Rozhovor s Gillanem po Bahrajnu: Proč Williams stáhl ze závodu oba vozy?

Petr Hlawiczka, 24. dubna 2012, 06:40 Google+

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se po Velké ceně Bahrajnu tradičně ohlíží za jejím průběhem a výkonností svého vozu FW34. Odpovídá na otázky, proč se tým z Grove rozhodl ze závodu odstoupit s oběma vozy.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 24.04. 12:23) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Velká cena Bahrajnu představovala pro Williams 150. závod s motory Renault. Partnerství začalo v roce 1989, jak důležité je dnes?
Mark Gillan: Partnerství s Renaultem funguje velmi dobře a jsou důležitou součástí týmu. Proto se těšíme na pokračování v našem dlouhém a úspěšném vztahu.

Jak bys shrnul výkonnost FW34 na Bahrajnském mezinárodním okruhu?
MG: Vzhledem k předchozím třem závodům naše rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme doufali. Přes zklamání v kvalifikaci, která byla narušena několika problémy se spolehlivostí, oba piloti v závodě odjeli výborné první stinty a Pastorova rychlost byla dobrá - vypadalo to, že má našlápnuto na body, než došlo k problému v levé zadní části vozu, což nás donutilo jeho vůz stáhnout.

Jak velkým handicapem byl nedostatek zkušeností s pneumatikami Pirelli na tomto okruhu?
MG: Samozřejmě to věci ztížilo, bylo to však pro všechny týmy stejné, takže se v reálu o handicap nejednalo.

Jak kritické bylo během závodu opotřebení pneumatik?
MG: Fyzické opotřebení nepředstavovalo problém. Hlavním prvkem ovlivňujícím závodní strategii byl velký pokles v časech na kolo při zvýšené degradaci.

Co bylo příčinou Pastorova smyku a následného odstoupení?
MG: V současné době stále prošetřujeme mechanismus, který selhal, a poškozené díly jsme přivezli zpět pro další analýzu. Navíc studujeme videozáběry, jelikož těsně před poškozením došlo ke kontaktu Pastora s Vergnem.

senna
Bruno Senna míří do boxů (foto: Williams F1 Team)

Ze závodu jste stáhli také Brunův vůz. Proč?
MG: Bruno si několik kol před cílem přes rádio stěžoval na velké vibrace v brzdovém pedálu, které se progresivně zhoršovaly, což jsme mohli pozorovat přes telemetrii. Proto jsme se rozhodli Bruna povolat do boxů a po dalším prošetření jsme se rozhodli jeho vůz stáhnout.

Williams čeká třídenní testování v Mugellu. Čeho se tam bude tým snažit dosáhnout?
MG: Jedná se pro nás o velmi důležitý a rušný test, během kterého budeme testovat řadu nových dílů pro krátkodobé i střednědobé zlepšení výkonnosti týmu a navíc několik vývojových prvků pro dlouhodobý vývoj.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Gillanem po Bahrajnu: Proč Williams stáhl ze závodu oba vozy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 24.04.2012 12:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Domenicali: Test v Mugellu bude pro Ferrari hodně důležitý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud