DISKUZE K ČLÁNKU Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Jak se dalo očekávat, události v nedělí Grand Prix spustily lavinu dohadů a debat, ze kterých v podstatě vyplývá několik závěrů. Než se do nich pustíme, rád bych se pokusil čtenáře ubezpečit, že se pokusím být neutrální, jak to jenom půjde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Erupce vášní aneb půjdete po červené, stříbrné nebo středem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 116, poslední 13.06.2019 09:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 8 lidí) 10.06.2019 22:31
Především děkuji za obsáhlý příspěvek. Věřte, že… »
» RoBertino (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 16:18
Přátelé, já si nestěžuji na nedodržování pravidel… »
» tomas012 (Hlasovalo 6 lidí) 10.06.2019 17:15
No, co dodat. V IndyCar by nikoho ani nenapadlo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
No tady ne, chyba jasná 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

185.99.177.XXX
to jednoznačně. a taky jakým fofrem! 03
obvykle Paddocky bývají podstatně později, ale tohle téma je prostě jedinečné a ano Robertovi to prostě nedalo 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Už zase měníš téma na Vettela? Nemůžeš si pomoct, co ? 13

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.96.XXX
Jak definuješ "nutnost brždění"? Jakýkoliv dotyk brzdového pedálu? Nebude takových situací během závodu mnoho (i mimo kamery), které nedokážeš potrestat? Pokud to nedokážeš přesně definovat, trestáš jen podle pocitu, a můžeš trestat kohokoliv, res. každého.
Do zdi LH bourat nemusel, v cestě měl formuli. Brzdit za vozem v problémech je běžný manévr, velmi často to lze využít k předjetí.
Je smutné, že je tolik lidí, "co vše vidí jednoduché", dělá to jen neplechu.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Trestán byl za to že se nedokázal na trať vrátit bezpečně. Tak mluví pravidlo a polehčující okolnosti u toho žádné nejsou.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.96.XXX
Ne, není to irelevantní. Nikdo nikoho nesejmul, to by bylo causing a collision. SV je prostě trestán podle pocitu, protože přesně definovat to tvé "vystavení" nejde...
Úmysl předpokládám zjišťovali na detektoru lži, nebo nějakým myšlenkovým skenerem?

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Když něco musíš udělat bezpečně a někoho jiného vystavíš nutnosti brzdit aby nevrazil do zdi tak je posuzování hodně jednoduché. Komisaři tak mají snadnou práci.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.96.XXX
Každé pravidlo (zákon) musí být ovšem reálně proveditelné (to, že tomu tak běžně není, je jiná věc), pokud netrestá skutečnost, která se stala, tedy např. causing a collision. Nevím, co neznamená "nesmíš vystavit"? To je v rychlostech kolem 200km/h na městském okruhu dost akademická debata, ne? Že musel brzdit znamená že ho SV něčemu "vystavil"? Tak se závodníci "vystavují" od startu do cíle...
Byl to závodní incident, oba dělali co mohli (LH prokázal výbornou reakci, ne tak výbornou předvídavost), SV se nakonec dostal do cíle dřív. Komisaři od stolu z toho udělali frašku.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jestli opravdu nechceš aby se pomáhalo Mercedesu tak se zaměř na Vettela. Lepšího jejich pomocníka už dlouho neznám 14

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Jejej, když jezdec vytvoří vlastní chybu při které někoho sejme tak je obvykle vinen v plném rozsahu a trestán. To jestli Verstappen nebo Vettel nezvládne své auto je zcela irelevantní a pravidlo hovoří jen o bezpečném návratu na trať. Nehledě na to že komisaři i z jejich údajů viděli počin Vettela jako úmyslný, ale to pro mě třeba není důležitě. Pravidla neřeší úmysl, ale čin.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Pravidla se vždycky můžou nějak vyložit. Jenže to by pak nepomohlo Mercedesu. 13

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dene

dene

188.167.252.XXX
Snáď nechceš porovnávať tieto dve situácie?? Max Kimiho zablokoval úplne vedome a s plne ovládateľným autom. Seb evidentne auto pod kontrolou nemal a situáciu nemohol ovplyvniť, aby sa neskončila tým, že vojde Hamovi do stopy. Žiaľ, rozhodnutie komisárov je skôr dezinterpretácia pravidiel, pretože úplne vylúčili faktor toho, že Ham mohol pribrzdiť viac a k ničomu by nedošlo. Napr. ak niekto urobí hodiny, ale jazdec za ním nepribrzdí a vpáli to do neho, dostane ten s hodinami penalizáciu? Už tomu potom nemusíme hovoriť závodenie, pretože treba zakázať jazdecké chyby.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Pravidla jim nedovolila jednat jinak, ne Mercedes 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Já bych jim nenadával kdyby se tak nechovali 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Ještě jednou:
"Šlo o celkem jasnou penalizaci, protože Max vyjel mimo trať a nebezpečně se na ní vrátil. Musíte to udělat bezpečně a on tam měl Kimiho, kterého vytlačil mimo dráhu. Takže si myslím, že to bylo pro komisaře docela jednoduché," uvádí Whiting. Zdroj: [odkaz na stránku]

"Takže si myslím, že to bylo pro komisaře docela jednoduché," uvádí Whiting

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Na dno klesají ti co komisaře označují za poskoky Mercedesu.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Ale nesmíš tomu toho druhého vystavit při vracení se na trať! Pravidla jsou jasná, přečti si co se psalo když se provinil Max na Kimiho, jednoznačná penalta. Vettel tomu neučinil dle pravidel a dostal se do toho vlastní vinou. Neudělit trest by znamenalo neřídit se pravidly.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Asi nevíš, kdo je odborná veřejnost. Máš o tom tady dokonce článek. Doporučuji přečíst. Jedna citace
Nigel Mansell: "Je to velmi, velmi zarážející. Neměl jsem žádné potěšení ze sledování tohoto závodu. Oba šampioni jeli skvěle, skončilo to falešným výsledkem."

Jestli se odvoláváš na rozhodnutí poskoků Mercedesu, ehm chtěl jsem říct takzvaných komisařů závodů.....tak to jsi klesl na dno.
14

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.75.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
virtual

virtual

193.165.96.XXX
Už to píšu jinde, tento výklad ukládá nesplnitelnou povinnost. Duch toho pravidla míří především na situaci dvou jezdců, nebojujících o pozici, kde se jedná o markantní rozdíl v rychlostech obou vozů, na který ten vzadu nemá šanci reagovat.
To, že dupeš na brzdy podle situace před tebou je btw podstata závodění. Jakkoliv tohle byla spíš dost vypjatá závodní situace.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama