DISKUZE K ČLÁNKU Jako na horské dráze - je to pro F1 nezbytné?

Tak nám to zase začalo. Nakolik bude letošní sezóna lepší, horší, výjimečná či nezajímavá nelze po prvním závodě říci. Co ale lze vypozorovat, že s naší královnou to cloumá sem a tam a ona se, chuděra, díky svým poddaným moc nemůže bránit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jako na horské dráze - je to pro F1 nezbytné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.03.2016 16:16 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Přidám trošku kacířskou myšlenku. Kvalifikaci bych vrátil do loňského formátu, ale s tím rozdílem, že každý pilot by si do ní nesl něco jako handicap. Tedy, konkrétně jen prvních deset v šampionátu. Když by Rosberg, současný lídr byl v kvalifikaci v Bahrajnu 1., tak by se mu připočítal handicap 10, ve výsledku by tedy měl 11. Takto bych to udělal všem a na startu by se seřadili od nejnižšího výsledného čísla (v případě stejného součtu by byl dříve ten lepší v kvalifikaci).

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Myšlenka kacířsky zajímavá, ale pořád tu vidím jeden problém - chceme někoho trestat za to, že je dobrý. V podstatě je to totéž, jako kdybychom řekli: aby byl šampionát zajímavý, tak ten, kdo vyhraje, příští závod nepojede, aby se dostalo i na druhé. Tedy ono něco podobného bylo už v historii, kdy se škrtaly výsledky, kvůli čemuž se Graham Hill nestal v roce 1964 mistrem světa. Spíš bych hledal způsob, jak dostat do F1 konkurenceschopné týmy nebo vytvořit podmínky těm nezávislým. Uměle někoho postrkovat vpřed nebude mít asi nikdy velkou podporu.

      + 14 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        193.228.234.XXX
        Máš pravdu, je to na zvážení. Nicméně i v jiných disciplínách vidíme používání handicapu. A dokonce i v těch motoristických. A přitom stále hovoříme o sportu.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Ano handicapy se občas ve sportu používají, dokonce i v autosportu. Ale proč vlastně? Podle mě je to totéž jako dotace, kdy se snažíme zvýhodnit něco co si myslíme že je správné, ale přitom o to není zájem.

          Formule 1 vždy byla především soutěž těch nejlepších, ať už šlo o jezdce, konstruktéry vozů či motorů, zavádět do toho nějaké handicapy na vyrovnání výkonnosti je popření soutežení. Pokud se toto udělá už nejde především o soutěž, ale hlavně o show. Já za sebe mohu říct že mě sledování sportů kde je uměle pole vyrovnáváno a nevyhraje ten opravdu nejlepší nějak nebere.

          Ale možná je to tím že celý život sportuji a poměřuji se s ostatními, obvykle prohrávám (loni jsem v běžeckém poháru skončil kolem 100 místa), ale přesto bych neměnil, protože mě baví to soutěžení, kdy se o výsledek mohu férově poprat, a nikoli uspět díky tomu, že jsem byl více zvýhodněn vůči někomu kdo je lepší než já.

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • huhukoktejl

            huhukoktejl

            37.48.50.XXX
            Tvemu prispevku rozumim a mas pravdu. Taky radsi prohraju a netesil by mne handicap ostatnich. Ale je potreba si rict, ze v F1 jiz handicapy jsou. Nektere tymy jsou razantne financne zvyhodneny proti jinym a to jiz na startovni care. A pokud tady toto zvyhodneni je, tak uz se o cisty sport nemuze jednat, jde tedy spise o tu show.

            + 5 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001952

              uzivatel001952

              213.155.254.XXX
              v tom pripade musim rict ze nejvetsi handicap ma ferrari, pac sype do tymu asi nejvic a titul maji 7 let stary. proc by mel mensi tym byt zvyhodneny kdyz dokaze postavit stejne rychle auto za mene penez? nedokaze postavit za nizsi penize? pak f1 asi neni nic pro ne...

              + 6 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              89.102.207.XXX
              Ale ty handicapy o kterých se tady bavíte jsou uměle vytvořené jen pro "zkvalitnění" podívané nemá to nic společného se startovní pozicí každého týmu.To kolik může tým utratit je věc jejich konkurenceschopnosti na trhu, jejich velikostí, důležitostí atd.. Ve sportě obecně, více méně platí že kdo má větší zázemí, sponozory a více peněz ten je v předu.Je tomu tak ve fotbale v hokeji, v motorsportu a troufám si tvrdit že snad uplně v každém sportu. Pokud by se to bralo teda podle toho co jsi napsal tak čistý sport neexistuje a jde jen o show.

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama