Fernando Alonso totiž prohlásil, že nečeká žádné pronikavé zlepšení a tudíž jeho trable s McLarenem ještě nedospěly do svého konce, ale zároveň apeluje na fakt, že Grand Prix není žádná "charitativní akce", kterou by šlo jen tak vypustit. Pokud v ní McLaren nebude schopen zajet kloudný výsledek, měl by ji aspoň plně využít pro další progres.
Přitom se čekalo, že po dvou nepříliš slavných úvodních prezentacích letos McLaren opravdu naplní své vize a posune se blíž k boji o stupně vítězů. Jenže přepracovaný agregát Honda byl během testů sužován nespolehlivostí, které měly být způsobeny nepředvídatelnými vibracemi, to vedlo ke značnému napětí mezi týmem a dodavatelem motorů. Poté se objevily v médiích zprávy, že McLaren hledá alternativní řešení v oblasti dodávek motoru.
Co nyní čeká McLaren Honda?
Alonso, který po barcelonských testech o motoru Honda prohlásil, že nemá výkon ani spolehlivost, nicméně doufá, že od testovacích programů dojde ke zlepšení, které nakonec udělají z nového McLarenu MCL32 konkurenceschopný monopost.
"Jsem si jist, že tým poslední týdny pracoval velmi tvrdě na zlepšení situace a dorazil do Austrálie přeci jenom lépe připraven utkat se se soupeři. Ve Formuli 1 ale během dvou týdnů těžko předvedete nějaké zázraky, takže očekávám těžký víkend. Musíme zůstat oběma nohama na zemi s vědomím, že pokud nějaké potíže nastanou, bude je třeba řešit. Zároveň ale je třeba mít na paměti, že závodíme, už nejde o žádné testování, stát se může cokoliv. Existují možností odpadnutí, takže je třeba závodní víkend začít s tím, že máme nějaké poznatky a musíme chtít vytěžit maximum. Doufejme, že se nám podaří více zatlačit a najít skutečné limity, protože něco podobného jsme během zimních testů nikdy nedokázali," vyjádřil své odhodlání Alonso.
Závodní ředitel týmu Eric Boullier už v průběhu tohoto týdne prohlásil, že ohledně prvního závodu nehodlá nic slibovat, ani nic předpovídat, a to i navzdory tomu, že Honda potvrdila schopnost učinit od konce testů pokrok v mapování motoru a dalších oblastech.
Alonso byl konkrétně dotázán zda se tým za takové situace nachází v pozici, kdy musí první čtyři závody sezóny de facto vzdát. "Žádné odepisování! Nejsme tady proto, abychom čekali čtyři, šest nebo dokonce osm závodů, než se zlepšíme. Musíme to udělat už zítra! A jestli to nepůjde zítra, tak v sobotu. A kdybychom neměli nárok ani v sobotu, tak to musíme zvládnout v neděli. Jsme ve Formuli 1 a ne v nějakém charitativním utkání, kde se hraje jen tak pro zábavu. Musíme se snažit konkurovat, porazit naše soupeře, musíme být nejlepší. O to tady jde!"
Zůstane kvůli Mercedesu?
Alonso samozřejmě nemohl ignorovat zprávy, že McLaren kontaktoval Mercedes ohledně budoucí dodávky motorů. Sám volí v tomto směru velmi opatrný tón a odvolává se na skutečnost, že jde spíš o teoretickou, než nějakou konkrétní rovinu.
"To je spíš otázka pro tým. Je zřejmé, že o tom něco vím, jsou mi známy nějaké spekulace a pár informací, které znám z tisku. Ale o tom se moc bavit nechci. Spoléhám se jen na své schopnosti a doufám, že tým bude mít zítra víc podkladů pro případnou odpověď," komentoval dotaz Alonso. Ještě stručnější byl u otázky, zda by v případě dohody mezi McLarenem a Mercedesem o dodávce motorů v příštím roce zvážil prodloužení smlouvy, která mu končí letos v prosinci, novináři se dočkali lakonického: "Nevím!"