmové jedničce. A o to více s vědomím, že ta dvojka na konci roku odejde. Takže pokud Newey tvrdí, že auto se vyvíjelo více podle požadavků Marka, nevěřím mu to. Webber může mít perfektní cit pro vývoj, ale na auto má určité specifické požadavky a pokud v tom autě příští sezónu jezdit nebude, jsou jeho připomínky neakceptovatelné. Proto bych spíše chápal, kdyby Newey řekl, že akceptoval připomínky Ricciarda.

+ 7 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
to ano, ale až postupem času. Takže, a já si přeji aby to tak bylo, na začátku (alespoň v první půlce sezóny a čím déle, tím lépe) budou síly vyrovnanější a nebude od začátku do konce dominovat jeden tým / jezdec.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

mida

88.101.0.XXX
On to myslí tak, že v prvních testech neukáží své řešení, což ostatní nebudou moci do začátku sezóny zkopírovat a vyzkoušet. Ale nikdo nemůže zodpovědně říct, které řešení je to správné.

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kronos

93.185.2.XXX
Naprosto zbytečně to hrotíš a kdyby jsi ten odstavec přečetl pořádně přišel by jsi na to sám. Co má jako být že věděli v půlce sezóny že Mark chce skončit ? Uvědom si že piloti F1 jsou profíci , kteří pracují pro tým až do konce a že měl Mark větší cit pro aerodynamiku neznamená že je Vettel "blbec" ! F1 není jenom aerodynamika (i když je nejdůležitější) a i kdyby Vettel nebyl naprosto žádným přínosem pro vývoj vozu (což je nesmysl) tak jeho výsledky v závodech hovoří jasnou řečí. Mimochodem nejsem jeho fanoušek.

+ 20 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama