DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • NickickiN

    NickickiN

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Mercedesu by nic nedokázali ani kdyby chtěli. Mercedes řekne, že jim současnou specifikaci prodal ještě vloni za starých pravidel a RP ji letos nelegálně zkopírovalo...a Mercedes je venku.

      Nehledě na to, že ta samotná myšlenka na trest pro tým Mercedes je úsměvná když si vzpomenu jaký trest dostali za porušení sportovních pravidel při jejich slavném testu s Pirelli.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Stejně je tohle pravidlo poněkud divné.
        Mergl kanálky loni prodal RP zcela legálně a podle pravidel.
        Letos se pravidla změnila tak, že ty samé kanálky jsou pro Mergl stále legální a může je používat dál, ale RP s nimi najednou podvádí i když se je loni legálně koupili a taky je mohli legálně používat.
        Podle mě FIA zase něco odbyla.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          pokud PR ví, že je koupili, tak nemohou na základě koupených součástí stavět vlastní, protože tím porušují pravidla. Je to změna pravidel jako každá jiná. Na stejném základě ferrari muselo přestavět svůj motor a ve spojení s dalším "chytrým" pravidlem kdy jim zakáazali dotáhnout motor do konkurenceschopného stavu poslala FIA celou sezonu do kopru a ferrari se s tím musí smířit a makat aby na příští rok mohli nasadit motor co nebude poslední v poli.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • El.Senor

      El.Senor

      89.111.66.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Můj názor a verdikt k protestu je že pokud RP zkonstruoval dané kanálky tak že měl brzdové kanálky Mercedesu na stole a své si z nich vyrobil jako kopii tak užití takových kanálku v letošním roce shledávám jako nelegální, nesplňuje to pravidlo o tom že si je musí navrhnout sám. To že loni to šlo na tom nic nemění, letos to prostě nejde a je jedno jak je daný originál brzdových kanálků starý. Nemají k tomu vlastní "IP". Už dle fotky to shledávám sporné, zkopčit to přímo z originálního kusu na stole, jestli tohle splňuje vymyslet a vyrobit sám tak ta pravidla vlastně celé můžete hodit do koše a FIA nemá co hlídat.

    .... teď nemluvím o tom že celý ten princip vnímám jako špatný, mluvím o tom že zde vidím chybu od RP že ty kanálky podcenil a dal tomu prostě jen kus Mercedesu a ne sebe. FIA to o kusu na stole od bývalých zaměstnanců může přijmout jako novou skutečnost o které nebyl informován.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Harrysek

    Harrysek

    81.162.199.XXX
    Ferrari se v průběhu sezóny zlepší, je to přece Ferrari, neudělají si snad ostudu na domácí půdě. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Renault prý dostal informace od bývalých zaměstnanců Racing Point. V zimě k nim totiž přešli. Můžou hrát hlavní roli jako svědci před odvolacím soudem s civilními soudci na což klidně může dojít. V každém případě to vypadá že tam je teď mezi RP a FIA pěkná třenice, nemluvě o ostatních týmech které na to tlačí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Harrysek

      Harrysek

      81.162.199.XXX
      No, to bude ještě masakr, hlavně ať se to už vyřeší.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.208.XXX
      Jj, klasika.... jde o prachy, o image a majitel se bojí aby týmy nezkrachovali. A teď se bude žehlit....poučení že protest je nutný Renault splnil. Takže dohoda alá Ferrari se opakovat nebude,,,, teď jen koumají jak to zahodit do kouta. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Když se oprostite od toho komu kdo fandí...jediný co je zřejmý je to že RP kopíroval ve velkém.
    Jediný o co jde je to zda v souladu s pravidly.
    A tady jsem už jednou podotknul že kopírovat podle fotek mi nepřijde moc reálný. Williams angažoval přímo technického ředitele Mercedesu a účinek byl přesně opačný...klesl na úplné dno.
    Když ale budete kopírovat podle výkresu...výsledek bude jako u RP.
    Kromě toho do toho zapadá i Stroll...za dob Mallyi FI musela pracovat s minimem prostředků a nikdy nebyla reálná šance na to aby postavili auto rovnocenné Mercedesu, teď Stroll zaplatil...ale protože RP zatím zdaleka nemá základnu a prostředky špičkového týmu (což je běh na dlouhou trať)...prostě to zkusili takhle.
    A podle mě Mercedes na tohle přistoupil...protože tady byla kauza Ferrari...takže teď je podle mého z toho Mercedes venku...FIA vytvořila v kauze Ferrari nebezpečný precedens a je teď v pasti.

    Vsadím se že RP bude muset upravit sporné díly...a pojede se dal. Viz brzdové kanálky. A je jen otázka co s dosavadními výsledky...když byl monopost RP neregulérní.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Myslím že se rozhodnutí FIA protahuje jen proto, aby Copypoint stihl vyrobit náhradu za kanálky od Merglu.
      Trest bude pouhé tytyty.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.208.XXX
      RP se přejmenuje na Aston Martin.... a Wolff z Mercedesu tam investoval peníze (37 mil liber) a Daimler má v Aston Martin 5%. Mercedes chce dodávat AM motory( nemyslím F1) ....myslím že stačí k vysvětlení... 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Až na to že investice Wolffa a situace Aston Martinu jako automobilky nemá s F1 přímo nic společnýho...ano v byznysu jsou to propojené nádoby...ale kopírování RP je kapitola která s tím že sportovního hlediska nemá co dělat. F1 a šampionát teď zajímá zda RP porušil pravidla a nebo ne.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.208.XXX
          Jo tak ty věříš co píšou v novinách.... 12 Pokud RP skončí třetí, víš co to je peněz ? Do společného bussinesu... a i Mercedes tam má 5%, takže jsou tam společné zájmy. Vydělat....tak nepiš bláboly v módu motoru velikosti nula.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            78.80.98.XXX
            Nikdy jsem netvrdil že Mercedes motor nezlepšil...ale že to není hlavní důvod jeho pokračující dominance.
            RP a třetí místo v PK? Jistě peněz dostanou více...ale myslíš že tyhle peníze vyřeší dlouhodobě další růst RP?
            Myslím že nejsi tak naivní...pokud by chtěl RP jít mezi top týmy...musí mít úplně jinej balík peněz.
            Dneska se prolíná hodně věcí...máme tady nestandardní šampionát 2020, nikdo si nemůže být jistej jak to bude vůbec příští rok (čímž myslím organizací šampionátu), řeší se nová komerční smlouva s týmy, řeší se nová technická pravidla, řeší se obchody typu Stroll a Aston Martin + Mercedes s další. Je tady hodně neznámých a proměnných.
            Ale teď bude muset FIA rozlousknout kauzu RP...a nesmíme zapomínat že F1 potřebuje i Renault.
            Takže uvidíme jak s tím FIA pořadí...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.208.XXX
    Mno...tak Marko ostatně jako každý rok nechápe ( Honda také) jak mohl Mercedes navýšit tak moc výkon motoru.
    Pamatuji, když jsem to "říkal" že to tak bude ,( Mercedes rok vyvíjel) jak Elsenor tvrdil, že to Honda bude mít výhodu, protože Mercedes bude muset ladit. Měl i kapku pravdu....ale koronáč dal Mercedesu čas chybu napravit, ale myslím že by to zvládli tak či onak. Ono teď dohnat Mercedes nebude jednoduché...je to rok vývoje "náskok" .... výkonovej mazec. Jestli to vůbec dohnat jde....

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama