DISKUZE K ČLÁNKU Jako na horské dráze - je to pro F1 nezbytné?

Tak nám to zase začalo. Nakolik bude letošní sezóna lepší, horší, výjimečná či nezajímavá nelze po prvním závodě říci. Co ale lze vypozorovat, že s naší královnou to cloumá sem a tam a ona se, chuděra, díky svým poddaným moc nemůže bránit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jako na horské dráze - je to pro F1 nezbytné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.03.2016 16:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovalo 14 lidí) 22.03.2016 15:33
Myšlenka kacířsky zajímavá, ale pořád tu vidím… »
» airwar1939 (Hlasovalo 9 lidí) 22.03.2016 20:54
Ano handicapy se občas ve sportu používají,… »
» MeVo (Hlasovalo 7 lidí) 23.03.2016 16:16
Ale ty handicapy o kterých se tady bavíte jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Nejdřív chci poděkovat za opět skvělý článek.

    Co se týče formátu kvalifikace, tak bych si dovolil udělat nejdřív takovou úvahu.

    Nejdřív je potřeba si shrnout co od kvalifikace vlastně očekáváme.
    Aktivitu na trati, dramatičnost do konce, férové podmínky?
    Co snižuje aktivitu na trati ? Shodneme se asi, že v první řadě to je nutnosti úspory pneumatik pro závod a jejich omezené množství?

    Přiznám se, neznám do detailu systém, jak se vrací gumy po trénincích ale v Q3 vidím, že to prostě nefunguje. Kolikrát i loni někteří raději nevyjeli do závěrečné kvalifikace s vědomím, že už se těžko zlepší, tak proč si ničit gumy na závod.

    A nyní má úvaha, abychom se vlezli do současných 13 sad suchých gum na víkend a zároveň viděli vozy na trati. Jako minimum pro tréninky je řekněme šest sad, tedy v průměru dvě sady na trénink. Na dvou sadách se dá ujet celkem slušné množství kol, takže zde bych problém v nízké aktivitě neviděl.

    Asi se nevyhneme použití gum z kvalifikace pro závod, ostatně jinak by to bylo velké plýtvání, ale musí to být za podmínek, které nikoho zvlášť nepoškodí.

    Do startu kvalifikace by všichni dostali dvě nové sady gum dle vlastního výběru.

    Za každý postup do další části by účastníci obdrželi dvě sady nových gum.

    Po kvalifikaci by si účastníci Q3 mohli libovolně vyměnit jednu použitou sadu za novou směs dle vlastního výběru a také ještě jednu ale pouze pokud ji použili ve finálové části jako novou.

    Účastnici kteří skončili v Q2 by si mohli vyměnit libovolně jednu sadu, ovšem opět pouze pokud jí nasadí jako novou v Q2 a k tomu si mohou vybrat dvě nové sady a to směs dle vlastního výběru.

    Ti co vypadli již v první části kvalifikace by obdrželi čtyři nové sady gum, opět dle vlastního výběru směsí.

    Co by z toho plynulo.
    Finalisti by měli k dispozici jistě dvě sady nových gum. Pokud by si v Q1 a Q2 pošetřili jednu sadu, tak by teoreticky mohli mít čtyři sady nových gum. Co si budeme povídat, nejlepší týmy stejně nebudou plýtvat pokud mají postup víceméně jistý. A pokud se stane něco nepředvídatelného tak je dobré, že mají možnost to zkusit ještě jednou na čerstvých gumách. Navíc si nemusí před-objednat jenom ty nejměkčí směsi a ty pak využít pro závod, s vědomím, že v prvních dvou částech nemají v plánu využít všechny dostupné čtyři sady nových gum.

    V Q3 by se každému vyplatilo vyjet minimálně na jedné použité sadě a také alespoň jednou na čerstvé neb obě takto použité sady by si stejně po kvalifikaci vyměnili.
    Stejně tak účastníci Q2 by si jednu použitou sadu stejně vyměnili, a k tomu dostanou dvě nové sady. Takže pro závod mají minimálně tři nové sady a spekulovat zda vůbec do Q2 vyrazit by nemělo smysl, protože jednu sadu by si mohli vyměnit, pouze pokud použijí v Q2 novou sadu.

    A ti co vypadli už v Q1 budou mít k dispozici, čerstvé čtyři sady, což je v 90% dostatek pro celý závod, zvláště pokud týmy zezadu si mohou vybrat tvrdší směsi a jet taktiku delších stintů. Pět natož šest čerstvých sad jim bude nejspíš k ničemu, takže jim nic nebrání použít obě nejspíš nejměkčí sady pro kvalifikaci.

    Při tomhle systému by 8-10 (podle počtu jezdců v Q3) jezdců použilo maximálně 14 sad. Pak dalších 6-8 jezdců (Q2), by použilo 13 sad a 6 týmů nakonec 12 sad. To by znamenalo v průměru cca. 13 použitých sad na jezdce, což je stejná spotřeba jako nyní, ale z jistotou, že týmy v kvalifikaci nebudou pouze čumět z garáže :D

    Je mi jasné, že trošku by to zamotalo, pokud by se jelo za mokrých podmínek, ale zde by asi fungovalo pravidlo, že jedna použitá přechodná či mokrá guma by funkčně nahrazovala jakoukoliv suchou pneumatiku.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    to redakce:
    "Vecpat do omezeného časového okna eventuální zlepšení času představil jediný Palmer"

    Budu zase jednou za rejpala, ale
    1. Palmer se nezlepšil v rámci omezeného času během odpočtu; Palmer se v Q1 dokázal dostat z pozice 7. (nebo prvního, záleží na úhlu pohledu) nepostupujícího a pro toho už odpočet neplatí. Palmer využil celou Q1 a ještě kousek navíc, svůj čas zajel až dobré 3/4 minutky po odmávnutí Q1
    2. Nicméně jediný by nebyl. V Q2 se to povedlo Sainzovi a Hulkenbergovi, v Q3 Massovi a Verstappenovi

    Já netvrdím, že ta kvalda byla OK. Ale když už ji hejtovat, tak alespoň po pravdě 03

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Přidám trošku kacířskou myšlenku. Kvalifikaci bych vrátil do loňského formátu, ale s tím rozdílem, že každý pilot by si do ní nesl něco jako handicap. Tedy, konkrétně jen prvních deset v šampionátu. Když by Rosberg, současný lídr byl v kvalifikaci v Bahrajnu 1., tak by se mu připočítal handicap 10, ve výsledku by tedy měl 11. Takto bych to udělal všem a na startu by se seřadili od nejnižšího výsledného čísla (v případě stejného součtu by byl dříve ten lepší v kvalifikaci).

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Myšlenka kacířsky zajímavá, ale pořád tu vidím jeden problém - chceme někoho trestat za to, že je dobrý. V podstatě je to totéž, jako kdybychom řekli: aby byl šampionát zajímavý, tak ten, kdo vyhraje, příští závod nepojede, aby se dostalo i na druhé. Tedy ono něco podobného bylo už v historii, kdy se škrtaly výsledky, kvůli čemuž se Graham Hill nestal v roce 1964 mistrem světa. Spíš bych hledal způsob, jak dostat do F1 konkurenceschopné týmy nebo vytvořit podmínky těm nezávislým. Uměle někoho postrkovat vpřed nebude mít asi nikdy velkou podporu.

      + 14 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        193.228.234.XXX
        Máš pravdu, je to na zvážení. Nicméně i v jiných disciplínách vidíme používání handicapu. A dokonce i v těch motoristických. A přitom stále hovoříme o sportu.

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Ano handicapy se občas ve sportu používají, dokonce i v autosportu. Ale proč vlastně? Podle mě je to totéž jako dotace, kdy se snažíme zvýhodnit něco co si myslíme že je správné, ale přitom o to není zájem.

          Formule 1 vždy byla především soutěž těch nejlepších, ať už šlo o jezdce, konstruktéry vozů či motorů, zavádět do toho nějaké handicapy na vyrovnání výkonnosti je popření soutežení. Pokud se toto udělá už nejde především o soutěž, ale hlavně o show. Já za sebe mohu říct že mě sledování sportů kde je uměle pole vyrovnáváno a nevyhraje ten opravdu nejlepší nějak nebere.

          Ale možná je to tím že celý život sportuji a poměřuji se s ostatními, obvykle prohrávám (loni jsem v běžeckém poháru skončil kolem 100 místa), ale přesto bych neměnil, protože mě baví to soutěžení, kdy se o výsledek mohu férově poprat, a nikoli uspět díky tomu, že jsem byl více zvýhodněn vůči někomu kdo je lepší než já.

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • huhukoktejl

            huhukoktejl

            37.48.50.XXX
            Tvemu prispevku rozumim a mas pravdu. Taky radsi prohraju a netesil by mne handicap ostatnich. Ale je potreba si rict, ze v F1 jiz handicapy jsou. Nektere tymy jsou razantne financne zvyhodneny proti jinym a to jiz na startovni care. A pokud tady toto zvyhodneni je, tak uz se o cisty sport nemuze jednat, jde tedy spise o tu show.

            + 5 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001952

              uzivatel001952

              213.155.254.XXX
              v tom pripade musim rict ze nejvetsi handicap ma ferrari, pac sype do tymu asi nejvic a titul maji 7 let stary. proc by mel mensi tym byt zvyhodneny kdyz dokaze postavit stejne rychle auto za mene penez? nedokaze postavit za nizsi penize? pak f1 asi neni nic pro ne...

              + 6 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              89.102.207.XXX
              Ale ty handicapy o kterých se tady bavíte jsou uměle vytvořené jen pro "zkvalitnění" podívané nemá to nic společného se startovní pozicí každého týmu.To kolik může tým utratit je věc jejich konkurenceschopnosti na trhu, jejich velikostí, důležitostí atd.. Ve sportě obecně, více méně platí že kdo má větší zázemí, sponozory a více peněz ten je v předu.Je tomu tak ve fotbale v hokeji, v motorsportu a troufám si tvrdit že snad uplně v každém sportu. Pokud by se to bralo teda podle toho co jsi napsal tak čistý sport neexistuje a jde jen o show.

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama