Závodní ředitel FIA Charlie Whiting totiž prohlásil, že o několik vteřin delší čas na opuštění vozu kvůli ochraně kokpitu bude jen malou cenou, kterou bude nutné zaplatit za daleko větší bezpečnostní výhody. Podle jeho názoru je v případě Halo konceptu nebo Aeroscreenu prioritou záchrana života, kvůli níž je možné udělat i dílčí kompromisy.
"Při pohledu na aktuální řešení nevidím mezi dvěma nabízenými variantami žádný rozdíl. Obě jsou namontována ve stejné výšce. Horní okraje otevřeného prostoru jsou si velmi podobné," vysvětlil Whiting s tím, že zdravotnické a záchranné týmy budou mít k pilotovi dobrý přístup a jeho vyproštění nevidí nijak dramaticky.
Test opuštění vozu
Whiting podotkl, že jako součást vyhodnocení varianty Red Bullu, pro níž se již vžil název Aeroscreen, byla zkouška opuštění vozu, kterou za běžných podmínek absolvoval Daniel Ricciardo.
"Ve čtvrtek před závodem jsme udělali zkoušku rychlého výstupu z vozu, abychom měli jistotu, že to je v pořádku. Sice s aeroscreenem objel jediné kolo, ale nikdy nevíte, co se může stát. Chtěli jsme mít jistotu, že se dostane pohodlně ven v požadovaném čase. Zvládl to a mohl by být ještě lepší, popsal zkoušku Whiting.
Nárazové testy
Whiting rovněž uvedl, že FIA nemá žádné obavy týkající se ohrožení přilby pilota pneumatikami, které při nárazovém testu jen lehce "obrousily" vrcholek přilby.
"Použili jsme pro tuto variantu speciálního upevnění. Kontakt s hlavou pilota při takovém nárazu byl absolutně minimální. Ale žádné bezpečnostní zařízení nemůže bezezbytku pokrýt nebezpečí plynoucí z nehody, to dobře víme. Pokoušíme se ochranu pilota navyšovat, aby byl ve větším bezpečí. Například pojistná lanka ke kolům během let zesílila, přesto se v extrémním případě může utrhnout. Chceme proto minimalizovat šance, že by k něčemu podobnému mohlo dojít, jak se to u každého bezpečnostního zařízení předpokládá," dodává Whiting.