Zatímco bývalý šéfinženýr Luca Baldisserri podrobil své bývalé kolegy tvrdé kritice a nazval je "skupinou vyděšených zmatkařů", což pro pracovníky špičkového týmu rozhodně nezní jako pochvala (více zde), Sebastian Vettel je přesvědčen, že ostré posuzování výsledků Ferrari je rozhodně nespravedlivé.
"Pokud se podíváme na mezeru mezi námi a Mercedesem, zůstává poměrně stabilní. V některých závodech jsme se přiblížili, v jiných jsme byli o trochu dál. V kvalifikacích ztrácíme víc, v závodech ztrátu snižujeme, ale tak to bylo pořád. Na začátku roku jsme byli jasně druhý nejlepší tým, nyní sem tam ztrácíme, ale pořád jsme dost blízko, proto si myslím, že je nefér tvrdi, že na Mercedes masivně ztrácíme. Co se týče Red Bullu, tam to je jasné, chceme se mu vyrovnat, naším cílem je vydobýt zpět druhé místo v poháru konstruktérů," komentuje situaci Vettel.
Co je jedním z hlavních důvodů poklesu formy Ferrari? Některé zdroje uvádějí jako příčinu odchod inženýra Jamese Allisona (červenec 2016) a následnou změnu technické struktury týmu. Na to reagoval šéf týmu Maurizio Arrivabene prohlášením, že nová sestava byla plně funkční a dosáhla významného pokroku, navždory tomu, že "... po stránce sladění našich cílů stanovených pro tento rok tým selhal."
"Vstoupili jsme do tohoto roku s velkým očekáváním, ale museli jsme se naučit vyrovnat se s faktem, že nejsme schopni dosáhnout toho, co jsme si vytýčili. Pravděpodobně byla většina závodů, kde se nám nedařilo podle našich plánů, ale jako tým jsme dle mého názoru nikde neztratili koncentraci. Takže i když došlo k mnoha věcem, které lidé nazývají smolnými či podobně, stále se domnívám, že kráčíme po správné cestě a děláme správně věci. Vždy si přejete, aby se dostavily výsledky a potvrdily vaší snahu - někdy se to povede, jindy ne, ale důležité je, jak o ně usilujete, a já věřím, že to děláme," dodává Vettel.