DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jirka_1
19:35 05.08.2020 217.30.64.XXXSvého času brojil i RB proti Mercedesu, protože Horner nejdříve vyhodil motor Renault a když nedosáhl na nic lepšího, tak se zase k Renckovi vrátil. A těch keců o tom, že by měli Mercedesu zakázat vývoj a nebo ho donutit, aby se o svá řešení podělil s ostatními, to už si nepamatujete? A najednou přišel s něčím rychlým RP a všichni jsou vzteky bez sebe, že to neudělali také. Ferrari loni vysloveně podvádělo - a co mu udělali? Měli ho diskalifikovat z celého ročníku, ale neudělalo se nic. Jen mu ty švindly pro letošek zakázali a kde teď rudí jsou, že... Také kdysi povolili Renaultu hmotnostní tlumiče, ale když začal dominovat, tak mu je bezdůvodně zakázali. Pak dvojité difuzory, foukané difuzory - pořád se něco zakazovalo. Přitom je to všechno jen o neschopnosti něco vymyslet nebo na to sehnat dost peněz. Zajímavé bylo, že současný RP v minulosti neměl zrovna dvakrát tolik peněz, ale vždycky tam něco vymysleli a za malé peníze realizovali a místo blbých keců pracovali. Ano, na titul to nebylo, ale nejezdili poslední. A když teď zase něco vymysleli, tak se jim to ti neschopní snaží zakázat.-
juras
09:34 06.08.2020 88.103.92.XXXCo se týče RP...jestli mají celej monopost dle platných pravidel...není co řešit, jestli ne...tak prostě podvádějí.
To že rozhodnutí FIA tak trvá naznačuje že to není jednoznačně...to by to FIA jednoduše a rychle smetla ze stolu.
Mimochodem...neumím si predstavit jak by RP jen podle fotek dokázal přesně okopírovat brzdové kanálky Mercedesu.-
Petr
09:48 06.08.2020 109.81.245.XXXSamozřejmě, že to nejde - brzdové kanálky dělá brzdovými kanálky to, co je uvnitř - a jak říkáš, k tomu fotky nestačí, potřebuješ už nějaké IP (výkresy, CAD,..). RP argumentuje tím, že si koupil od Mercedesu loňské brzd. kanálky a ty své podle nich udělal pomocí reverzního inženýrství - tedy jsou kopií. Loni mezi vyjmenovanými díly (listed parts) v pravidlech pro rok 2019 nebyly. Jenže: pravidla pro rok 2020 byla vydána někdy v červenci.. a třeba Haas je chtěl loni od Ferrari koupit, a FIA mu za to pohrozila - takže si musel najmout pár lidí na jejich design. Takže to bude zajímavé sousto pro právníky.
-
-
-
juras
14:41 05.08.2020 88.103.92.XXXTedy opravdu nechápu smysl diskuze o výdrži pneumatik s ohledem na proběhlou velkou cenu v Silverstone.
Jediný s čím souhlasím je to že Pirelli kdyby mělo hrdost...odmítlo by dělat gumy na zakázku pro FIA...když už má být jeden dodavatel, pak zadání by mělo znít...udělat např. 3 směsi na sucho...s tím aby byly logicky rozlišené (nejměkčí nejrychlejší, nejtvrdší nejtrvanlivější...a každou směs aby vyrobili jak nejlépe umí.
Pirelli už v začátku přistoupilo na úmyslně "nekvalitní" gumy...ale myslím že časem se to zlepšilo, nicméně záměr FIA se moc nezdařil...respektive vůbec...stejně se ty nejlepší (nejbohatší) týmy zase vypořádávají s nástrahami "nečitelnosti" gum zase nejlépe. To že nějaký závod vybočí z normálu je podle mě příliš vysoká daň.
Každý tým a výrobce motoru se snaží udělat co nejlepší výrobek...jen Pirelli na zakázku vyrábí ne nejlepší, ale do určité míry nevypočitatelné gumy.
Co se Silverstone týče...já tedy nevím co kdo viděl...ale v případě Bottase bylo víc než zřejmé (už jen pouhým okem v televizi) že jeho gumy mají na krajíčku. A to nevíme co na boxové zídce...tam podle mě měli dobrý přehled o gumách Hamiltona...a museli vědět že je to na hraně. Takže úplně vinit Pirelli je teď přehnané...kdysi třeba Alain Prost dokázal čistým stylem jízdy odjet na gumách úplně jinou vzdálenost než piloti s dravým jezdeckým stylem (GP Austrálie 1986 - Keke Rosberg i Mansell jako dva piloti s agresívním přístupem k řízení měli defekt, Pigueta podobně jako v neděli Redbull Verstappena povolal tehdy Williams na výměnu do boxů...a brazilec tak přišel nejen o vítězství, ale i o titul...nicméně úplně stejně to bylo rozhodování zda riskovat a nebo se vyhnout případnému defektu).
Naopak...neděle ukázala že ani Mercedes není v úplně komfortní pozici...to by byl kdyby si mohl dovolit extra pit-stop aby eliminoval hrozící defekt. A znova opakuju že záběry na Bottase jasně ukazovaly že gumy jsou ve špatném stavu...takže to nebyly žádné "náhlé" defekty. Ono i Mercedes musí dávat gumám zabrat když má být nejrychlejší...co by to mělo za smysl kdyby se na tvrdých gumách mohla absolvovat celá vzdálenost velké ceny aniž by se tvrdý gumy sjely?
Já jsem zvědavej jak na to týmy půjdou tuto neděli...s měkčíma směsma to podle mě bude na min. dva pit-stopy...ale bude se možná dát uvažovat úplně v klidu i o třech. -
-
-
-
-
-
juras
14:49 05.08.2020 88.103.92.XXXJá osobně se domnívám že RP opravdu značně vybočuje...ani Haas, ani Alfa Romeo, ani AT v takovéhle míře nemají shodné díly se svými továrními stájemi.
Opakuju...Renault to má dobře promyšlený...brzdový kanálky podle mě podle fotek obšlehnout nejde (to zásadní je uvnitř - takže podle musíš mít výkresy).
-
-
jon
22:16 05.08.2020 90.176.154.XXXHeleď a víš co, proč ne. Williams to potřebuje jako sůl a po odchodu Brojlera se u mě v duchu pořekladla "stará láska nerezaví" opět zažehla obliba Mekáče. Takže jen do toho. Jen ještě něco vymyslet na Renault, ale oni určitě také něco obšlehli od RB nebo Mekáče.
-
-
-
-
-
Ferda
17:22 04.08.2020 46.47.176.XXXTak už máme výsledky šetření proč pneumatiky závěr závodů nevydržely.
Ukázalo se tedy, že tvrzení o poškození úlomky z předního křídla Kimiho Räikkönena byla lichá. Příčinou defektů bylo jednoznačně extrémní namáhání pneumatik.
Nemyslíte, že nejrychlejší motoristická série by si už konečně zasloužila závodní gumy?-
NickickiN
17:28 04.08.2020 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Petr Hloušek
17:50 04.08.2020 194.79.55.XXXa dodržely týmy doporučení od Pirelli kolik kol gumy vydrží?-
Petr
22:03 04.08.2020 78.157.160.XXXNedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli plní zadání, jenže týmy se budou snažit vždycky posouvat limity. Vzhledem k počasí na vyšší degradaci v neděli doplatily. Takže hurá do měkčích směsí (trochu se to spraví předepsanými vyššími tlaky a menším odklonem), jen ať to zkoušejí dál a ať se defekty vytrestají.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek