DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.208.XXX
        Kdyby mělo Ferrari kvalitní monopost, tak je to stejné.....jenže 12

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          37.188.134.XXX
          No není, Haas nikdy nebyl přesná kopie rok starého Ferrari. Však taky jenom jednou jedinkrát byl Haas na výši, jinak se plantal ke konci pole a to Ferrari mělo vícekrát dobré auto. 13

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.208.XXX
            To jen proto, že Ital neudělá nikdy nic pořádně.... 12 Princip stejný....Haas v F1 za mne nemá co dělat. A díky Haasu tohle vzniklo.... 02

            + 1 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              37.188.134.XXX
              Jakože Haas byl první v historii, který nakupoval součásti auta od konkurence? No nemyslím si 13

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.208.XXX
                V éře těchto motorů....zcela jistě. 13 Jinak dříve si to Ferrari hlídalo....vždycky dalo starej materiál, aby nebylo možno ohrozit. I RB dostal staré motory a na nové byl zákaz....proto utekl k Renaultu.
                Minardi mělo až dva roky staré motory Ferrari

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  90.182.169.XXX
                  Jde o nastavení pravidel. Když konstruktér, proč si nedělat sám třeba i převodovku, že?
                  O motorech se snad ani zmiňovat nebudu, to je trochu extrémní příklad. 12

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Jsem pro, převodovku vyškrtnout a nemoci kupovat 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Ani moc extrémní nejsi. Jít do detailu, mohly by si týmy F1 vyrábět vlastní gumy, čipy do počítačů, vyvíjet vlastní karbon či palivo....Tomu říkám "trochu extrémní příklad". 12
                    Nevidím moc velký rozdíl mezi tím kupovat si motor, nebo si kupovat brzdové kanálky. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      109.81.245.XXX
                      Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je vyjmenovaný seznam dílů, které si kupovat nesmíš. Haas to nikdy neporušil. A Racing Point.. brzdové kanálky (udělají ti klidně sekundu na kolo) tam na seznamu jsou.

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Jak je vlastně definovaná ta jejich rozdílnost? Musí se lišit i exteriérem?
                        Logicky mi přijde důležitější jejich vnitřní uspořádání, difuze vzduch na vstupu a tím vzniklé proudění a turbulence uvnitř kanálků. V tomto ohledu jsou na první pohled jinak řešené.
                        Osobně si myslím, že jim to předělal Mercedes a prodal jako celé řešení. Respektive se možná jedná o nějaké řešení do specifických podmínek, které loni nenastaly. Pochybuji, že by si toto nepohlídali. Čímž tedy chci nepřímo naznačit, že ty kecy RP o zkopírování řešení podle vizuální předlohy je úplný nesmysl. A jestli jsou skutečně tak dobří, tak bych jim vystavil nějaký díl, nechal je to nafotit z běžných úhlů jako jsou kolem trati a podle toho přesně nechal vyrobit. Tím mohou dokázat, jak umí podle fotky udělal na milimetr přesnou kopii. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Díky, ale tomu rozumím. Narážím na tu zmíněnou převodovku. Když by se musela povinně dělat v týmech, proč už tam nedat motor či něco dalšího.
                        Je to prostě o tom nastavení jednotlivých dílů. Někdo nařídí, co se kupovat smí a co ne. Pravým kontruktérem tam není téměř nikdo a každý něco kopíruje.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jon

                          jon

                          90.176.154.XXX
                          Petr narážel na to, že není dobré to prostě celé vyrobit podle předložené dokumentace. Pokud to někdo vysleduje a vyvine si to po svém, je to OK. Byť třeba dojde k hodně podobnému designu.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Případně se můžeme držet hesla "brzdí jenom sraby" a tím pádem můžeme brzdy sundat jako na dráhových bicyklech. 12 12 Zmizí tím i kanálky a problém vyřešen, nebude co kopírovat. 12 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Viděl jsi brzdové kanálky Haasu? 18 Ten by byl další na seznamu kdyby za něco stál.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              37.188.134.XXX
              Wow, brzdové kanálky udělají rozdíl vteřiny na kolo 18 Mě jde o kapotáž, kde tuším vloni nebo předloni (?) měl Haas dokonce rozdílnou koncepci od Ferrari.....to jsou věci že?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Heleď někde jsem četl že brzdové kanálky jsou velmi mocným aerodynamickým nástrojem s opravdu výrazným dopadem v čase na kolo, ale jinak Haas byl pod podobným drobnohledem když začínal, poslední dobou se ale od Ferrari vzdaluje. Nejspíše nejen výkonem. Ale na tu rozdílnou koncepci se rád podívám, ono to bylo totiž nejspíše tím že Ferrari něco změnilo, měnila se pravidla a Haas musel rok počkat 13

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  90.182.169.XXX
                  Tak jasně, všechno v F1 je důležité....ale přece jenom jsou důležitější věci, že?

                  Už vím, bylo to vloni. Jednalo se o přední křídlo, kdy Ferrari zvolilo křídlo s nízkými kaskádami, takže s nízkým odporem ale Haas šel standardní cestou. Zajímavé je, že Alfa zvolila taky nízké kaskády, takže nemusela rok čekat 13

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Já mám Alfu za polo-Btým, ti maj vlastní řešení i vývoj. Osobně bych zmenšil seznam co je možno koupit ale vnímám mezi Alfou a Haasem a teď i RP rozdíl. Zmenšit seznam a je po ptákách říkám já 13

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.208.XXX
                  Toho výkonného motoru se Haas nedočkal nikdy a ten slabej musí zdílet. 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  A nepsal jsem to já, když jsem si z těch kanálku utahoval? 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama