DISKUZE K ČLÁNKU Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera

Kontroverzní dohoda Mezinárodní automobilové federace (FIA) s Ferrari po prozkoumání loňské pohonné jednotky v padoku stále vzbuzuje vášně, obzvlášť po výkonnostním poklesu stáje z Maranella. Šéf Red Bullu Christian Horner naznačuje, že pokud by závodili s legálním motorem, byly by výsledky několika velkých cen jiné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dohoda FIA s Ferrari soupeře stále štve. "Loni bychom vyhrávali, kdyby závodili s jiným motorem," mrzí Hornera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 100, poslední 04.09.2020 21:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Milý autore,
    nedošlo k žádné úpravě pravidel. Došlo pouze k úpravě metodiky měření, kterou se dodržování pravidel kontroluje.
    Přesně tohle vaše tvrzení vede k tomu, že jsou někteří lidé přesvědčeni, že Ferrari bylo v nějaké šedé zóně. Nikoliv, opak je pravdou, pravidla se nezměnila, a co je nelegální letos, bylo nelegální i loni. Pokud Ferrari muselo na příkaz FIA motor upravit, znamená to, že ten loňský byl nelegální.

    + 4 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Ono jak bylo odpovězeno od FIA na ten dotaz RedBullu který podal, každá technologie která by obcházela nařízení o omezeném průtoku paliva by byla porušením pravidel. Počítám že o tom to bylo.

      + 3 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      89.177.48.XXX
      Nejspíš nejde o to, že byl nelegální, ale že ho šlo provozovat v režimu, který mohl být nebo i byl nelegální. Takže když se změnila metodika "vymáhání", logicky ten fígl přestali používat.
      No, jak pak ale dokážeš, že dělali něco nelgálního, když z té doby nemáš data - ta by dodal až dodatečný senzor - která by to dokazovala? Asi se to dá považovat za nepřímý důkaz, což ale to evidentně nestačilo.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.162.8.XXX
        Evidentně to stačilo, jinak by nevznikla ta tajná dohoda a Ferrari letos tak netrpělo...

        Připomíná mi to situaci, kdy se zločinec rozhodne práskat a dostane za to menší trest...

        + 2 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Nemáte pravdu, došlo k úpravě pravidel pomocí technických směrnic.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        89.177.48.XXX
        Ne. Kdyby to stačilo, nemusela FIA přistupovat na nějakou dohodu, ale jednala by "z pozice síly", prostě by si obhájila trest podle pravidel. Stalo se? Ne, neměla na to prokázat podvod, tečka.

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Přesně tak, kdyby nic neměla není se o čem bavit. Jenže ona něco našla.

        + 4 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        89.177.48.XXX
        Můžete, prosím, v zájmu ukončení nekonečných debat o podvodu a šedé zóně shrnout, v čem ta změna spočívala?
        Šlo skutečně jen přidání druhého průtokoměru a jasnou deklaraci, že pokus o obcházení měření průtoku je nelgální?
        Případně Váš názor, jak to vlastně je/bylo?
        Díky

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          89.177.48.XXX
          A to taky nikdo nezpochybňuje, že něco našla. Co je zpochybňováno, je závěr který z toho vyvozujete. Tj. že z toho co našla plyne, že šlo o jasný podvod.
          To je základ celé diskuze, která nakonec už nemá žedný smysl, protože "už je to zahrané".

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Vyvozujeme z toho co Horner, troufnu si tvrdit to co většina lidí alespoň trochu obeznámena s případem. Ten motor byl loni nelegální a odhaduji že to bylo v tom že používali v daném čase více paliva než dovolují pravidla. Možná v tom bylo i něco jiného, ale pravděpodobnost že to bylo legální a že si Ferrari raději nechá dobrovolně nasadit ten cejch podvodu a nechat lidi mluvit tak jako teď Horner beru za velmi mizivou a nereálnou. Ty se můžeš za ty tajnosti schovávat jako Ferrari, ostatní je můžou používat jako zbraň či důkaz viny. Já jen vím že Ferrari s tím žuje raději než že by se zveřejnila pravda 03

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.177.48.XXX
              Nebo začli hrát hru Mercedesu? My vám řekenem, v čem byl náš trik a vy nám řeknete dva roky dopředu specifikace motoru pro nadcházející období :)

              + 1 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Viz. reakce na předchozí stránce... Máš naivní představu jak spravedlnost ohledně pravidel funguje... FIA podvody prokazovat nemusí, proto taky dochází k tomu, že spoustu řešení schvaluje, zamítá za pochodu a to i v průběhu sezóny...

          Kdyby to bylo tak jak říkáš, tak se neustále soudí a nikdy nic neprosadí...

          Diskuze je zbytečná proto, že vznikla tajná dohoda a proto, že letošní PJ Ferrari po úpravách stojí za h... A to se nestalo jen tak pro nic a za nic... Tyhle argumenty zní jak machrování bezdomovců, že maj na účtě miliony... Ale ty cítíš jen smrad a vidíš jen bídu...

          Edit: Jinak teda mě neskutečně baví, že bereš tajnou dohodu jako trumf Ferrari... "FIA musela přistoupit" 18 18 18

          To přeci vůbec nedává smysl nebo je to vrchol demagogie... V čem FIA tu dohodu potřebuje ?? 18 18 18

          Uvědomuješ si, že výsledkem je, že Ferrari dost ztratilo a sezónu má v háji...

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Chlape na co to potřebuješ ? Vznikla tajná dohoda, zbytek si vycucáš z prstu... 18

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            A ten trik byl legální nebo v šedé zóně? Tak proč to FIA nepotvrdí a dělá kolem toho divadlo?

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            89.177.48.XXX
            Obratem "FIA musela přistoupit" mýslím to, že kdyby FIA měla v rukou trumfy, tj. jasné důkazy, tj. čísla z průtokoměrů, tak nepotřebují s Ferrari nic řešit a prostě řeknou "hele, kucí opálení, tohle je v rozporu s pravidly, tedy nelegální a proto jste dojezdili a ještě si poplatíte" nebo něco v tom smsylu. Záměrně píšu v rozporu s pravidly, ne nějaké pochybnosti apod. dojmologie.
            Kdyby fakt měli trumfy, tj. měla na své straně důkazy, mohla nebo spíš měla by si být zatraceně jistá, že se Ferrari neodvolá u soudu, resp. že to odvolání - nebo nějaká protižaloba za křivé obvinění nebo co já vím - nemá šanci uspět. Logicky, nepůjdeš do sporu, když tvoje šance na úspěch je nižší než nějaký minimální úroveň, daný mnoha faktory.

            Fakt, že FIA vyměkla mi spíš naznačuje, že v tak silné důkazní situaci nebyla, resp. byla si vědoma rizika, že udělený trest by mohl být následně napaden u civilního soudu a sice s nezanedbatelnou šancí na úspěch.

            Nezpochybňuju, že vstupem do F1 se týmy upisují, že budou respektovat pravidla a že dokazují oni svojí nevinu před FIA a nikoli FIA jejich vinu.
            Je ale někde definováno, že třeba tým nemůže FIA žalovat za "křivé obvinění z podvodu" ? Nemusela by pak FIA u toho soudu dokázat svá tvrzení o podvodu ? K tomu by nejspíš potřebovala jasný důkaz, nebo? Už by totiž na její straně nebyla výhoda tvůrce pravidel, tedy presumpce viny týmu.
            A v případě soudní prohry, nemusela by např. kompenzovat zkaženou reputaci? To by třeba u Ferrari mohlo být dost drahé.

            Takže si dovedu představit, že vyhodnotili šance a rizika a prostě si řekli, že takový spor za to nestojí.
            Škoda, možná že kdyby do toho šli, snad bychom už znali pravdu; před takovým soudem by asi museli všichni ukázat karty. Tahle nevíme

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.177.48.XXX
              Já si myslim, že ve stejně šedé zóně, jako to prohýbání křídel RedBullu.
              Činnost/funkce/vlastnost sama je sice proti pravidlům, resp. "jejich duchu", ale všemi předepsanými kontrolami prošli, takže vlastně neexistuje přímý důkaz, že dělají něco proti pravidlům. Ty křídla viděl taky každý, ale když se měřily, bylo vše v pořádku. Tady taky, možná dokázali krátkodobě do motoru dostat víc benzínu, ale tak, že to průtokoměr nezachytil. Tzn. není záznam, že by tam víc paliva dostávali. Tak jak to dokázat, abys za to mohl trestat? V tom je celý fór.
              Já nemam problém přiznat, že šlo o nějakou kulišárnu. Ale jde o to, že se prostě neprokázal jasně podvod. Takže taková ta klasická formulová šedá zóna, kdy tvůrce pravidel někdo přečurá, oni si toho po čase nějak všimnou, tu díru tu dříve tu později zavřou a holt kdo tu šedou zónu využíval, na to doplácí.

              Proč FIA nekoná jak by se Tobě líbilo tady na fóru opravdu nevím :)

              Ještě je tedy možná filozofická diskuze, co je vlastně šedá zóna:
              1) je to, když FIA neumí dokázat že to co pozoruje je podvod?
              2) když něco není dostatečně popsané/definované pravidly a dává prostor pro krativní interpretaci?

              Podle mě je to oboje. Jen v tom prvním případě je možná trochu snazší to zavřít; kvůli změně pravidel uprostřed sezóny a nutnosti souhlasu všech účastníků.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Já si myslím, že celá situace stojí následovně... FIA konečně na něco přišla... Ale kdyby rozhodla tak jak by mohla, tak by to taky mohlo znamenat konec Ferrari v F1... A to je to poslední co F1 v současné těžké době potřebuje... Proto vznikla tajná dohoda a došlo k předělání PJ Ferrari... Tzn. tajná dohoda chrání Ferrari, FIA se nemá za co stydět...

              FIA být samozřejmě žalována může, ale soud těžko bude rozporovat její verdikt z technického hlediska... Pokud její zdůvodnění bude mít hlavu i patu, bude dobře od argumentováno... Tak rozhodně nebude zpochybňovat její rozhodnutí... Ve fotbale taky nemůžeš zažalovat fotbalovou asociaci za to, že rozhodčí pískal nesprávně... Můžeš ji žalovat např. v případě, že tě cíleně chtěla poškodit a rozhodčí podle toho jednal... Nebo např. že její nedůslednost např. v řešení korupčních skandálů, vede k tomu, že se takové věci dějí... Ale nemůžeš ji žalovat za to, že rozhodčí mávl špatně offside...

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                RedBull žádnou tajnou dohodu s křídly nedostal, u šedé zóny to není nutné. Zpřísnili měření. Se šedou zónou lze takto lehce zatočit. Tajné dohody se u nich neuzavírají. Proto je logické usoudit že jejich motor legální nebyl.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  dannak

                  89.177.48.XXX
                  Motor by byl nelegalni, kdyby kontrolni organ rekl, ze je/byl nelegalni. To se nestalo.
                  Cokoli dalsiho jsou jen spekulace, nemame dost informaci.

                  + 1 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Jenže FIA tam má za úkol říci zda je to teda v pořádku nebo není, a FIA neřekla že je to v pořádku a místo toho přišla s tajnostmi a s uklidněním že Ferrari bylo potrestáno. Ano, je to díky těm tajnostem jen o spekulacích ale logika věci ukazuje na to že FIA to shledala ilegální, ale nechce se pustit do křížku s Ferrari protože to není ku prospěchu F1. Všichni to nakonec musí respektovat s tím že se to tutlá, je ale taky normální že proto ta pachuť zůstala a zůstane.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • dannak

                dannak

                89.177.48.XXX
                "ale soud těžko bude rozporovat její verdikt z technického hlediska" samozřejmě, že soudci nemohou být univerzální doménoví experti. Proto si ty experty mohou pozvat, aby dali odborné stanovisko/názor a soud pak bude spíš porovnávat sílu argumentů té či oné strany. Soudních znalců je hodně - třeba na IT, biomechaniku, toxikologii, není důvod domnívat se, že neexistuje certifikovaný soudní znalec z oboru pohonných jednotek.

                Mávout špatně offside je IMHO spíš srovnatelné se špatně uděleným drive-through/stop&go, ne s posezónní několika týdení analýzou, kdy je dost času věc zkoumat zprava zleva.

                A k fotbalu, jakkoli je mi ukradenej, pokud by ta tvoje fotbalová asociace veřejně prohlásila, že klub XYZ nějak porušil pravidla a proto bude potrestán, potrestala ho a ten klub si byl jistej v kramflecích, tak do soudního sporu půjde min. hájit svoje dobré jméno, reputaci. I to je v businesu drahá komodita.

                Proč by nemohla jedna instituce žalovat jinou? Pokud to neupravuje zákon (např. u nás nelze žalovat prezidenta), tak není důvod, aby měly instituce u soudu nějaké speciální postavení. Nebo, proč si myslíš, že by ho mít měly?
                Ale opakuju, nejde tu mávání ofsajdu/udělování drive-through, ale o závažné obvinění z podvodu, které má velký dopad na jmené značky/jména klubu. To je balík, se kterým nikdo nechce žonglovat, pokud si fakt neni jistej tim co ma v rukávu.

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  dannak

                  89.177.48.XXX
                  Btw, FIA na začátku sezóny, resp. v ejím průběhu motory schválila, tzn. byly legální. Pokud (by) po analýze neřekla ani že je legální, ani že je nelegální, tak jakkoli je to divné, předpokládám, že tím platí původní stanovisko, resp. min. že není nelegální, přes veškeré pochyby které kolem mohou být.

                  Tzn. ať důvod neoznámení výsledku byl jakýkoli, tak k veřejné deklaraci nelegálnosti nedošlo. Jestli to tak skutečně bylo vědí tedy jen ty strany, které tu smlouvu podepsaly, my se můžem akorát dohadovat, ale to je asi tak vše, co s tím můžeme dělat.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  37.188.168.XXX
                  Motáme se v kruhu... Závěr je, že FIA uzavřela celou věc tajnou dohodou a Ferrari to poškodilo... Nikdo nikoho dále neobviňuje a nikdo FIA nežaluje... Zbytek už je bezpředmětný...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    No ty si můžeš předpokládat co chceš, já předpokládám že když si FIA na něco posvítí tak přijde informace že je vše v pořádku no nebo se stalo něco jiného. Tady vznikla tajná dohoda což poukazuje že tam něco našli v rozporu s pravidly. Nejspíše nějaký systém který obcházel průtokoměr.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Vcelku souhlsím s Fandou LH. Jen mám opět trošku obsáhlejší názor. Jednak tvrdím, že FIA primárně nekonná, jak má konnat. Ale že konná až po nějakých stížnostech. (Proto se občas dostává do slepých uliček). A druhak, tvrdím, že tajnou dohodu s Ferrari neuzavřela ani tak kvůli Ferrari, ale kvůli ostatním a protože měli máslo na hlavě a nebylo řešení. Podle mne fígl s očůráváním průtokoměru používalo Ferrari ve svých pohonných jednotkách už dávno (podle mne min od 2018).A pokud by bylo vše zveřejněno a usvědčeno, pak jsou tu týmy (min. jeden) , které se rády soudí a byl by šrumec, který by fakt mohl znamenat konec F1. Představ si, hypoteticky, že za sezónu 2018 byly všechny odměny vyplaceny dle výsledků a v 2019 tyto peníze proinvestovány. A teď FIA na konci sezóny 2019 (počátku sezóny 2020) rozhodne o nelegálnosti motoru Ferrari a doloží důkazy. Dám hlavu za to, že Horner s Markem okamžitě podávají protest proti výsledkům minulých sezón a jdou k soudu vysoudit prachy pro své dva týmy. Ale s těmi motory jezdilo Ferrari, Alfa Romeo a Haas. Tudíž by měli potrestat (vyloučit) všechny tři. Prachy vrátit a rozdělit dle nového pořadí. Jenže ty peníze už jsou utraceny a utrácejí se i ty za sezónu 2019. Podle mne by to znamenalo konec Haasu a s největší pravděpodobností i Alfy Romeo. U Ferrari si z finančního hlediska nejsem tak jist. Ti by to asi finančně ustáli, ale nejspíše by se tak naštvali, že by skončili také, aby se "pomstili".
                    Proto podle mne byla tajná dohoda uzavřena. Je jednoznačné, že Ferrari podvádělo, k tomu nepotřebovala FIA nic tajit. Spíše jim šlo o následky. A reakce Hornera mi to jenom potvrzuje, že páni z FIA věděli, proč tajnou dohodu dělají. 03

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Souhlas. Jen si myslím, že hlavně šlo o to nezdiskreditovat Ferrari. Přeci jen má své jméno a historie F1 je s Ferrari svázaná. Pokud by tedy Ferrari dostalo nálepku "podvodník", zamávalo by to i se jménem F1. Nicméně to už se dostávám k tomu šrumci, o kterém jsi psal ty.
                      Co se týká Haasu a Alfy, tam by to podle mě bylo OK. Oni nemají možnost zkontrolovat, zda jim dodaný motor je legální nebo ne. Museli jim prokázat, že v tom byli zapojeni. RB byl v roce 2014 z Australské GP diskvalifikován také až potom, kdy Renault doložil, že ignorování průtokoměru si vyžádal RB na svoji odpovědnost.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Ona je otázka, zda o tom nevěděli. Záleží, jak se to vše postaví. Protože průtokoměr musíš nějak "šidit". Čili, musíš k tomu mít nějaký manuál. Ale chápu, že to jde schovat za jakýsi "kvalifikační mód". A chápu, že zákazníci nemají šanci ovlivnit jakou pohonnou jednotku dostanou. Nezbývá jim, než jezdit s ilegální, nebo žádnou. (to podotýkám, kdyby věděli, že se jedná o podvod). A nebo to prásknout, ale to nikdo neudělá. I ten Renault šel proti RedBullu až když jim samotným šlo o kejhák. A od té doby Horner s tím druhým šaškem nemůžou Renckům přijít na jméno a špiní je všude, kde jen mohou. Což odkoukala zdejší RedBullíčkovská klaka a papouškují tu markovské nesmysly.

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • NickickiN

                      NickickiN

                      109.105.39.XXX
                      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Teď mě tak napadá, ono je také možné, že ten průtokoměr nemusel mít identickou funkčnost. Přeci jen je asi jednodušší udělat dva na oko identické, kdy jeden bude mít uvnitř "švába" navíc, než vysvětlovat Haasu, že je to tak trochu šméčko, ale jede to jak ďas. U Alfy by to asi bylo jednodušší. 04
                        Jinak s tím Renaultem a RB jsem to pouze vzpomněl jako příklad, kdy z toho stáj málem vyvázla, kdyby si ten podvod sama neobjednala. Ale jednou na ně muselo dojít, Helmut si už nejspíše myslel, že může cokoli a budou mu dále zobat z ruky. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Co to meleš za nesmysly? Hned na začátku píšu, že FIA nekonná, co má konnat. Což ty a tobě podobní chápou, že je to správné a že tím obhajuji podvody.11
                        Co jsem psal dále je jenom můj názor, proč vznikla tajná dohoda, který jsem si vytvořil na základě indicií (prohlášení zástupců FIA, výkonnosti Ferrari a jeho odběratelů po vzniku tajné dohody a postupně prosakujících informací).
                        Sleduji F1 od roku 1970 a mohu uvést spousty příkladů, kdy vítězili podvodníci. Já jenom konstatuji, proč uzavřeli tajnou dohodu a vychází mi, mnou popsané. A jestli chceš můj morální pohled na tyto skutečnosti, tak samozřejmě, že se mi to ani v nejmenším nelíbí. Jenže to by pak musel i RedBull vrátit titul a Vettel jakbysmet. Tak že být Hornerem, tak jsem první, kdo drží hubu a krok. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama