Daniel83
21:29 10.06.2019 81.89.57.XXX
Mily Robertino, uz dlhsie sledujem vase paddocky, no musim sa priznat, ze ich malokedy precitam dokonca. Obdivujem vasu pamat a schopnost nachadzat paralely medzi historiou a sucasnymi pretekovymi situaciami. Ja sam sledujem aktivne f1 asi len od roku 97, no zato pomerne aktivne, tiez si priplacam za premiove clanky zahranicnych komentatorov a analytikov. Na F1news.cz sa pripajam dost casto, no viac nez clanky sledujem hlavne diskusie, kedze tunajsii diskuteri ma casto prekvapia svojimi pomerne odbornymi prispevkami a zapalom pre F1, neraz tiez prinasaju zaujimavy pohlad na rozne situacie, ktore dokazu zmenit aj moj nazor (v porovnani s mnohymi zahranicnymi strankami fakt trieda). Ja sam vacsinou neprispivam, hoci par krat som uz chcel na vas paddock reagovat, no vas vcerajsi report zo zavodu a dnesny paddock ma uz prinutili k reakcii... Uz dlhsie si vsimam vasu nostalgiu za starymi dobrymi casmi, silne motory, hluk, caste predbiehanie, nebezpecenstvo, adrenalin, atd. Miestami mam vsak pocit, ze tej negativnej energie a az frustracie z vasich paddockov a clankov, hnevu na cely svet, vsetko je zle, uz nikdy nebude tak ako bolo, je uz prilis. Je to jeden z hlavnych dovodov, spolu s obcasnou neobjektivnostou (z mojho pohladu), preco vase paddocky nedocitam. Ja sam nie som celkom stotozneny s tym, v akom stave sa f1 prave nachadza, klesa pocet timov, nerovnomerna distribucia revenue a mnohe ine. Tej kritiky je na moj vkus uz privela. Zlate casy su prec a uz sa nevratia, no neobzerajme sa za seba, pozerajme sa dopredu a skusme sa nadchnut nad tym, co mame. Fantasticky efektivne motory, uzasne aerodynamicke detaily, ktore rozhoduju o milisekundach, pokrok v oblasti bezpecnosti, atd...Na obhajobu tejto sezony vsak musim povedat, ze napriek tomu, ze vysledkovo sa javi pomerne jednoznacne, uz od predsezonnych testov, mozme v nej najst niekolko prekvapeni, zavahani a tiez aj zaujimavych zavodov a zapletiek. Nie, uz to nie su zavody, ktore by nas drzali v napati od startu az po ciel (od 97 si take nepamatam), ale na to, ze vysledkovo dominuje jedna stajna, samotny priebeh zavodov taky vzdy nie je. Mame predsa suboj dvoch gigantov (zatial), dvoch uplne odlisnych aero konceptov, mladych pilotov vs. skusenych spolujazdcov, napinave suboje v strede pola, fantasticky (no nie celkom stastny) comeback Kubicu, pokrok Hondy, zlepsenie McLarenu, kopec mikropribehov, ktore nam davaju dovod sledovat F1 aj napriek dominancii jedneho timu. Nechcem zniet az prilis nadsene, ale casto sa zamyslam nad tym, preco vlastne F1 sledujete, ked je tak na h+vno.... Novych divakov sa prilakat asi nesnazite ... Uprimne, po precitani vcerajsieho reportu zo zavodu som sa dozvedel hlavne to, ze Hamilton robil chyby (mal som pocit, ze bol vyslovene nemozny) a prebrzdoval v zatacke c.10 a komisari mu darovali vitazstvo na ktore by inak vobec nemal narok. V preteku ktory som videl ja, Hamilton na tvrdej sade stahoval Vettela a svojim tlakom ho prinutil spravit chybu. Toto som sa vcera nedocital, hoci by bolo objektivne to tam doplnit. Takisto nadpis (Hamilton vitazi od stola) evokoval dojem, ze Mercedes si to vybavil u stewardov (co je konspiracna teoria na urovni chemtrails). Zaujatost respektujem u fanusika v diskusii, no v reporte zo zavodu by som ocakval viac faktov a menej emocii. Nefandim Ferrari, no vcera som im to chcel uprimne dopriat, kedze konecne mali po dlhej dobe vikend, kedy nerobili vazne chyby a nerozdavali pozicie a body konkurencii. Bohuzial, Vettel opat nevydrzal tlak a urobil jazdecku chybu. Pokial je pravda to, co hovori on, je len vecou nahody, ze nasledkom jeho jazdeckej chyby nevyradil Hamiltona a pripadne aj seba sameho. Pokial by sa to bolo stalo, penalizacia by bola prisnejsia. V kazdom pripade Hamilton isiel zavodnu stopu a bol to on, kto musel zabranovat kolizi. Pocas toho manevru prisiel o cas, resp. rychlost, a pokial by mu tam Vettel nevyletel, resp. vinou vlastnej chyby by letel inam (napr. do muru, a to by bol kliniec do jeho rakvy), pred Vettela by sa jednoznacne dostal. Som si isty, ze Hamilton z takehoto vitazstva radost nemal. Ja som bol tiez najskor z celej situacie v rozpakoch, uvazoval som, ci by som ja na Hamiltonovom mieste umyselne nespomalil a vitazstvo neprenechal Vettelovi, ale sam za seba mozem povedat, ze sice nie z altruizmu, ale minimalne kvoli ludom vo fabrike a tovarni by som to nespravil. Co by sa stalo, ak by Vettel chybu nespravil, to sa uz nedozvieme, tak ci onak Vettel obral o vitazstvo sam seba. Takisto hnev na komisarov je pomerne neopodstatneny. Ti nie su na vine. V duchu hesla, dont hate the player, hate the game, komisari sa musia riadit pravidlami. Musia, nie mozu. Ako v pravnom systeme, sudcovia rozhoduju na zaklade zakonov, nepisu ich. Treba sa pokusit o trochu empatie a vzit sa do pozicie komisara. Anonymne z kresla obyvacky vie rozhodovat kazdy. Podpisat sa pod rozhodnutie pred milionmi divakov a fanusikov zvladne malokto... A ked uz hovorime o praci na Hamiltovom aute pred pretekmi, nepoznam pravidla celkom presne, no predminulu sezonu menili Vettelovi sviecky tusim este na roste (vy si to budete pamat urcite lepsie, kedze aj tak mu to nepomohlo) a nikto sa nestazoval. Verim, Robertino, ze vas moj prispevok neurazi, chcel som len s vami zdielat svoje dojmy z vasich clankov a tiez sa podelit o svoj nazor na priebeh velkej ceny. Prajem prijemny den a ospravedlnujem sa za dlhy prispevok