DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 10.06.2019 22:31
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
» tomas012 (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 17:15
No, co dodat. V IndyCar by nikoho ani nenapadlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • dene

              dene

              188.167.252.XXX
              Snáď nechceš porovnávať tieto dve situácie?? Max Kimiho zablokoval úplne vedome a s plne ovládateľným autom. Seb evidentne auto pod kontrolou nemal a situáciu nemohol ovplyvniť, aby sa neskončila tým, že vojde Hamovi do stopy. Žiaľ, rozhodnutie komisárov je skôr dezinterpretácia pravidiel, pretože úplne vylúčili faktor toho, že Ham mohol pribrzdiť viac a k ničomu by nedošlo. Napr. ak niekto urobí hodiny, ale jazdec za ním nepribrzdí a vpáli to do neho, dostane ten s hodinami penalizáciu? Už tomu potom nemusíme hovoriť závodenie, pretože treba zakázať jazdecké chyby.

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Jejej, když jezdec vytvoří vlastní chybu při které někoho sejme tak je obvykle vinen v plném rozsahu a trestán. To jestli Verstappen nebo Vettel nezvládne své auto je zcela irelevantní a pravidlo hovoří jen o bezpečném návratu na trať. Nehledě na to že komisaři i z jejich údajů viděli počin Vettela jako úmyslný, ale to pro mě třeba není důležitě. Pravidla neřeší úmysl, ale čin.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  193.165.96.XXX
                  Ne, není to irelevantní. Nikdo nikoho nesejmul, to by bylo causing a collision. SV je prostě trestán podle pocitu, protože přesně definovat to tvé "vystavení" nejde...
                  Úmysl předpokládám zjišťovali na detektoru lži, nebo nějakým myšlenkovým skenerem?

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Trestán byl za to že se nedokázal na trať vrátit bezpečně. Tak mluví pravidlo a polehčující okolnosti u toho žádné nejsou.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • virtual

                      virtual

                      193.165.96.XXX
                      Jaké je předepsaná procedura pro ten bezpečný návrat v souboji o pozici v rychlosti 160km/h na trávě? To by mělo být jasně popsáno! *Ironie* Pokud by někdo při tvorbě pravidel přemýšlel a chtěl takovou situaci řešit, stačilo by do pravidel napsat něco jako "vyjedeš v souboji o pozici všemi koly mimo trať, musíš přenechat pozici soupeři"...
                      Místo toho SV dostane trest za to, že se v krizovce nedokázal na trať vrátit bezpečně, přičemž nikomu nezpůsobil žádnou škodu.

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Bezpečný návrat poznáš, je to takový při kterém nikoho neohrozíš. Vettel ohrozil a proto byl penalizován.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • virtual

                          virtual

                          193.165.96.XXX
                          Poznáš, takže podle pocitu, a to je špatně. Člověk spolehlivě pozná, jestli se soupeř jen neleknul, nedokázal by objet, nedupnul na brzdu záměrně (v jiné situaci)...? Obhajuješ tu "krasobruslení", kdy se rozhoduje pouze podle pocitu...

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            Takže ty máš pocit že počin Vettela byl na Hama bezpečný a nijak ho neohrožoval? 12

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • virtual

                              virtual

                              193.165.96.XXX
                              Jak při závodě F1 definuješ "bezpečný počin"? Bojovali o místo, podobných vynucených brždění je spousta, a penalizovat každý takový manévr je přehnané, pokud v takovém případě nevidím jasný úmysl nebo jasnou škodu (kolize apod.). Koneckonců ani to vytlačení mimo trať zrovna nesedí...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                85.70.164.XXX
                                Jakmile opustíš dráhu už nebojuješ o místo, o to budeš bojovat zase až bezpečně opět vstoupíš na trať. To neudělal a Hama svým vrácením do dráhy ohrozil.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              193.165.96.XXX
              Každé pravidlo (zákon) musí být ovšem reálně proveditelné (to, že tomu tak běžně není, je jiná věc), pokud netrestá skutečnost, která se stala, tedy např. causing a collision. Nevím, co neznamená "nesmíš vystavit"? To je v rychlostech kolem 200km/h na městském okruhu dost akademická debata, ne? Že musel brzdit znamená že ho SV něčemu "vystavil"? Tak se závodníci "vystavují" od startu do cíle...
              Byl to závodní incident, oba dělali co mohli (LH prokázal výbornou reakci, ne tak výbornou předvídavost), SV se nakonec dostal do cíle dřív. Komisaři od stolu z toho udělali frašku.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Když něco musíš udělat bezpečně a někoho jiného vystavíš nutnosti brzdit aby nevrazil do zdi tak je posuzování hodně jednoduché. Komisaři tak mají snadnou práci.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  193.165.96.XXX
                  Jak definuješ "nutnost brždění"? Jakýkoliv dotyk brzdového pedálu? Nebude takových situací během závodu mnoho (i mimo kamery), které nedokážeš potrestat? Pokud to nedokážeš přesně definovat, trestáš jen podle pocitu, a můžeš trestat kohokoliv, res. každého.
                  Do zdi LH bourat nemusel, v cestě měl formuli. Brzdit za vozem v problémech je běžný manévr, velmi často to lze využít k předjetí.
                  Je smutné, že je tolik lidí, "co vše vidí jednoduché", dělá to jen neplechu.

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Zpochybňuješ že Hamilton nebyl nucen brzdit aby se vyhnul kolizi? Tak to hodně štěstí 11

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • virtual

                      virtual

                      193.165.96.XXX
                      Brždění je obecné pravidlo zabránění střetu při jakémkoliv pohybu. Netvrdím, že LH nebrzdil. Máš ale jistotu, že nešlo situaci řešit třeba objetím? Bude se teď penalizovat každé donucení soupeře k brždění?

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Při návratu na trať kdy ten druhý kvůli tobě musí brzdit doufám ano. Ty prostě nechápeš že když opustíš dráhu musíš se vrátit bezpečně, to znamená nemůžeš někoho natlačit do zdi nebo mimo dráhu, musíš mu garantovat prostor! To je bezpečné vrácení se na trať.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • virtual

                          virtual

                          193.165.96.XXX
                          A on neměl "garantovaný" prostor? Stalo se (zřejmě neúmyslně), že LH ve své stopě zabrzdil, aniž by se dotkly vozy vzájemně nebo jeden zdi, přičemž nedokázal objet SV. To je vše co víš opravdu. Materiální škoda tedy nula, pak je logické se ptát, zda se SV i LH mohl zachovat jinak. To člověk není schopen objektivně posoudit ani popsat pravidlem, ale trestá se to (podle lidského pocitu).

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama