DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Daniel83

    Daniel83

    81.89.57.XXX
    Mily Robertino, uz dlhsie sledujem vase paddocky, no musim sa priznat, ze ich malokedy precitam dokonca. Obdivujem vasu pamat a schopnost nachadzat paralely medzi historiou a sucasnymi pretekovymi situaciami. Ja sam sledujem aktivne f1 asi len od roku 97, no zato pomerne aktivne, tiez si priplacam za premiove clanky zahranicnych komentatorov a analytikov. Na F1news.cz sa pripajam dost casto, no viac nez clanky sledujem hlavne diskusie, kedze tunajsii diskuteri ma casto prekvapia svojimi pomerne odbornymi prispevkami a zapalom pre F1, neraz tiez prinasaju zaujimavy pohlad na rozne situacie, ktore dokazu zmenit aj moj nazor (v porovnani s mnohymi zahranicnymi strankami fakt trieda). Ja sam vacsinou neprispivam, hoci par krat som uz chcel na vas paddock reagovat, no vas vcerajsi report zo zavodu a dnesny paddock ma uz prinutili k reakcii... Uz dlhsie si vsimam vasu nostalgiu za starymi dobrymi casmi, silne motory, hluk, caste predbiehanie, nebezpecenstvo, adrenalin, atd. Miestami mam vsak pocit, ze tej negativnej energie a az frustracie z vasich paddockov a clankov, hnevu na cely svet, vsetko je zle, uz nikdy nebude tak ako bolo, je uz prilis. Je to jeden z hlavnych dovodov, spolu s obcasnou neobjektivnostou (z mojho pohladu), preco vase paddocky nedocitam. Ja sam nie som celkom stotozneny s tym, v akom stave sa f1 prave nachadza, klesa pocet timov, nerovnomerna distribucia revenue a mnohe ine. Tej kritiky je na moj vkus uz privela. Zlate casy su prec a uz sa nevratia, no neobzerajme sa za seba, pozerajme sa dopredu a skusme sa nadchnut nad tym, co mame. Fantasticky efektivne motory, uzasne aerodynamicke detaily, ktore rozhoduju o milisekundach, pokrok v oblasti bezpecnosti, atd...Na obhajobu tejto sezony vsak musim povedat, ze napriek tomu, ze vysledkovo sa javi pomerne jednoznacne, uz od predsezonnych testov, mozme v nej najst niekolko prekvapeni, zavahani a tiez aj zaujimavych zavodov a zapletiek. Nie, uz to nie su zavody, ktore by nas drzali v napati od startu az po ciel (od 97 si take nepamatam), ale na to, ze vysledkovo dominuje jedna stajna, samotny priebeh zavodov taky vzdy nie je. Mame predsa suboj dvoch gigantov (zatial), dvoch uplne odlisnych aero konceptov, mladych pilotov vs. skusenych spolujazdcov, napinave suboje v strede pola, fantasticky (no nie celkom stastny) comeback Kubicu, pokrok Hondy, zlepsenie McLarenu, kopec mikropribehov, ktore nam davaju dovod sledovat F1 aj napriek dominancii jedneho timu. Nechcem zniet az prilis nadsene, ale casto sa zamyslam nad tym, preco vlastne F1 sledujete, ked je tak na h+vno.... Novych divakov sa prilakat asi nesnazite ... Uprimne, po precitani vcerajsieho reportu zo zavodu som sa dozvedel hlavne to, ze Hamilton robil chyby (mal som pocit, ze bol vyslovene nemozny) a prebrzdoval v zatacke c.10 a komisari mu darovali vitazstvo na ktore by inak vobec nemal narok. V preteku ktory som videl ja, Hamilton na tvrdej sade stahoval Vettela a svojim tlakom ho prinutil spravit chybu. Toto som sa vcera nedocital, hoci by bolo objektivne to tam doplnit. Takisto nadpis (Hamilton vitazi od stola) evokoval dojem, ze Mercedes si to vybavil u stewardov (co je konspiracna teoria na urovni chemtrails). Zaujatost respektujem u fanusika v diskusii, no v reporte zo zavodu by som ocakval viac faktov a menej emocii. Nefandim Ferrari, no vcera som im to chcel uprimne dopriat, kedze konecne mali po dlhej dobe vikend, kedy nerobili vazne chyby a nerozdavali pozicie a body konkurencii. Bohuzial, Vettel opat nevydrzal tlak a urobil jazdecku chybu. Pokial je pravda to, co hovori on, je len vecou nahody, ze nasledkom jeho jazdeckej chyby nevyradil Hamiltona a pripadne aj seba sameho. Pokial by sa to bolo stalo, penalizacia by bola prisnejsia. V kazdom pripade Hamilton isiel zavodnu stopu a bol to on, kto musel zabranovat kolizi. Pocas toho manevru prisiel o cas, resp. rychlost, a pokial by mu tam Vettel nevyletel, resp. vinou vlastnej chyby by letel inam (napr. do muru, a to by bol kliniec do jeho rakvy), pred Vettela by sa jednoznacne dostal. Som si isty, ze Hamilton z takehoto vitazstva radost nemal. Ja som bol tiez najskor z celej situacie v rozpakoch, uvazoval som, ci by som ja na Hamiltonovom mieste umyselne nespomalil a vitazstvo neprenechal Vettelovi, ale sam za seba mozem povedat, ze sice nie z altruizmu, ale minimalne kvoli ludom vo fabrike a tovarni by som to nespravil. Co by sa stalo, ak by Vettel chybu nespravil, to sa uz nedozvieme, tak ci onak Vettel obral o vitazstvo sam seba. Takisto hnev na komisarov je pomerne neopodstatneny. Ti nie su na vine. V duchu hesla, dont hate the player, hate the game, komisari sa musia riadit pravidlami. Musia, nie mozu. Ako v pravnom systeme, sudcovia rozhoduju na zaklade zakonov, nepisu ich. Treba sa pokusit o trochu empatie a vzit sa do pozicie komisara. Anonymne z kresla obyvacky vie rozhodovat kazdy. Podpisat sa pod rozhodnutie pred milionmi divakov a fanusikov zvladne malokto... A ked uz hovorime o praci na Hamiltovom aute pred pretekmi, nepoznam pravidla celkom presne, no predminulu sezonu menili Vettelovi sviecky tusim este na roste (vy si to budete pamat urcite lepsie, kedze aj tak mu to nepomohlo) a nikto sa nestazoval. Verim, Robertino, ze vas moj prispevok neurazi, chcel som len s vami zdielat svoje dojmy z vasich clankov a tiez sa podelit o svoj nazor na priebeh velkej ceny. Prajem prijemny den a ospravedlnujem sa za dlhy prispevok

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že i když něco třeba vysloveně "nepodám po lopatě", snažím se být maximálně objektivní. V Paddocku si určité emoce dovolím, to není report, ale takové moje zamyšlení. Co se týče Hamiltonových chyb, ty byly uvedeny spíš proto, že ve snaze Vettela zdolat občas šlápl vedle a přesto se za něj opět dokázal zavěsit, i když Sebastian zkusil svůj "hammer lap" a dvakrát mu vzápětí odskočil svým rekordním kolem.
      S kolizí je to asi tak - Vettel chyboval, to je jasné. Jak jsem uvedl v mnoha dalších příspěvcích, nejsem natolik erudovaný, abych mohl posoudit, zda měl či neměl vůz pod kontrolou, ale myslím, že pokud letěl přes trávník a obrubník, byla to slušná zabíračka. Proto nejsem s to říci, jestli mohl či nemohl něco dělat a zrovna tak si netroufám říci, že v tom byl úmysl. Já bez tendence se Vettela zastávat viděl chybu pod tlakem, kterou Vettel v rámci svých možností napravil a prostě vletěl zpátky na trať s ohledem na okolnosti. Víte, ono je to složité - tímhle způsobem budeme penalizovat každou chvíli někoho, kdo před někým po chybě zabrzdí a tím ho zdrží třeba ve chvíli, kdy ho chce předjet. Penalizaci si komisaři obhájí, já jsem pouze chtěl nastolit otázku, nakolik byla přísná či nikoli. On se totiž úmysl dokazuje v takovémhle případě dost těžko - přeci jenom nejsme v Baku 2017.
      S prací na Hamiltonově voze - argumentovat tím, že předtím dělal někdo něco na autě někoho jiného, proto tentokrát nepotrestáme dalšího pilota, to je jízda do pekel. Jestli se chce provádět reciprocita, ať tedy komisaři jasně uvedou do pravidel, že jednou za sezónu se taková nepovolená práce na autě promíjí a budou si odškrtávat, kdo tuhle výjimku použil. Pěkná blbost, co? 04 04 04 Protože pokud se bude komise k přestupkům stavět ve stylu - minule jsme to prominuli tomu, teď musíme dalšímu - tak ztratí poslední zbytky kreditu. Ostatně to se dělo při čachrech s milimetry v sezóně 1976. Hunt byl po diskvalifikaci ve Španělsku za vůz širší o 18 mm potrestán pokutou 3000 dolarů, ale vítězství mu bylo vráceno. Což vedlo Rogera Penskeho k tomu, aby za 5 mm, o které neodpovídal Watsonův vůz jeho stáje pravidlům, vypočítal pokutu 833,33 dolarů. To se opravdu stalo a pokud bychom dospěli až k tomuhle, místo F1 budeme hokynařit.
      Ještě připouštím, že jsem sem tam nostalgický, ale to už ke mně patří a při srazech diskutérů si o starých dobrých časech hezky podebatíme. A že mi chybí? F1 by se měla zlepšovat a být atraktivní pro nás, kteří ji držíme při životě. Jak jsem napsal v Paddocku, pokud se na ni nikdo nebude dívat, ztratí zájem i sponzoři a opravdu skončí v propadlišti dějin. Mám tu výhodu nebo prokletí, že zanedlouho oslavím půl století s F1 a to mě snad opravňuje, abych si sem tam nějaký ten stesk mohl dovolit.
      V každom prípade ďakujem za tak dlhý príspevok a želám Vám, aby ste tie dalšie Paddocky vždy dočítal až do konca 04

      + 8 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Lac O.

      Lac O.

      84.245.71.XXX
      No vidíš, ja som nedočítal tento príspevok a to sledujem f1 ešte 5 rokov dhšie, ako Ty. A pokiaľ si nepochopil, história sa opakuje, len musíš vedieť hľadať súvislosti. Podľa mňa RoBertitno takmer vždy trafí klinec po hlavičke. Good work!!! 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      176.97.15.XXX
      Peknej a dobrej rozbor...

      Jen mi vadi ta kritika Robertina za stesk po starych casech.

      Myslim ze stejne jako je chyba trvat zasadne na starych vecech a zvyklostech...je chyba myslet si ze vse nove je automaticky lepsi.

      Kdysi se v F1 prakticky netrestalo (tim myslim piloty)...byla to doba kdy zavodnici kazdorocne umirali...byla to taky doba kdy se mnohem vic respektovali protoze kazda kolize mohla mit fatalni nasledky.

      Soucasna doba je neporovnatelna z pohledu bezpecnosti...a dnes se tresta jak na bezicim pase...i za veci ktere jsou minimalne detinske. Bohuzel technicky vyspela doba a vysoka mira bezpecnosti prispiva k tomu ze zavodnici se neboji tak jak kdysi...a prakticky vymizel prirozeny respekt k souperi.

      Omlouvat pak sportovni komisare je tendenci dnesni doby...oni jsou od toho aby dohlizeli nad sportovni strankou zavodu F1...a dnes maji takove moznosti o kterych se pred casem lidem na jejich mistech ani nesnilo.
      O to vic je smutne ze prave v tomto pripade se drzeli litery zakona v cerno bilem provedeni. Ackoliv bezpecny navrat na trat ma neoddiskutovatelne jine parametry v pripade Vettela v Kanade a napr. na Tilkedromu s komfortnimi unikovymi zonami (podotykam povetsinou vyasfaltovanymi)...

      Proto ten trest vyvolal tyto bourlive diskuze...neb neni vse tak cerno bile jak se nekterym lidem muze na prvni pohled zdat.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu