Vettel: Velikost není vše

x-o, 24. července 2009, 09:00 Google+

Se Sebastianem Vettelem o očekáváních před Velkou cenou Maďarska, výkonech v horkém počasí, Jaimem Alguersuarim, startech a velikosti továrny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Jak se před víkendem cítíte?
Sebastian Vettel:
Dobře, jako obvykle. Máme konkurenceschopné auto, takže myslím, že nezávislé na okruhu, na kterém právě jsme, bychom měli být dost rychlí na boj o velké body. Okruh je samozřejmě odlišný od posledních dvou, takže uvidíme. Je to velká výzva. Také je tu horko. Ale abych řekl pravdu, nečekám žádné potíže kvůli počasí. Myslím, že celé pole bude mnohem vyrovnanější a kromě nás a Brawnu je možnost, že i McLaren a Ferrari tu budou velmi rychlí.

Obecný názor je, že když je horko, je Brawn silnější, zatímco chladno zvýhodňuje Red Bull. Souhlasíte?
SV:
Moc ne. Při některých příležitostech se zdálo, že v chladnu máme menší problémy, ale nemyslím, že se celkově dá říct, že je to černé nebo bílé a že jsme v horku v nevýhodě. Stále věřím, že náš vůz funguje skvěle, i když svítí slunce. Jak jsem řekl, dobré auto je dobré auto, rychlé auto je rychlé auto a nezávisí to na okruhu. Samozřejmě vám to někdy může nahrát, ale myslím, že je potřeba být rychlý všude.

Myslíte, že je to rozhodující víkend, pokud jde o šampionát, protože když porazíte Brawn v horku, ukáže se, že máte navrch?
SV:
Myslím, že nemusíte být génius, abyste zjistil, že když je mezi prvním a druhým jezdcem rozdíl 21 bodů, každý následující závod je rozhodující. Nevidím důvod, proč by mělo být Maďarsko důležitější, než další závod a závod po něm. Je jisté, že jsme v roli lovce, jsme ti, kdo se musí více snažit a zkusit udělat vše pro to, abychom otočili situaci v tabulce.

Jste součástí trendu mladých jezdců, jako Lewis Hamilton a Fernando Alonso. Teď máme v F1 Jaimeho Alguersuariho. Co může přinést mladý jezdec na rozdíl od staršího?
SV:
Nakonec záleží na šéfovi, nebo na tom, kdo rozhoduje o obsazení vozů. Slyšel jsem, že Mark není moc nadšený, že Jaime tento víkend pojede. Myslím, že jestli se dá něco kritizovat, jsou to pravidla. Jak vidíte, můžete přijít situace, kdy jezdec vstupuje do F1 bez toho, že by absolvoval jediný test.
Takže myslím, že pro mladé jezdce, nezávisle na jejich věku, je extrémně náročné dostat se do F1, protože nemůžete dokázat, co umíte. Máte na to jen jeden nebo dva dny. Když začnete například lyžovat, během jednoho nebo dvou dnů zjistíte, jak je to doopravdy náročné. Takže mu přeji hodně štěstí a myslím, že má dost času, ale určitě to nebude nejsnadnější.

Myslíte, že má mladší jezdec více odvahy, rychlosti, nebo citu?
SV:
Myslím, že to záleží na člověku. Nedá se to tak říct. Nevím, jak se cítíte ve 30, protože je to pro mě ještě daleko. Možná je lepší ptát se na to těch, kteří tu už nějakou dobu jsou a ví, jaký je v tom rozdíl. Na jedné straně vám určitě pomáhá, když máte více zkušeností a více návyků.
Ale na druhou stranu když jste mladý, jste ochotný a plně motivovaný. Někteří mohou motivaci časem ztratit nebo něco takového. Není to jednoduché a záleží na konkrétním jezdci. Nemůžete říct černá nebo bílá - že stáří znamená nulovou motivaci a rychlost, ale zkušenost a mládí znamená nulovou zkušenost, ale hlad a motivaci.

Velká cena Monaka byla pro váš tým těžká, trať byla úzká a klikatá. Bude to tedy těžké i tady?
SV:
Je to tu víceméně jako v Monaku, ale bez bariér. Neřekl bych, že jsme byli v Monaku pomalí a myslím, že jsme od Monaka udělali slušný pokrok, takže bychom měli mít rychlé auto. Proč ne?

Jakou radu byste Jaimemu Alguersuarimu dal?
SV:
Vždy je to těžké. Nakonec si musíte najít vlastní cestu a myslím, že se našel více než jeden člověk, který mu radil, aby si dal načas. To je nejdůležitější. Jestli je opravdu rychlý, nebo ne se nedá posoudit podle jednoho závodu. Přijde to, nebo ne. Každý jiný jezdec tím prošel svým vlastním způsobem.

Na trati to bylo mezi vámi a Markem Webberem velmi těsné. Jak moc to pomohlo týmu?
SV:
Myslím, že je to dobré, oba táhneme stejným směrem. Pro tým je to dobrá situace a samozřejmě vždy chcete porazit svého týmového kolegu. Je to stejné pro mě i pro něj. Dokud to pomáhá týmu, pomáhá to každému.

Jak jste vylepšili starty?
SV:
Doufám, že v neděli uvidíme velké zlepšení. V posledních několika závodech byly dobré. Nürburgring tak dobrý nebyl, takže jsme snad udělali menší kroky, které by nám měly pomoci dostat se tam, kde jsme byli. Snad se odtud posuneme dopředu. Start na Nürburgringu rozhodně nebyl dobrý, ale to se stává.
Třeba Rubens odstartoval skvěle a dostal se do vedení a pamatuji si, že mu to v Austrálii zhaslo. Není vždy snadné mít konzistentní starty, protože se pohybujete na limitu. Uvidíme v neděli, snad neztratíme příliš mnoho pozic.

Můžete vysvětlit, co se na startu stalo, protože se zdálo, že vaše reakce byla rychlá, ale auto se nerozjelo?
SV:
Spousta věcí během několika sekund rozhoduje o tom, jestli je start dobrý, nebo ne. Reakční doba byla dobrá, první záběr byl v pořádku a potom jsme trochu zaostali při zrychlení. Nebyl jsem ve vzduchovém pytli za žádným autem a hodně aut zezadu mě předjelo, takže jsem nebyl v nejlepší pozici.

Cesta k první zatáčce je tu opět docela dlouhá. Máte velké obavy o vozy s KERSem?
SV:
Doufám, že budeme na startu o pár pozic před nimi, ale každý, kdo KERS nemá je na startu také hrozbou.

Red Bull Racing nemá velkou továrnu, jako ostatní velké automobilky. Jaktože Red Bull velké týmy poráží, i když nemá takové zázemí?
SV:
Nevím, jestli jste byli nedávno v Milton Keynes, ale já bych řekl, že má dobrou velikost a jsme na správné úrovni. Velikost není vše, i když pro někoho možná ano. Ale myslím, že jsme do budoucnosti dobře vybaveni.
Vytisknout

Diskuze: Vettel: Velikost není vše

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello - Brawn

Barrichello se emailem omluvil celému týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud