Whiting: Delší čas na opuštění vozu s ochranou kokpitu nevadí

Robert RoBertino Pavelka, 9. května 2016, 09:55 Google+

Jednou z oblastí, kde byla otázka ochranny kokpitu zpochybňována, byla otázka možnosti rychlého opuštění vozu pilotem. Nyní se však zdá, že tento problém nebude brán jako ožehavý bod možnosti schválení nového bezpečnostního prvku.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.05. 06:14) Napište svůj názor
Pod Whitingovým dozorem Ricciardo zkusil opustit vůz s řešením Aeroscreen

Pod Whitingovým dozorem Ricciardo zkusil opustit vůz s řešením Aeroscreen | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting totiž prohlásil, že o několik vteřin delší čas na opuštění vozu kvůli ochraně kokpitu bude jen malou cenou, kterou bude nutné zaplatit za daleko větší bezpečnostní výhody. Podle jeho názoru je v případě Halo konceptu nebo Aeroscreenu prioritou záchrana života, kvůli níž je možné udělat i dílčí kompromisy.

"Při pohledu na aktuální řešení nevidím mezi dvěma nabízenými variantami žádný rozdíl. Obě jsou namontována ve stejné výšce. Horní okraje otevřeného prostoru jsou si velmi podobné," vysvětlil Whiting s tím, že zdravotnické a záchranné týmy budou mít k pilotovi dobrý přístup a jeho vyproštění nevidí nijak dramaticky.

Test opuštění vozu

Whiting podotkl, že jako součást vyhodnocení varianty Red Bullu, pro níž se již vžil název Aeroscreen, byla zkouška opuštění vozu, kterou za běžných podmínek absolvoval Daniel Ricciardo.

img-responsive

Pár vteřin navíc za záchranu života stojí, tvrdí Whiting | foto: Red Bull Content Pool

"Ve čtvrtek před závodem jsme udělali zkoušku rychlého výstupu z vozu, abychom měli jistotu, že to je v pořádku. Sice s aeroscreenem objel jediné kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostane pohodlně ven v požadovaném čase. Zvládl to a mohl by být ještě lepší, popsal zkoušku Whiting.

Nárazové testy

Whiting rovněž uvedl, že FIA nemá žádné obavy týkající se ohrožení přilby pilota pneumatikami, které při nárazovém testu jen lehce "obrousily" vrcholek přilby.

"Použili jsme pro tuto variantu speciálního upevnění. Kontakt s hlavou pilota při takovém nárazu byl absolutně minimální. Ale žádné bezpečnostní zařízení nemůže bezezbytku pokrýt nebezpečí plynoucí z nehody, to dobře víme. Pokoušíme se ochranu pilota navyšovat, aby byl ve větším bezpečí. Například pojistná lanka ke kolům během let zesílila, přesto se v extrémním případě může utrhnout. Chceme proto minimalizovat šance, že by k něčemu podobnému mohlo dojít, jak se to u každého bezpečnostního zařízení předpokládá," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Whiting: Delší čas na opuštění vozu s ochranou kokpitu nevadí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.05.2016 06:14 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg před závodem v Soči

Force India chystá rozsáhlé změny na voze: "Bude vypadat docela odlišně"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud