DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 21:52
Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 04.08.2020 22:03
Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.08.2020 10:05
Rozdíl to je z pohledu pravidel. Tam je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Svého času brojil i RB proti Mercedesu, protože Horner nejdříve vyhodil motor Renault a když nedosáhl na nic lepšího, tak se zase k Renckovi vrátil. A těch keců o tom, že by měli Mercedesu zakázat vývoj a nebo ho donutit, aby se o svá řešení podělil s ostatními, to už si nepamatujete? A najednou přišel s něčím rychlým RP a všichni jsou vzteky bez sebe, že to neudělali také. Ferrari loni vysloveně podvádělo - a co mu udělali? Měli ho diskalifikovat z celého ročníku, ale neudělalo se nic. Jen mu ty švindly pro letošek zakázali a kde teď rudí jsou, že... Také kdysi povolili Renaultu hmotnostní tlumiče, ale když začal dominovat, tak mu je bezdůvodně zakázali. Pak dvojité difuzory, foukané difuzory - pořád se něco zakazovalo. Přitom je to všechno jen o neschopnosti něco vymyslet nebo na to sehnat dost peněz. Zajímavé bylo, že současný RP v minulosti neměl zrovna dvakrát tolik peněz, ale vždycky tam něco vymysleli a za malé peníze realizovali a místo blbých keců pracovali. Ano, na titul to nebylo, ale nejezdili poslední. A když teď zase něco vymysleli, tak se jim to ti neschopní snaží zakázat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Co se týče RP...jestli mají celej monopost dle platných pravidel...není co řešit, jestli ne...tak prostě podvádějí.

      To že rozhodnutí FIA tak trvá naznačuje že to není jednoznačně...to by to FIA jednoduše a rychle smetla ze stolu.
      Mimochodem...neumím si predstavit jak by RP jen podle fotek dokázal přesně okopírovat brzdové kanálky Mercedesu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Samozřejmě, že to nejde - brzdové kanálky dělá brzdovými kanálky to, co je uvnitř - a jak říkáš, k tomu fotky nestačí, potřebuješ už nějaké IP (výkresy, CAD,..). RP argumentuje tím, že si koupil od Mercedesu loňské brzd. kanálky a ty své podle nich udělal pomocí reverzního inženýrství - tedy jsou kopií. Loni mezi vyjmenovanými díly (listed parts) v pravidlech pro rok 2019 nebyly. Jenže: pravidla pro rok 2020 byla vydána někdy v červenci.. a třeba Haas je chtěl loni od Ferrari koupit, a FIA mu za to pohrozila - takže si musel najmout pár lidí na jejich design. Takže to bude zajímavé sousto pro právníky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Tedy opravdu nechápu smysl diskuze o výdrži pneumatik s ohledem na proběhlou velkou cenu v Silverstone.

    Jediný s čím souhlasím je to že Pirelli kdyby mělo hrdost...odmítlo by dělat gumy na zakázku pro FIA...když už má být jeden dodavatel, pak zadání by mělo znít...udělat např. 3 směsi na sucho...s tím aby byly logicky rozlišené (nejměkčí nejrychlejší, nejtvrdší nejtrvanlivější...a každou směs aby vyrobili jak nejlépe umí.

    Pirelli už v začátku přistoupilo na úmyslně "nekvalitní" gumy...ale myslím že časem se to zlepšilo, nicméně záměr FIA se moc nezdařil...respektive vůbec...stejně se ty nejlepší (nejbohatší) týmy zase vypořádávají s nástrahami "nečitelnosti" gum zase nejlépe. To že nějaký závod vybočí z normálu je podle mě příliš vysoká daň.

    Každý tým a výrobce motoru se snaží udělat co nejlepší výrobek...jen Pirelli na zakázku vyrábí ne nejlepší, ale do určité míry nevypočitatelné gumy.

    Co se Silverstone týče...já tedy nevím co kdo viděl...ale v případě Bottase bylo víc než zřejmé (už jen pouhým okem v televizi) že jeho gumy mají na krajíčku. A to nevíme co na boxové zídce...tam podle mě měli dobrý přehled o gumách Hamiltona...a museli vědět že je to na hraně. Takže úplně vinit Pirelli je teď přehnané...kdysi třeba Alain Prost dokázal čistým stylem jízdy odjet na gumách úplně jinou vzdálenost než piloti s dravým jezdeckým stylem (GP Austrálie 1986 - Keke Rosberg i Mansell jako dva piloti s agresívním přístupem k řízení měli defekt, Pigueta podobně jako v neděli Redbull Verstappena povolal tehdy Williams na výměnu do boxů...a brazilec tak přišel nejen o vítězství, ale i o titul...nicméně úplně stejně to bylo rozhodování zda riskovat a nebo se vyhnout případnému defektu).

    Naopak...neděle ukázala že ani Mercedes není v úplně komfortní pozici...to by byl kdyby si mohl dovolit extra pit-stop aby eliminoval hrozící defekt. A znova opakuju že záběry na Bottase jasně ukazovaly že gumy jsou ve špatném stavu...takže to nebyly žádné "náhlé" defekty. Ono i Mercedes musí dávat gumám zabrat když má být nejrychlejší...co by to mělo za smysl kdyby se na tvrdých gumách mohla absolvovat celá vzdálenost velké ceny aniž by se tvrdý gumy sjely?

    Já jsem zvědavej jak na to týmy půjdou tuto neděli...s měkčíma směsma to podle mě bude na min. dva pit-stopy...ale bude se možná dát uvažovat úplně v klidu i o třech.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Indy 500 bez diváků 17 Doufám hlavně že to nezruší uplně.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Neurotic

    Neurotic

    85.163.32.XXX
    Chtěl bych vidět výraz vedení Ferrari poté co FIA oznámí, že se s RP a Mercedesem dohodla a dohoda je tajná 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      A že Mercedes s RP jim jako kompenzace pomůže s tím jak ostatní ohlídat 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        A další závod poté diskvalifikují Haas a Alfu. 18 Aby té ironie nebylo málo. 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          a ještě začnou vyšetřovat AT 18
          no, a až všechny dikvalifikují ( některé za poskytnutí podkladů ke kopírování a některé za kopírování jako takové ), tak letošní šampionát vyhraje McL a Williams skončí na krásném druhém místě 18 18 18

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Jsou už nějaké šumy, že AT a Haas se Sauberem by na tom moli být obdobně?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Já osobně se domnívám že RP opravdu značně vybočuje...ani Haas, ani Alfa Romeo, ani AT v takovéhle míře nemají shodné díly se svými továrními stájemi.
              Opakuju...Renault to má dobře promyšlený...brzdový kanálky podle mě podle fotek obšlehnout nejde (to zásadní je uvnitř - takže podle musíš mít výkresy).

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                U Sauberu bych i věřil, že si brzdové kanálky vyrábí sami, vyráběli si je vždycky než je koupila Alfa, ale u Haasu bych si už tak jistý nebyl. Samozřejmě je to pouhý dojem.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Heleď a víš co, proč ne. 11 Williams to potřebuje jako sůl a po odchodu Brojlera se u mě v duchu pořekladla "stará láska nerezaví" opět zažehla obliba Mekáče. Takže jen do toho. 12 Jen ještě něco vymyslet na Renault, ale oni určitě také něco obšlehli od RB nebo Mekáče. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Tak už máme výsledky šetření proč pneumatiky závěr závodů nevydržely.

    Ukázalo se tedy, že tvrzení o poškození úlomky z předního křídla Kimiho Räikkönena byla lichá. Příčinou defektů bylo jednoznačně extrémní namáhání pneumatik.

    Nemyslíte, že nejrychlejší motoristická série by si už konečně zasloužila závodní gumy?

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • NickickiN

      NickickiN

      109.105.39.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr Hloušek

      Petr Hloušek

      194.79.55.XXX
      a dodržely týmy doporučení od Pirelli kolik kol gumy vydrží?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli plní zadání, jenže týmy se budou snažit vždycky posouvat limity. Vzhledem k počasí na vyšší degradaci v neděli doplatily. Takže hurá do měkčích směsí (trochu se to spraví předepsanými vyššími tlaky a menším odklonem), jen ať to zkoušejí dál a ať se defekty vytrestají. 03

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Souhlasím...u Bottase bylo už jen z televizních záběrů víc než zřejmé že defekt hrozí...dokonce to Bottas řešit s boxem rádiem...přesto Mercedes riskoval...a myslím že musel...protože na extra pit-stop neměli náskok.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      94.113.241.XXX
      Že praskla guma Mercedesu s nejlepším šasi z důvodu velké zátěže chápu, ale proč teda praskla guma i Mclarenu to teda nechápu 13

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama