Lauda: Nahradit Ecclestonea nebude vůbec nic jednoduchého

Robert RoBertino Pavelka, 10. května 2016, 14:50 Google+

Jedno okřídlené rčení říká, že každý je nahraditelný. Existují však případy, kdy jde o záležitost takřka nemyslitelnou. Jenže roky nejdou zastavit a jednoho dne přijde nutná změna v čele F1. A otázka se stále přetřásá - kdo by mohl nahradit Bernie Ecclestonea?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 13.05. 10:30) Napište svůj názor
Niki Lauda se vyjádřil k několika důležitým tématům v F1

Niki Lauda se vyjádřil k několika důležitým tématům v F1 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Navzdory různým kontroverzním výrokům a rozhodnutím nelze dnes již pětaosmdesátiletému rodákovi ze St-Peters upřít, že dostal F1 z poloamatérské podoby na vysoce profesionální úroveň. Právě proto se jeho v budoucnu nevyhnutelná náhrada stává předmětem obrovských dohadů. Padají různá jména, jsou zase vyvracena, ve hře totiž není málo - osud jedné z nejprestižnějších motoristických kategorií.

Mezi jmenovanými se nachází i trojnásobný mistr světa, bývalý pilot značek March, BRM, Ferrari, Brabham a McLaren, Rakušan Niki Lauda. Podle prezidenta Ferrari je vídeňský rodák jedním ze tří žhavých kandidátů na Ecclestoneovu pozici. "Pokud bych se na to díval ze sportovní stránky, je pro mě Lauda jedním z nejžhavějších kandidátů," uvedl pro list Tiroler Tageszeitung odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko.

Jenže sám Lauda bagatelizuje názor, že by v užším výběru kandidátů zaujímal něco jako hypotetickou pole-position. "Pokud si někdo myslí, že nahradit Ecclestonea bude snadné, tak se hluboce mýlí. Bernie pořád vlastní 15 % podniku a jenom on dokázal dostat díly pro náš motor přes celnici v Rusku," zdůrazňuje Lauda výjimečnost Malého Napoleona. 

 

img-responsive

V otázce změny pravidel mají Wolff a Lauda rozdílné názory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pravidla nemá smysl odkládat

Ecclestone je v poslední době spojován s neuspokojivou politickou situací v F1, zejména pak kvůli zdlouhavým jednáním. Alespoň změny v oblasti šasi a pneumatik už byly schváleny. Nicméně Lauda v rozporu s názorem svého nadřízeného Toto Wolffa zastává názor, že by bylo špatné zmíněné úpravy o další rok odkládat.

"Kdybychom nová pravidla odložili, stejně bychom nedosáhli lepšího závodění. Je to kompromis. Nemusíte s nimi být spokojení, ale v současné rovnováze sil, kdy každý sleduje svůj vlastní prospěch, je to jediná možnost. Takže vozy budou určitě rychlejší a agresivnější, získali jsme i nutný čas pro hybridní motory, určitě by nebylo řešení se vracet ke starým osmiválcům," dodává Lauda.

Dopis byla správná věc

Lauda rovněž patří mezi ty, kteří podpořili GPDA v otázce jejich otevřeného dopisu. Podle něj mají ti, kteří do závodních vozů usedají, právo se k problematice vyjádřit.

"Oni jsou hlavními postavami tohoto sportu, takže by bylo špatné jim bránit v tom, aby mohli mluvit a sdělit nám své stanovisko. Jejich poslední akce by měla být vnímána jako součást show," podpořil Rakušan piloty z Asociace, která byla založena v roce 1961 z popudu švédského pilota Joakima "Jo" Bonniera a s výjimkou let 1982-1994 funguje dodnes.

img-responsive

Laudovi se víc líbí aeroscreen | foto: Red Bull Content Pool

Ochrana kokpitu je nutná

Lauda rovněž není horlivým zastáncem ochrany kokpitů, ale připouští, že je nevyhnutelné, aby Halo koncept nebo řešení aeroscreen našly svou cestu do F1. 

"Už tuto záležitost nelze dále odkládat. Ano, ono pověstné DNA formule bude narušeno, ale byli jsme svědky nehod, jejichž dopad by byl pravděpodobně méně závažný, kdyby podobné technické řešení bylo k dispozici. Teď je nutné najít nejlepší variantu. Halo koncept se mi moc nelíbí, návrh Red Bullu považuji za lepší," okomentoval ochranu kokpitu Niki Lauda.

Vytisknout

Diskuze: Lauda: Nahradit Ecclestonea nebude vůbec nic jednoduchého

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 13.05.2016 10:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whiting je s pracemi v Baku navýsost spokojen (ilustrační foto)

Whiting: Baku bude na Formuli 1 včas připraveno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud