DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasovalo 6 lidí)
10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Duncan66
06:44 11.06.2019 212.96.178.XXX
Me osobne by vice zajimalo treba to, zda Vettelova chyba byla zapricinena napr. prehratymi pneu atp. o cemz se v danou chvili spekulovalo a Vettel dostaval do vysilacky urcite "sifrovane" zpravy, nebo proste jenom nezvladl tlak a auto bylo v tu chvili naprosto v poradku.
Duncan66
06:40 11.06.2019 212.96.178.XXX
Fakt netusim, proc se to furt resi, kdyz slo o z hlediska pravidel jasnou situaci a zadny jiny zaver od toho, ktery komisari vyvodili mozny neni. Leda by zcela ignorovali dane pravidlo, nebo jako by rozhodci nepisknul jasnou penaltu jenom proto, ze mu to prislo v danou chvili nespravne a necitlive. Neboli naprosta demence.
Muzeme se bavit, zda ta pravidla upravit a dat tam moznost ruzneho vykladu a zohledneni pro konkretni situaci, ale to by vam lidicky melo byt jasne, ze v takovem pripade bude rozhodovani takovych situaci radove vice nekonzistentni a budete brecet jeste vice, tedy kdyz na to doplati vas pilot, ci vase staj, protoze jak uz to byva v opacnem pripade se protekci nijak nebranite a berete ji vsemi deseti, kdyz vam to vynese vice bodiku a soupere to ztresta. Aneb objektivita padla na hlavu.
Muzeme se bavit, zda ta pravidla upravit a dat tam moznost ruzneho vykladu a zohledneni pro konkretni situaci, ale to by vam lidicky melo byt jasne, ze v takovem pripade bude rozhodovani takovych situaci radove vice nekonzistentni a budete brecet jeste vice, tedy kdyz na to doplati vas pilot, ci vase staj, protoze jak uz to byva v opacnem pripade se protekci nijak nebranite a berete ji vsemi deseti, kdyz vam to vynese vice bodiku a soupere to ztresta. Aneb objektivita padla na hlavu.
RoBertino
22:31 10.06.2019 178.17.4.XXX
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že i když něco třeba vysloveně "nepodám po lopatě", snažím se být maximálně objektivní. V Paddocku si určité emoce dovolím, to není report, ale takové moje zamyšlení. Co se týče Hamiltonových chyb, ty byly uvedeny spíš proto, že ve snaze Vettela zdolat občas šlápl vedle a přesto se za něj opět dokázal zavěsit, i když Sebastian zkusil svůj "hammer lap" a dvakrát mu vzápětí odskočil svým rekordním kolem.
S kolizí je to asi tak - Vettel chyboval, to je jasné. Jak jsem uvedl v mnoha dalších příspěvcích, nejsem natolik erudovaný, abych mohl posoudit, zda měl či neměl vůz pod kontrolou, ale myslím, že pokud letěl přes trávník a obrubník, byla to slušná zabíračka. Proto nejsem s to říci, jestli mohl či nemohl něco dělat a zrovna tak si netroufám říci, že v tom byl úmysl. Já bez tendence se Vettela zastávat viděl chybu pod tlakem, kterou Vettel v rámci svých možností napravil a prostě vletěl zpátky na trať s ohledem na okolnosti. Víte, ono je to složité - tímhle způsobem budeme penalizovat každou chvíli někoho, kdo před někým po chybě zabrzdí a tím ho zdrží třeba ve chvíli, kdy ho chce předjet. Penalizaci si komisaři obhájí, já jsem pouze chtěl nastolit otázku, nakolik byla přísná či nikoli. On se totiž úmysl dokazuje v takovémhle případě dost těžko - přeci jenom nejsme v Baku 2017.
S prací na Hamiltonově voze - argumentovat tím, že předtím dělal někdo něco na autě někoho jiného, proto tentokrát nepotrestáme dalšího pilota, to je jízda do pekel. Jestli se chce provádět reciprocita, ať tedy komisaři jasně uvedou do pravidel, že jednou za sezónu se taková nepovolená práce na autě promíjí a budou si odškrtávat, kdo tuhle výjimku použil. Pěkná blbost, co? Protože pokud se bude komise k přestupkům stavět ve stylu - minule jsme to prominuli tomu, teď musíme dalšímu - tak ztratí poslední zbytky kreditu. Ostatně to se dělo při čachrech s milimetry v sezóně 1976. Hunt byl po diskvalifikaci ve Španělsku za vůz širší o 18 mm potrestán pokutou 3000 dolarů, ale vítězství mu bylo vráceno. Což vedlo Rogera Penskeho k tomu, aby za 5 mm, o které neodpovídal Watsonův vůz jeho stáje pravidlům, vypočítal pokutu 833,33 dolarů. To se opravdu stalo a pokud bychom dospěli až k tomuhle, místo F1 budeme hokynařit.
Ještě připouštím, že jsem sem tam nostalgický, ale to už ke mně patří a při srazech diskutérů si o starých dobrých časech hezky podebatíme. A že mi chybí? F1 by se měla zlepšovat a být atraktivní pro nás, kteří ji držíme při životě. Jak jsem napsal v Paddocku, pokud se na ni nikdo nebude dívat, ztratí zájem i sponzoři a opravdu skončí v propadlišti dějin. Mám tu výhodu nebo prokletí, že zanedlouho oslavím půl století s F1 a to mě snad opravňuje, abych si sem tam nějaký ten stesk mohl dovolit.
V každom prípade ďakujem za tak dlhý príspevok a želám Vám, aby ste tie dalšie Paddocky vždy dočítal až do konca
S kolizí je to asi tak - Vettel chyboval, to je jasné. Jak jsem uvedl v mnoha dalších příspěvcích, nejsem natolik erudovaný, abych mohl posoudit, zda měl či neměl vůz pod kontrolou, ale myslím, že pokud letěl přes trávník a obrubník, byla to slušná zabíračka. Proto nejsem s to říci, jestli mohl či nemohl něco dělat a zrovna tak si netroufám říci, že v tom byl úmysl. Já bez tendence se Vettela zastávat viděl chybu pod tlakem, kterou Vettel v rámci svých možností napravil a prostě vletěl zpátky na trať s ohledem na okolnosti. Víte, ono je to složité - tímhle způsobem budeme penalizovat každou chvíli někoho, kdo před někým po chybě zabrzdí a tím ho zdrží třeba ve chvíli, kdy ho chce předjet. Penalizaci si komisaři obhájí, já jsem pouze chtěl nastolit otázku, nakolik byla přísná či nikoli. On se totiž úmysl dokazuje v takovémhle případě dost těžko - přeci jenom nejsme v Baku 2017.
S prací na Hamiltonově voze - argumentovat tím, že předtím dělal někdo něco na autě někoho jiného, proto tentokrát nepotrestáme dalšího pilota, to je jízda do pekel. Jestli se chce provádět reciprocita, ať tedy komisaři jasně uvedou do pravidel, že jednou za sezónu se taková nepovolená práce na autě promíjí a budou si odškrtávat, kdo tuhle výjimku použil. Pěkná blbost, co? Protože pokud se bude komise k přestupkům stavět ve stylu - minule jsme to prominuli tomu, teď musíme dalšímu - tak ztratí poslední zbytky kreditu. Ostatně to se dělo při čachrech s milimetry v sezóně 1976. Hunt byl po diskvalifikaci ve Španělsku za vůz širší o 18 mm potrestán pokutou 3000 dolarů, ale vítězství mu bylo vráceno. Což vedlo Rogera Penskeho k tomu, aby za 5 mm, o které neodpovídal Watsonův vůz jeho stáje pravidlům, vypočítal pokutu 833,33 dolarů. To se opravdu stalo a pokud bychom dospěli až k tomuhle, místo F1 budeme hokynařit.
Ještě připouštím, že jsem sem tam nostalgický, ale to už ke mně patří a při srazech diskutérů si o starých dobrých časech hezky podebatíme. A že mi chybí? F1 by se měla zlepšovat a být atraktivní pro nás, kteří ji držíme při životě. Jak jsem napsal v Paddocku, pokud se na ni nikdo nebude dívat, ztratí zájem i sponzoři a opravdu skončí v propadlišti dějin. Mám tu výhodu nebo prokletí, že zanedlouho oslavím půl století s F1 a to mě snad opravňuje, abych si sem tam nějaký ten stesk mohl dovolit.
V každom prípade ďakujem za tak dlhý príspevok a želám Vám, aby ste tie dalšie Paddocky vždy dočítal až do konca
HellHogr
21:32 10.06.2019 86.49.242.XXX
Já si nemůžu pomoct, ale FIA vždycky kopala dopředu jeden tým vždycky v nějakém období za Schumiho ve Ferrari to bylo Ferrari u RB s Vettelem to byl RB a teď je to u Mercedesu, nemůžu si pomoct, ale opravdu mi to tak příjde, je načase, aby se kopalo za McLaren
Daniel83
21:29 10.06.2019 81.89.57.XXX
Mily Robertino, uz dlhsie sledujem vase paddocky, no musim sa priznat, ze ich malokedy precitam dokonca. Obdivujem vasu pamat a schopnost nachadzat paralely medzi historiou a sucasnymi pretekovymi situaciami. Ja sam sledujem aktivne f1 asi len od roku 97, no zato pomerne aktivne, tiez si priplacam za premiove clanky zahranicnych komentatorov a analytikov. Na F1news.cz sa pripajam dost casto, no viac nez clanky sledujem hlavne diskusie, kedze tunajsii diskuteri ma casto prekvapia svojimi pomerne odbornymi prispevkami a zapalom pre F1, neraz tiez prinasaju zaujimavy pohlad na rozne situacie, ktore dokazu zmenit aj moj nazor (v porovnani s mnohymi zahranicnymi strankami fakt trieda). Ja sam vacsinou neprispivam, hoci par krat som uz chcel na vas paddock reagovat, no vas vcerajsi report zo zavodu a dnesny paddock ma uz prinutili k reakcii... Uz dlhsie si vsimam vasu nostalgiu za starymi dobrymi casmi, silne motory, hluk, caste predbiehanie, nebezpecenstvo, adrenalin, atd. Miestami mam vsak pocit, ze tej negativnej energie a az frustracie z vasich paddockov a clankov, hnevu na cely svet, vsetko je zle, uz nikdy nebude tak ako bolo, je uz prilis. Je to jeden z hlavnych dovodov, spolu s obcasnou neobjektivnostou (z mojho pohladu), preco vase paddocky nedocitam. Ja sam nie som celkom stotozneny s tym, v akom stave sa f1 prave nachadza, klesa pocet timov, nerovnomerna distribucia revenue a mnohe ine. Tej kritiky je na moj vkus uz privela. Zlate casy su prec a uz sa nevratia, no neobzerajme sa za seba, pozerajme sa dopredu a skusme sa nadchnut nad tym, co mame. Fantasticky efektivne motory, uzasne aerodynamicke detaily, ktore rozhoduju o milisekundach, pokrok v oblasti bezpecnosti, atd...Na obhajobu tejto sezony vsak musim povedat, ze napriek tomu, ze vysledkovo sa javi pomerne jednoznacne, uz od predsezonnych testov, mozme v nej najst niekolko prekvapeni, zavahani a tiez aj zaujimavych zavodov a zapletiek. Nie, uz to nie su zavody, ktore by nas drzali v napati od startu az po ciel (od 97 si take nepamatam), ale na to, ze vysledkovo dominuje jedna stajna, samotny priebeh zavodov taky vzdy nie je. Mame predsa suboj dvoch gigantov (zatial), dvoch uplne odlisnych aero konceptov, mladych pilotov vs. skusenych spolujazdcov, napinave suboje v strede pola, fantasticky (no nie celkom stastny) comeback Kubicu, pokrok Hondy, zlepsenie McLarenu, kopec mikropribehov, ktore nam davaju dovod sledovat F1 aj napriek dominancii jedneho timu. Nechcem zniet az prilis nadsene, ale casto sa zamyslam nad tym, preco vlastne F1 sledujete, ked je tak na h+vno.... Novych divakov sa prilakat asi nesnazite ... Uprimne, po precitani vcerajsieho reportu zo zavodu som sa dozvedel hlavne to, ze Hamilton robil chyby (mal som pocit, ze bol vyslovene nemozny) a prebrzdoval v zatacke c.10 a komisari mu darovali vitazstvo na ktore by inak vobec nemal narok. V preteku ktory som videl ja, Hamilton na tvrdej sade stahoval Vettela a svojim tlakom ho prinutil spravit chybu. Toto som sa vcera nedocital, hoci by bolo objektivne to tam doplnit. Takisto nadpis (Hamilton vitazi od stola) evokoval dojem, ze Mercedes si to vybavil u stewardov (co je konspiracna teoria na urovni chemtrails). Zaujatost respektujem u fanusika v diskusii, no v reporte zo zavodu by som ocakval viac faktov a menej emocii. Nefandim Ferrari, no vcera som im to chcel uprimne dopriat, kedze konecne mali po dlhej dobe vikend, kedy nerobili vazne chyby a nerozdavali pozicie a body konkurencii. Bohuzial, Vettel opat nevydrzal tlak a urobil jazdecku chybu. Pokial je pravda to, co hovori on, je len vecou nahody, ze nasledkom jeho jazdeckej chyby nevyradil Hamiltona a pripadne aj seba sameho. Pokial by sa to bolo stalo, penalizacia by bola prisnejsia. V kazdom pripade Hamilton isiel zavodnu stopu a bol to on, kto musel zabranovat kolizi. Pocas toho manevru prisiel o cas, resp. rychlost, a pokial by mu tam Vettel nevyletel, resp. vinou vlastnej chyby by letel inam (napr. do muru, a to by bol kliniec do jeho rakvy), pred Vettela by sa jednoznacne dostal. Som si isty, ze Hamilton z takehoto vitazstva radost nemal. Ja som bol tiez najskor z celej situacie v rozpakoch, uvazoval som, ci by som ja na Hamiltonovom mieste umyselne nespomalil a vitazstvo neprenechal Vettelovi, ale sam za seba mozem povedat, ze sice nie z altruizmu, ale minimalne kvoli ludom vo fabrike a tovarni by som to nespravil. Co by sa stalo, ak by Vettel chybu nespravil, to sa uz nedozvieme, tak ci onak Vettel obral o vitazstvo sam seba. Takisto hnev na komisarov je pomerne neopodstatneny. Ti nie su na vine. V duchu hesla, dont hate the player, hate the game, komisari sa musia riadit pravidlami. Musia, nie mozu. Ako v pravnom systeme, sudcovia rozhoduju na zaklade zakonov, nepisu ich. Treba sa pokusit o trochu empatie a vzit sa do pozicie komisara. Anonymne z kresla obyvacky vie rozhodovat kazdy. Podpisat sa pod rozhodnutie pred milionmi divakov a fanusikov zvladne malokto... A ked uz hovorime o praci na Hamiltovom aute pred pretekmi, nepoznam pravidla celkom presne, no predminulu sezonu menili Vettelovi sviecky tusim este na roste (vy si to budete pamat urcite lepsie, kedze aj tak mu to nepomohlo) a nikto sa nestazoval. Verim, Robertino, ze vas moj prispevok neurazi, chcel som len s vami zdielat svoje dojmy z vasich clankov a tiez sa podelit o svoj nazor na priebeh velkej ceny. Prajem prijemny den a ospravedlnujem sa za dlhy prispevok
Kevin
20:55 10.06.2019 80.250.28.XXX
Naopak, kampaň na komisaře a FIA je pořádně zapotřebí. Někdy jsou totiž stevardi horliví a jindy mají snad zavřené oči. Tahle nekonzistentnost pak nadělá hodně zlé krve. Jedině tak, že je týmy a fanoušci budou nutit vysvětlovat proč tak či onak, je snad posune v rozhodování na vyšší standart, než co dlouhodobě předvádějí. Pokud nějakým pilotům v minulosti některé věci prošly a pak je za podobnou věc někdo trestaný, tak to oprávněně dává závdavky třeba na podjatost či něco jiného. FIA nedělá svoji práci dobře, měla by každé konaní nebo nekonání zdůvodnit a doložit na dalších x předchozích rozhodnutích. To by ale docela pravděpodobně znamenalo, aby na závody jezdilo pár stálých stevardů, ale FIA v tohle směru zřejmě neplánuje žádnou změnu. Proto chápu oprávněné „nářky“ i na tohle rozhodnutí...
Fanda.LH
20:35 10.06.2019 83.240.61.XXX
Komisaři říkají, že první fáze návratu byla Ok, ale ta druhá ne, protože podle nich schválně narovnal volant, aby LH zabránil předjetí... Takže tu nepředváděj demagogii...
Ale tak na jednu stranu se dá souhlasit... Ono je v podstatě smutné, že v současné F1 je tak obtížné předjíždění, že je někdy zkrátka nutné čekat na chybu... Ta ale v případě špičkového jezdce přijde jen velmi zřídka, takže pak se není co divit frustraci, když sice přijde ale...
Je zajímavé, že se nikdo neptá na to, jak je možné, že LH nebyl schopný SV předjet ani s pomocí DRS... Dal bych ruku do ohně za to, že Vettel si šetřil baterky zejména na poslední sektor. Zatímco Lewis je musel využívat průběžně, aby se udržel v co nejtěsnějším kontaktu, takže mu na konci chyběl výkon... Což je samozřejmě legální, ale závodění to škodí...
Ale tak na jednu stranu se dá souhlasit... Ono je v podstatě smutné, že v současné F1 je tak obtížné předjíždění, že je někdy zkrátka nutné čekat na chybu... Ta ale v případě špičkového jezdce přijde jen velmi zřídka, takže pak se není co divit frustraci, když sice přijde ale...
Je zajímavé, že se nikdo neptá na to, jak je možné, že LH nebyl schopný SV předjet ani s pomocí DRS... Dal bych ruku do ohně za to, že Vettel si šetřil baterky zejména na poslední sektor. Zatímco Lewis je musel využívat průběžně, aby se udržel v co nejtěsnějším kontaktu, takže mu na konci chyběl výkon... Což je samozřejmě legální, ale závodění to škodí...
Situs
20:26 10.06.2019 85.70.164.XXX
Palmer teď také velmi dobrá analýza proč komisaři nemohli jinak, doporučuji. No už toho nechám, myslím že kdo nechce uznat tíhu pravidla tak ho někdo těžko přesvědčí. Opravdu se obávám že tahle kampaň na komisaře je jen výrazem frustrace z doposavadních výsledků sezony, tohle se stát uprostřed pole tak takový oprávněný trest absolutně nikdo neřeší.
Slaby.odvarek
20:22 10.06.2019 46.135.9.XXX
Je hromada incidentů kdy létá karbon a řekne se že závodní incident. Tady se nic nestalo a pentle. To jako vážně chcete?
Verstapen kolikrát kličkuje snaží se blokovat předjetí a je to v pořádku.? Fakt tomu nerozumím, chápu když by ho sestřelil, ale takhle normální návrat a boj o pozici. Když i komisaři v podstatě ve zprávě napsaly, že návrat byl dle pravidel. A pak trest za boj o pozici? Ale notak
Verstapen kolikrát kličkuje snaží se blokovat předjetí a je to v pořádku.? Fakt tomu nerozumím, chápu když by ho sestřelil, ale takhle normální návrat a boj o pozici. Když i komisaři v podstatě ve zprávě napsaly, že návrat byl dle pravidel. A pak trest za boj o pozici? Ale notak
virtual
19:58 10.06.2019 193.165.96.XXX
A on neměl "garantovaný" prostor? Stalo se (zřejmě neúmyslně), že LH ve své stopě zabrzdil, aniž by se dotkly vozy vzájemně nebo jeden zdi, přičemž nedokázal objet SV. To je vše co víš opravdu. Materiální škoda tedy nula, pak je logické se ptát, zda se SV i LH mohl zachovat jinak. To člověk není schopen objektivně posoudit ani popsat pravidlem, ale trestá se to (podle lidského pocitu).
Němý Bobeš
19:55 10.06.2019 5.102.56.XXX
jen jsem si tak při tom "bezpečným ježdění" a "mimo trať se nebojuje" vzpoměl na Alonsovo vytlačování z trati.. ale nic...
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek