Manor musí zvládnout náročnou situaci, aby se v roce 2017 postavil na startovní rošt

Robert RoBertino Pavelka, 15. prosince 2016, 10:30 Google+

Až do předposledního závodu hýčkal Manor naději na slušné prizemoney a tím pádem lepší výchozí pozici do roku 2017. Grand Prix Brazílie ale učinila těmto nadějím přítrž. Desáté místo získal Sauber a Manor nyní stojí před značnými problémy.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.12. 10:25) Napište svůj názor
Pascal Wehrlein byl dlouho nositelem naděje Manoru

Pascal Wehrlein byl dlouho nositelem naděje Manoru | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Stephen Fitzpatrick učinil na konci roku 2015 malý zázrak. Ačkoliv se všeobecně předpokládalo, že dobrodružství týmu, jehož názvy se postupně měnily na základě různých spojení, skončí krachem, opak byl pravdou a Manor letos s motory Mercedes hodlal postoupit startovním polem o něco výš. A téměř se mu to podařilo. Nakonec svou velkou bitvu prohrál, ale přispěl k tomu, že poprvé od roku 2008 zase bodovaly všechny týmy ve startovním poli.

Tým nyní vydal opatrné prohlášení, že jeho snaha se účastnit i příštího ročníku F1 je podpořena "dohodou s investorem". V odborných kruzích se hovoří o Tavo Hellmundovi, jehož přispěním se do kalendáře F1 dostaly závody v USA a Mexiku. V tomto směru ale zatím nedošlo k žádné konkrétní dohodě, i když Fitzpatrick opakovaně tvrdí, že situace je stále ještě otevřená a v běhu.

Fitzpatrick i přes statečný postoj dlouho nemohl rozdýchat "opravdové zklamání" z poklesu za tým Sauber, ale nakonec sportovně ocenil jeho výkon a zhodnotil souboj se švýcarskou stájí, který jeho tým vedl po celý rok 2016.

"Moje první reakce odrážela opravdové zklamání, které tým musel prožít. Myslím, že jsme posledních 18 měsíců pracovali opravdu neuvěřitelně tvrdě, aniž bychom čekali nějaké zázraky a najednou to vypadalo, že bychom skončili desátí, což by pro nás byla obrovská vzpruha. Dokázal jsem se na druhé straně vcítit do pocitů, které vládly v garáži Sauberu. Musím říci, že pro nás byli po celý rok fantastickými konkurenty, byla to skutečná bitva a naprosto chápu, co ony body z Brazílie pro ně znamenají. Dokázal jsem si představit tu radost, jakou měli - dřeli opravdu celou sezónu, aby se přes nás nakonec dostali," hodnotí situaci z hlediska svého týmu Fitzpatrick.

img-responsive

Uvidíme v kokpitu Manoru Maldonada? | foto: Lotus F1 Team

Manoru bohužel zbyl na zvrácení situace jediný matchball právě v Abú Zabí, které týmu navíc nikdy příliš nesedělo. Vzájemná kolize mezi Oconem a Wehrleinem pak jenom podtrhla marnou snahu. Podle odhadů tak tým prodělal na bonusech ze strany FOM nějaký 15 milionů liber.

"Víme, že máme před sebou ještě velké úkoly, ale zároveň je vnímáme jako obrovskou výzvu, abychom v roce 2017 posunuli Manor zase o kousek výš, na což se všichni v týmu těšíme," uvedl ještě v Abú Zabí závodní ředitel Dave Ryan.

Manor nyní zůstává jediným týmem, který ještě nemá uzavřenou jezdeckou sestavu. Nemá smysl znovu připomínat, že situaci poněkud zkomplikoval odchod Nico Rosberga. Z toho důvodu je prakticky jisté, že Pascal Wehrlein bude nejspíš vybírat mezi Mercedesem a Williamsem, Ocon má angažmá u Force Indie. Je tedy otázkou, jakou cestou se Manor vydá, zda sáhne kvůli chybějícím prostředkům po platících pilotech, nebo se pokusí ulovit nějaký ryzí talent. Ve hře je pořád několik jmen, která se hodlají v F1 opět etablovat, navíc tu jsou další adepti, o kterých se nahlas nemluví, ale do uvolněných kokpitů by usedli rádi. Stačí počítat nebo si připomenout: Pierre Gasly, Pastor Maldonado, Alexander Rossi, Jordan King... 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Manor musí zvládnout náročnou situaci, aby se v roce 2017 postavil na startovní rošt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.12.2016 10:25 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso a Lewis Hamilton bok po boku v Austinu

Rozhovor se šéfem Hondy: V sezóně 2017 se chceme vyrovnat Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud