DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 6 lidí)
10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
22:21 11.06.2019 37.188.133.XXXHelmut Marko opět vypálil těžký kalibr. Naznačil že Mercedesu se nadržuje.
No v Kanadě se událo několik zajímavých věcí. V závodě se komisaři striktně drží pravidel a napálí Sebovi 5 sekund. Po závodě už se tak striktně pravidel nedrží a Hamiltonova výměna hydrauliky je OK, přestože byly nalezeny rozdíly oproti předchozí specifikaci.
V zaváděcím kole dostal LH do vysílačky zprávu o technickém stavu vozidla, což je porušení pravidel rádiové komunikace.
Jen k tomu dodám že loni na Ferrari kvůli bateriím FIA zaklekávala pomalu každý víkend, předloni to samé podstupovalo Ferrari kvůli pálení oleje (který přitom Mercedes vesele pálil už tři roky). Pak ty zpropadené letošní pneumatiky, nebo hydraulické aktuátory co se prý budou příští rok zakazovat (potom co Mercedesu pomohly ke třem titulům)...
Jsou to samozřejmě všechno náhody a Marko zase kecá-
Situs
23:08 11.06.2019 85.70.164.XXXHelmut je kapacita, na něho je spolehnutí S nadržováním Mercedesu potrestáním Verstappena za nebezpečné vypuštění z boxu cestě Bottasovi v Monaku mě dostal asi nejvíc, i když to že má Liberty služební auto Mercedesu s pneumatiky Pirelli bylo taky dobrý K tomu pár slepých ran že sice nemůže dokázat že Mercedes nedostal data od Pirelli dříve než ostatní, ale nemůže to ani vyloučit. To je machr, dostal je
Hele sorry, tohle tlachání má přece sílu hospodských tlachů důchodců po 5 pivech. Chápu že nadvládu Mercedesu má zejména Helmut plné zuby, ale co pouští z pusy je jen frustrace.-
-
Situs
08:27 12.06.2019 85.70.164.XXXChce to vědět jak zní pravidlo než hltat senzace za každou cenu. Oni nemuseli měnit hydrauliku za identickou hydrauliku, v pravidlech 34.2 je napsáno že
"It must be clear that any replacement part a team wishes to fit is similar in design, mass, inertia and function to the original. Any parts removed will be retained by the FIA."
Čili každý náhradní díl, který si tým přeje namontovat, musí být PODOBNÝ konstrukci, hmotnosti, tuhosti a funkci originálu.
"Plné tři hodiny zkoumali po dojezdu techničtí komisaři hydrauliku obou W10. Vědomi si toho, že oprava probíhala v bleskovém tempu, větřili nějakou nepravost. Nic ale nenašli a tak po půlnoci našeho času byly výsledky Velké ceny Kanady prohlášeny za oficiální."
.... tak, a teď je teda umlaťte.-
McMatej
08:33 12.06.2019 46.135.17.XXXTak tohle si zaslouží pochvalu.
Taky jsem si říkal, že se o tom píše v každých novinách, všichni o tom mluví a žádný z týmů se neodvolá?? Tak to jsou ostatní týmy úplně hloupé, nebo to není až tak úplně pravda a senzaci z toho dělají novináři.-
-
Mike17
09:09 12.06.2019 46.135.91.XXXHmmm, zajímavý názor.
Podle toho můžeš klidně vyměnit motor Mercedes za Ferrari. Má podobnou konstrukci, hmotnost i tuhost. A vrčí a točí se. Takže i funkci.
V podstatě můžeš vyměnit cokoliv za cokoliv, protože všechny ty díly jsou podobné. Tak se divím, že nevymění celý vůz.
Jestli on v tom nebude nějaký háček, když nesmí dávat třeba nové specifikace motorů, když zcela jistě podobné jsou.-
Situs
09:15 12.06.2019 85.70.164.XXXPrávě že i ten motor už byl měněn mezi kvalifikací a závodem, a to prosím za upgrade. Loni Hondou, dost jsem se nad tím i zde podivoval, a ono to prošlo Prostě podobné věci jsou přípustné, myslím že i brzdy se měnili od jiného výrobce, co vím jen aerodynamické součásti se vyžadují identické.-
-
-
-
Situs
09:38 12.06.2019 85.70.164.XXXSnaží se o to, zatím nic Počítám že jakmile to poslouží účelu FIA (porovnání) tak jim je to po určité době vráceno. Jestli jim třeba zůstal ten starý motor Hondy a museli ho najednou sami přepravovat tak by je to vyšlo docela draho, do toho určitě nešli
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
06:44 11.06.2019 212.96.178.XXXMe osobne by vice zajimalo treba to, zda Vettelova chyba byla zapricinena napr. prehratymi pneu atp. o cemz se v danou chvili spekulovalo a Vettel dostaval do vysilacky urcite "sifrovane" zpravy, nebo proste jenom nezvladl tlak a auto bylo v tu chvili naprosto v poradku. -
Duncan66
06:40 11.06.2019 212.96.178.XXXFakt netusim, proc se to furt resi, kdyz slo o z hlediska pravidel jasnou situaci a zadny jiny zaver od toho, ktery komisari vyvodili mozny neni. Leda by zcela ignorovali dane pravidlo, nebo jako by rozhodci nepisknul jasnou penaltu jenom proto, ze mu to prislo v danou chvili nespravne a necitlive. Neboli naprosta demence.
Muzeme se bavit, zda ta pravidla upravit a dat tam moznost ruzneho vykladu a zohledneni pro konkretni situaci, ale to by vam lidicky melo byt jasne, ze v takovem pripade bude rozhodovani takovych situaci radove vice nekonzistentni a budete brecet jeste vice, tedy kdyz na to doplati vas pilot, ci vase staj, protoze jak uz to byva v opacnem pripade se protekci nijak nebranite a berete ji vsemi deseti, kdyz vam to vynese vice bodiku a soupere to ztresta. Aneb objektivita padla na hlavu.-
juras
16:11 11.06.2019 176.97.15.XXXDocela me uz ty tvoje zminky o demenci stvou...
Uvedom si jednu vec, kdyz tady mimo jiny padly narazky a srovnani napr. s fotbalem. Fotbalove hriste ma predepsane rozmery, branky jsou taky stejne...tam lze aplikovat cerno bile reseni...mic bud v autu byl nebo nebyl.
Ale zavodni okruhy F1 jsou rozdilne...a mestske okruhy uplne vybocuji. Takze Vettelovo vyjeti v Kanade se neda cernobile srovnat s vyjetim v nejake zatacce na klasickem zavodnim okruhu kde je komfortni unikova (vetsinou vyasfaltovan) zona.
A cetl jsem v tech diskuzich jak nekdo ten mavevr Hamiltona v Monaku 2016 obhajoval tim ze to je proste Monako...a tam to tak vzhledem k charakteristice okruhu chodi. No a Kanada je mestsky okruh ktery ma s Monakem nektere aspekty shodne...napr. v nekterych pasazich male unikove zony a zdi kolem kterych se jezdi par centimetru.
Takze jak vidno...spousta byvalych i soucasnych pilotu se spis kloni proti tomu potrestani...a argumentuji podobne jaky ti z nas rad fanousku kteri stoji na strane Vettela.
Nevadi mi ze mas svuj nazor...na to mas prece pravo...vadi mi ty narazky na demenci atd.
Rpzhodne neni tento pripad zcela jasny...protoze to by se o nem tak bourlive uz nekolik dni nediskutovalo.
Takze co trochu respektu?-
Fanda.LH
16:34 11.06.2019 83.240.61.XXXFotbalové hřiště sice mají stálé rozměry, byť ne všechny jsou na chlup stejná... Ale tady jde o hranice a ty jsou vymezeny jasně bílou čarou... Za ty se Vettel dostal, stejně tak se dostal zpátky na trať, na kterou se nevrátil bez toho aniž by ohrozil jezdce za sebou... Moc se mi nelíbí jak se to hodnotí, že byl chudáček jen pasažérem... Jasný nikdy jsem to auto neřídil, v dané situaci v něm neseděl a mám jen omezené zkušenosti ze simulátorů... Ale nevěřím tomu, že v tom nebyla ani špetka úmyslu svou pozici ubránit... Někteří se pouští do spekulací, že měl LH to zkusit vnitřkem, jenže na kdyby se nehraje a myslím, že by se divili kam ho "fyzika" dohnala... Fakt nevěřím, že by skončil až ve zdi, naopak bych čekal, že by to bylo blíže středu a s potřebou zavřít druhou stranu...
S Monakem bych to nesrovnával, byť souhlas s tím, že něco může působit podobně... Monako je tak úzké a striktně ohraničené, že tam stačí jet prostředkem a nikdo tě nepředjede... Tam je výzva nepřekážet pro jezdce o kolo zpět, natož pro ty, co mají nějaký problém... Montreal zkrátka je závodní okruh, což Monako není ani omylem...
A ještě jedna věc... Řeší se zpětná zrcátka... Lewis za ním jezdil kolo co kolo s odstupem 0,6 - 0,9... Každý jezdec v F1 je na takové úrovni, že dokáže odhadnout, kolik v které pasáži získal, či ztratil... Dokáže odhadnout jak daleko svého soupeře má... Stejně tak mají vyvinutý cit, kde se asi nachází... A každý musí uznat, že závodní stopa je celkem sázka na jistotu...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek