DISKUZE K ČLÁNKU Závodní inženýr Pujolar odpovídá čtenářům F1news.cz: Bylo opravdu jasné, že Alonso má talent

Závodní inženýr Pastora Maldonada - Xevi Pujolar - odpovídá na vybrané dotazy čtenářů F1NEWS.CZ týkající se jeho práce, techniky, závodění i soukromí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Závodní inženýr Pujolar odpovídá čtenářům F1news.cz: Bylo opravdu jasné, že Alonso má talent

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.06.2012 17:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000280 (Hlasovalo 12 lidí) 18.06.2012 11:32
Naprosto skvěklé. Opět dokonalé jako všechny … »
» g0dlike (Hlasovalo 11 lidí) 18.06.2012 10:45
Díky redakci... ...a především Petrovi. Dobrá… »
» Petr (Hlasovalo 8 lidí) 18.06.2012 09:55
Co s tim mel chudak dela taky, ze? (A ja,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Nasir

188.175.176.XXX
Nemyslel jsem, že by to bylo další týden ani další měsíc. Je mi jasné, že český web pro ně nemá prioritu a nejde to hned. Jenom mě zajímalo, jestli se pokusíte o něco podobného u jiného týmu. Myslíte, že by ten Mark Slade byl reálný? Třeba i na konci sezóny, kdyby to jindy nešlo. Teď jsem si uvědomil, že pracoval i s Hakkinenem, Alonsem a Schumacherem (pokud se nemýlím), takže má těch zkušeností hodně.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
S některými, ne se všemi. Podrobnosti a jména nechci (a v určitých případech ani nemůžu) prozrazovat. Obecně to je tak, že jsem rád, když si najdou čas na mě a mé dotazy (dnes jsem například mohl povykládat s Caterhamem a exkluzivně nám umožnili zveřejnit, co chystají pro Valencii a Silverstone - detaily, které v jejich ofic. prohlášení před Valencií nenajdete), snažím se poznatky zakomponovat do článků.

Odpovědět na 25 dotazů čtenářů je velký nadstandard (schválně zkuste zapátrat po F1 webech (samozřejmě zahraničních), kdo tohle svým čtenářům v takovém rozsahu v poslední době umožnil), který vyžaduje spoustu času, (který navíc nemůžu využít já pro sebe 04 ). Vše to musí projít schválením týmu a kontrolou jejich PR oddělením. Navíc si vemte, jak důležitá je naše země (se specifickým jazykem, malým počtem obyvatel, absence F1 týmu/jezdce atd.) pro svět F1. Nějaký český server by jim mohl být celkem ukradený. Xevimu (a potažmo Williamsu) za jeho čas a úsilí obrovské díky.

Samozřejmě se budeme snažit kontakty rozvíjet dále a přinášet exkluzivní informace, jen podobnou možnost hned příští týden nečekejte (navíc některé týmy by to svým inženýrům ani neumožnily). Týmy opravdu makají, vyvíjejí o stosedm a navíc už pracují na příštích vozech a základních konceptech pro r. 2014, nikdo nemá moc času, navíc nejsme Autosport. Pár věcí vypadá slibně, uvidíme.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.176.XXX
Ty dobré kontakty jsou spojeny s některými týmy, jestli můžeme vědět? 03
Jestli máte takové možnosti, zkusíte někdy zase "ulovit" někoho z inženýrů nebo mechaniků na dotazy? Myslím, že to byl super nápad zkusit vyzpovídat Xeviho. Vyřiďte mu poděkování, že si na nás udělal čas. (redakci děkuji samozřejmě též)

Měl bych tip - bylo by možné "ulovit" Marka Sladea, závodního inženýra Kimiho Raikkonena? Dělal mu inženýra už v McLarenu a teď podruhé. Myslím, že by bylo zajímavé se ho poptat, jak se Kimi změnil, jak se zlepšil, jak se to liší v Meku a teď v Lotusu (no to by nám asi moc neprozradil, ale zkusit to můžem) atd. Navíc Kimi je tady oblíben, takže by se určitě nahrnuly dotazy o něm.

Samozřejmě lidi by asi chtěli nejvíc někoho od Hamiltona, Alonsa nebo Schumiho, ale počítám, že tyhle top týmy nedovolují svým zaměstnancům moc mluvit a asi by bylo těžké se k nim dostat. Slade z Lotusu by snad byl reálnější. Nebo někdo ze Sauberu, třeba Francesco Nenci (inženýr Kobayashiho). Co vy na to, zkusíte někoho?

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Díky anonyme.
Dotaz zajímavý, měl ses ale ptát před dvěma týdny, na drtivou většinu dotazů Xevi odpověděl. Vystudoval strojní inženýrství na Gironské univerzitě ve Španělsku a pracoval v nižších sériích (motokáry, F3000), postupně se díky své píli a schopnostem propracoval do F1.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Nasir

188.175.176.XXX
To by byl zajímavý dotaz. Třeba takhle:
"Prosím tě, Xevi, jak by se mohl člověk stát závodním inženýrem Williamsu místo tebe?" 12

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.179.19.XXX
Tohle jsou nejlepší články! Člověka to vtáhne více do děje F1 a vlastně celého motorsportu a čím dál více zjišťuje že je to tzv. o milimetry. Skvělý článek Petře! Více takových. Mě by třeba zajímalo jak se na takovou pozici dostat.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Díky. Do dovolené mi sice ještě nějaký ten týden zbývá, ale samozřejmě přejeme i vám, ať si užijete zasloužených radovánek, adrenalinu i odpočinku, obzvlášť jestli se už chytáte vyrazit.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000280

uzivatel000280

193.85.229.XXX
Naprosto skvěklé. Opět dokonalé jako všechny články po celý rok. Jste prostě suuuuupéééééér server. Přeju tobě Petře i celé redakci co nejkrásnější léto a co neůžasnější dovolenou. 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01 01

+ 12 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Taky díky. Dostat akreditaci na závody složité je. Co se týče rozpočtu, to se samozřejmě srovnávat nedá, nemáme TV podporu.
Z redakce na závody jezdíme několikrát ročně, svého zástupce na okruhu jsme měli i v Barceloně i v Monaku.
V F1 máme několik dobrých kontaktů, možnost povykládat si s inženýry mám celkem často. 04
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
g0dlike

g0dlike

88.103.93.XXX
Díky redakci... ...a především Petrovi. Dobrá práce!01 Skutečně oceňuju snahu získat informace od lidí bezprostředně spjatých s F1 (ať už osobně jako v tomto případě při Xaviho návštěvě Prahy, nebo prostřednictvím jiné formy komunikace) a to i přes to, že určitě možnosti (i finanční) procházet se osobně paddockem během VC nemáte.

Jak je to vůbec složité dostat se jako novinář na VC a mít možnost setkat se s lidmi od F1? A plánujete něco takového podniknout na některou z VC (Německo, Belgie, Itálie) ?

+ 11 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
je to tazke... 01
Pamätam, ze to bola tak "komplexna/obsirna" otazka, ze by to bolo aj na doplomovku. 14

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Rádo se stalo.

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Co s tim mel chudak dela taky, ze? (A ja, zformulovat Lojzkov 10strankovy vseobsahujici dotaz do jedne otazky). 04

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

213.160.168.XXX
Super! Thank you very much for the answers Xevi !

Petr dik za sprostredkovanie!

dodo

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.91.56.XXX
Milionova odpoved! :-) (Nic v zlom! 03 )

01 01 01 najviac sa mi paci odpoved na K******u otazku "za miliony" 11

P.S.: teraz este len zacne frflanie na Pirelli... jak su nevypocitatelne atd...06 Ale "mohol" som si to odpustit, ja viem...12

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Zlobivý veterinář

88.81.73.XXX
aha, díky 04

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Žádných VIP, možnost měli před 14 dny úplně všichni zde: [odkaz na stránku]

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Zlobivý veterinář

88.81.73.XXX
Kterých čtenářů? Nějakých VIP? 12

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama