Kolik chybí týmu Force India, aby se dotáhl do absolutní špičky?

Robert RoBertino Pavelka, 22. srpna 2016, 16:25 Google+

Tým kontroverzního podnikatele Vijay Mallyi si prozatím nemůže stěžovat, že mu nevychází jeho plány. Obhajuje své nejlepší umístění v Poháru konstruktérů a má před sebou další postupné kroky kupředu. To si ale žádá další přísun finančních prostředků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India stále doufá v přiblížení se k "velké trojce"

Force India stále doufá v přiblížení se k "velké trojce" | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Od roku 2014 Force India kráčí sice pomalu, ale vytrvale kupředu. Šesté, poté páté místo v Poháru konstuktérů vedlo k vyhlášení "bojového úkolu" dostihnout Williams a pokusit se překonat další týmový rekord. Podle zástupce šéfa týmu Bob Fernley je umístění za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari realistickým zohledněním možností týmu bez drastického navýšení investic.

"Naším cílem je být nejlepším týmem ze »zbytku« startovního pole. Další krok bude vyžadovat nějakých 200 milionů liber. Říká se, že příští sezóna bude mnohem zajímavější, protože se poprvé pojede s novými auty. Nemohu říci, že jsme na stejné úrovni, ale určitě na bližší než tomu bylo kdykoli předtím, zejména s ohledem na možnosti aerodynamiky," odhaduje Fernley výhled do budoucna. Zmíněná částka znamená v přepočtu 6,25 miliardy korun.

"Všichni jsme do jisté míry omezeni. Je zřejmé, že větší týmy mají k dispozici efektivnější procesy, takže mají určitou výhodu, ale podstatně menší. Bude to určitě zajímavé a myslím, že se v příští sezóně dočkáme některých zajímavých příležitostí," pokračuje Fernley.

"Rok 2017 bude také první případ, kdy bude použit model v 60% velikosti. Doposud to bylo 50 %, když jsme ho připravovali v Brackley. Když jsme využili možností u Toyoty v první polovině roku 2015, což nás přišlo poměrně draho, jakmile jsme se dostali na správnou cestu, pokračovali jsme po ní dál. Takže model v šedesátiprocentní velikosti bude pro nás rovněž zajímavou výzvou," dodává Fernley.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Kolik chybí týmu Force India, aby se dotáhl do absolutní špičky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen s trofejí za třetí místo po závodě v Singapuru

"Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Test pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 ve Fioranu

Proč by podle Pirelli měly být týmy vděčné "velké trojce" za test pneumatik

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  2. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  3. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  4. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

  5. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

  6. "Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud