DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Pepino60
(Hlasovalo 10 lidí)
01.09.2020 10:54
Tak Horner je známý uplakánek. Z určitého pohledu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
13:44 01.09.2020 178.255.168.XXX
myslím, že by jsi měl spíš sledovat fakta, než svoje pocity. FIA se snažila na motoru ferrari najít v čem může být problém a dokázat jim porušení pravidel. Přestože nebyl podán protest, tak zabavila několik motorů ferrari, porovnávala je se soupeři a to víc jak půl roku! Přesto na nic nepřišli! Je to poměrně jednoduše dohledatelné. Ferrari se ovšem rozhodlo spolupracovat (co je k tomu vedlo je otázkou) a na základě toho vznikla ona kontroverzní dohoda. FIA přidala snímač, vydala směrnici upřesňující tvar a velikost palivého potrubí a ferrari se rozhodlo (bylo donuceno? součást dohody?) kompletně přepracovat motor. Načež FIA zmrazila vývoj motorů a ferrari má naprosto syrový produkt se kterým jsou nuceni závodit celou sezonu. Ukaž mi, kde FIA co našla. Jen reagovali na to, co jim ferrari dalo a potom jim podkopli židli a oni se oběsili, tak to vidím já
Situs
13:44 01.09.2020 88.102.38.XXX
Vyvozujeme z toho co Horner, troufnu si tvrdit to co většina lidí alespoň trochu obeznámena s případem. Ten motor byl loni nelegální a odhaduji že to bylo v tom že používali v daném čase více paliva než dovolují pravidla. Možná v tom bylo i něco jiného, ale pravděpodobnost že to bylo legální a že si Ferrari raději nechá dobrovolně nasadit ten cejch podvodu a nechat lidi mluvit tak jako teď Horner beru za velmi mizivou a nereálnou. Ty se můžeš za ty tajnosti schovávat jako Ferrari, ostatní je můžou používat jako zbraň či důkaz viny. Já jen vím že Ferrari s tím žuje raději než že by se zveřejnila pravda
dannak
13:43 01.09.2020 89.177.48.XXX
To je těžký, když někdo má problém s porozuměním psanému textu. Tak jinak, najdi na stránkách FIA nebo jinde ozdrojovaný článek, že FIA po kontrole motoru, resp. pohonného ústrojí, Ferrari našla něco co odporuje pravidlů a je tedy nelegální.
Pokud to neudělala, byl považován za legální. (Což ale neznamená, že nevyužívali nějakou šedou zónu, kterou FIA zavřela a z toho pak plyne pokles výkonu.)
Bojím se, že to bude jako s Peroutkou; pořát si pojedeš svou, ale článek nenajdeš.
Pokud to neudělala, byl považován za legální. (Což ale neznamená, že nevyužívali nějakou šedou zónu, kterou FIA zavřela a z toho pak plyne pokles výkonu.)
Bojím se, že to bude jako s Peroutkou; pořát si pojedeš svou, ale článek nenajdeš.
dannak
13:34 01.09.2020 89.177.48.XXX
A to taky nikdo nezpochybňuje, že něco našla. Co je zpochybňováno, je závěr který z toho vyvozujete. Tj. že z toho co našla plyne, že šlo o jasný podvod.
To je základ celé diskuze, která nakonec už nemá žedný smysl, protože "už je to zahrané".
To je základ celé diskuze, která nakonec už nemá žedný smysl, protože "už je to zahrané".
dannak
13:31 01.09.2020 89.177.48.XXX
Můžete, prosím, v zájmu ukončení nekonečných debat o podvodu a šedé zóně shrnout, v čem ta změna spočívala?
Šlo skutečně jen přidání druhého průtokoměru a jasnou deklaraci, že pokus o obcházení měření průtoku je nelgální?
Případně Váš názor, jak to vlastně je/bylo?
Díky
Šlo skutečně jen přidání druhého průtokoměru a jasnou deklaraci, že pokus o obcházení měření průtoku je nelgální?
Případně Váš názor, jak to vlastně je/bylo?
Díky
Situs
13:29 01.09.2020 88.102.38.XXX
My o důkazech FIA nic nevíme, vše je tajné. Co našli je tajné, jak je potrestali je tajné, jak se domluvili a co z toho vzešlo je tajné. Můžeš jen spekulovat proč je to tajné a já jsem přesvědčen že FIA v této době hlavně nechce problémy. Příběh s RP a Mercedesem to jen potvrzuje. Žel FIA nejde o spravedlnost, místo toho aby poslala týmům nezpochybnitelný vzkaz že jakékoliv pokusy o obcházení jejich měřidel bude tvrdě trestat tak ze sebe udělala tak trochu hromosvod. O tom že ale jejich motor byl ilegální pochybuje už již jen málokdo, i když je to všechno přikryto statusem tajné.
dannak
13:27 01.09.2020 89.177.48.XXX
To ale není celá pravda, že ?
Zabavila, zkontrolovala, vrátila a pokud si dobře pamatuju, nekonstatovala porušení pravidel. Nebo ano? Kdyby ano, následoval by trest. Následoval ? Ne. Místo toho se řešilo, že se navzájem FIA a Ferrari drží v klinči;
- FIA ví, že Ferrari dělá něco, co nemá, ale nemá ten jasný rozhodující důkaz - data z (druhého) průtokoměru, kde by bylo větší číslo než je limit. Veškeré důkazy, které tak může mít, jsou jen nepřímé.
- Ferrari ví, že FIA na ně něco má, tak po změně přestane používat silnější režim, čímž ten rozhodující důkaz FIA nedá.
FIA řekne, že Ferrari podvádí/-ělo a Ferrari řekne dokažte nám to. FIA řekne, že jsou jasné nesrovnalosti a potrestá je na základě nepřímých důlazů. Ferrari rozhodnutí napadne u soudu, že neexistuje jasný, usvědčující důkaz.
No a u soudu, narozdíl od F1, není presumpce viny.
Je to hodně vysoká hra, do které nejpíš nikdy neuvidíme.
Zabavila, zkontrolovala, vrátila a pokud si dobře pamatuju, nekonstatovala porušení pravidel. Nebo ano? Kdyby ano, následoval by trest. Následoval ? Ne. Místo toho se řešilo, že se navzájem FIA a Ferrari drží v klinči;
- FIA ví, že Ferrari dělá něco, co nemá, ale nemá ten jasný rozhodující důkaz - data z (druhého) průtokoměru, kde by bylo větší číslo než je limit. Veškeré důkazy, které tak může mít, jsou jen nepřímé.
- Ferrari ví, že FIA na ně něco má, tak po změně přestane používat silnější režim, čímž ten rozhodující důkaz FIA nedá.
FIA řekne, že Ferrari podvádí/-ělo a Ferrari řekne dokažte nám to. FIA řekne, že jsou jasné nesrovnalosti a potrestá je na základě nepřímých důlazů. Ferrari rozhodnutí napadne u soudu, že neexistuje jasný, usvědčující důkaz.
No a u soudu, narozdíl od F1, není presumpce viny.
Je to hodně vysoká hra, do které nejpíš nikdy neuvidíme.
dannak
13:18 01.09.2020 89.177.48.XXX
Tak znova. Psalo se, že měla FIA nějaké pochybnosti na základě "nějakých" nesrovnalostí. To samo o sobě není důkazem podvodu.
Dál, tým musí prokáza že má legální techniku a ne že by FIA musela prokazovat podvod. OK.
Problém tedy zcela evidentně je/byl v tom, že Ferrari by zřejmě mohlo to rozhodnutí FIA napadnout u soudu, a tam by důkazní břemeno bylo na FIA - dokázat Ferrari podvod, resp. jasný nesoulad s pravidly. Na to zřejmě neměla přímý důkaz a nepřímé by neobstály. Patová situace, ani jedna strana neměla dostatečnou sílu na definitivní uzavření sporu, proto nejspíš ta dohoda.
Dál, tým musí prokáza že má legální techniku a ne že by FIA musela prokazovat podvod. OK.
Problém tedy zcela evidentně je/byl v tom, že Ferrari by zřejmě mohlo to rozhodnutí FIA napadnout u soudu, a tam by důkazní břemeno bylo na FIA - dokázat Ferrari podvod, resp. jasný nesoulad s pravidly. Na to zřejmě neměla přímý důkaz a nepřímé by neobstály. Patová situace, ani jedna strana neměla dostatečnou sílu na definitivní uzavření sporu, proto nejspíš ta dohoda.
Situs
12:51 01.09.2020 88.102.38.XXX
Žádné přiznání jsem neviděl, za to jsem viděl jak jim FIA zabavila po závodě v Brazílii palivový systém a části spojené se snímačem průtoku paliva. Tajná dohoda byla toho výsledkem. A i to pokud se přiznali je přece jednoznačný důkaz že porušovali pravidla, takže o čem je řeč.
jumpman
12:39 01.09.2020 178.255.168.XXX
FIA sama nic nenašla, dohoda vznikla až na základě "přiznání" ferrari. Kdyby se red bull také "přiznal" že používal flexibilní aerodynamiku přes její zákaz, taky by to asi bylo o něčem jiném, že a ne že by měli 4 tituly... A tam to viděl celý svět a horner se smál všem do obličeje, protože jejich auto prošlo měřením která vyžadovala pravidla a tím pádem bylo jejich auto legální. Stejně je to s motorem ferrari, vyhověli všem požadavkům daných pravidly a tím pádem byl jejich motor legální a pokud by se nepřiznali k tomu, kde dokázali pravidla obejít, tak to používají doteď
dannak
12:30 01.09.2020 89.177.48.XXX
Nejspíš nejde o to, že byl nelegální, ale že ho šlo provozovat v režimu, který mohl být nebo i byl nelegální. Takže když se změnila metodika "vymáhání", logicky ten fígl přestali používat.
No, jak pak ale dokážeš, že dělali něco nelgálního, když z té doby nemáš data - ta by dodal až dodatečný senzor - která by to dokazovala? Asi se to dá považovat za nepřímý důkaz, což ale to evidentně nestačilo.
No, jak pak ale dokážeš, že dělali něco nelgálního, když z té doby nemáš data - ta by dodal až dodatečný senzor - která by to dokazovala? Asi se to dá považovat za nepřímý důkaz, což ale to evidentně nestačilo.
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek