DISKUZE K ČLÁNKU Dominance Mercedesu, předvídatelná F1. "My za to nemůžeme," brání se Wolff

Šéf Mercedesu Toto Wolff se brání útokům, že jeho tým přispívá k letošnímu nudnému ročníku, v němž jsou výsledky závodů díky jejich nadvládě jasně předvídatelné. Sezónou 2020 zatím procházejí jako růžovým parkem, což však není jejich chybou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dominance Mercedesu, předvídatelná F1. "My za to nemůžeme," brání se Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 69, poslední 29.07.2020 13:47 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr Hloušek (Hlasovalo 11 lidí) 28.07.2020 09:57
Rozdíl je jen v tom že po Ferrari FIA celkem jde,… »
» Mansell_fan (Hlasovalo 6 lidí) 28.07.2020 10:05
A do toho ještě FIA a její inteligentní… »
» Jindrich K. (Hlasovalo 6 lidí) 28.07.2020 18:24
Podle mě jsou největším problémem F1 "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.225.72.XXX
    Osobně nechápu postoj FIA. V historii pokud nějakým tým déle dominoval, tak se změnila radikálně pravidla a bylo po dominanci. Např. v roce 2005 změnili pravidla pneumatik po dominanci Ferrari a to ta skutečná dominance trvala jen rok.
    Jindy zase zakázali turbo motory, zakázali elektronické zavěšení, nebo změnili celé auta (po dominanci RB) . Jen teď už jedeme snad šestou sezónu pod taktovkou Mercedesu a FIA jim jde ještě na ruku. (DAS)

    Je už jisté, že se Lewis stane nejúspěšnějším závodnílkem všech dob a přitom mu stačilo porážet jen své dvojky a to ještě ne vždy. Je to škoda, protože tohle závodění je o ničem.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      A co by sis přál? Aby Ferrari mohlo podvádět i nadále, aby se Mergl necítil na čele tak opuštěný?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Co nechápeš??? Vrať se cca o dva roky zpět, kdy se tu jitřily emoce ohledně nových pravidel. Kdy zdejší fans zakládali nové série s Mercedesem a Ferrari v čele. Obhajovaly se zájmy automobilek a vytvářely se konspirace vedoucí ke konci F1.

      Fakta jsou taková, že Liberty chtěla razantní změnu, ale narazili na dědictví po Berniem Ecclestoneovi, který v honbě za většími zisky dovolil automobilkám rozhodovat o pravidlech. Tak máme, co jsme chtěli. A neházejme to laskavě na FIA, nebo Liberty. Ať každý kritik začne u sebe a mrkne se na to, co psal v době diskuze o změně pravidel. 03 (Neodsuzuji tě, ani nevím, co jsi tehdá psal, píšu to obecně. Prasata z žita sama neodejdou. A když jim ještě většina fans poskytne ochranu-alibi...???) Když nechceme nechat "čuchnout" menším týmům, s argumentací, že F1 má jezdit jen ten, kdo na to má peníze, pak se nám může stát, že si nečuchne ani většina automobilek. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    185.99.177.XXX
    obhajovat se za to, že dělám svoji práci dobře, lépe, než ostatní, nebo dokonce nejlépe ze všech? to je přece naprostá hloupost! ano, taky se mě moc nelíbí, že letošní šampionát je prakticky jen o boji od třetího, možná i čtvrtého místa dál. ale to je, bohužel, realita, za kterou mohou především ti, kteří nebyli schopni postavit auto natolik dobré, aby mohlo bojovat na čele. mercedes je vinen pouze tím, že opět postavil auto, které je skvělé. a to jak by měli všichni uznat není vina, ale zásluha.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Je to běžná věc a proběhla ve všech sportech... Problém je přeci v tom, že výsledný produkt je show pro diváky... Když se nedostavuje, tak se hledá řešení a Mercedes se tomu pochopitelně brání = hájí... Kdyby Mercedes chrlil nejlepší cestovní auta, tak to nikdo neřeší a kdo může, tak kupuje Mercedes... Ve chvíli, kdy ten Mercedes dáš na obrazovku a ostatní vypadají jako zoufalci, tak je to problém...

      Řeči o uznávání jsou alibismus... Jaká je realita ? Realita je, že den má 24 hod... 8 hod spánek, takže máme 16 hod o víkendu, 8 hod v pracovní den... A je na každém jak ty hodiny stráví... Ale je pravděpodobné, že je bude trávit u něčeho, co ho bude bavit... A je jedno jestli to bude YT, Netflix, Fotbal, MMA nebo právě F1... Když bude F1 těžce předvídatelná, tak závody ztratí příběh... Když ztratí příběh => Většina lidí přepne na jinej kanál / službu apod...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        Máš pravdu. Ale na druhou stranu, kdo chce koukat na pohárové závody. Kdo kouká na F3 a na F2 kromě lidí, kteří se vydají na trať? Tam to sice předvídatelné není, ale je to pomalé a pokud favorit startuje zezadu, není tam šance vidět to, jak nejrychlejší monopost jede brutální stíhačku a zkouší útočit na bednu z jiné pozice.
        Já bych docela za to, ať se jde trochu po vzoru MotoGP. Omezit rozpočty a povolit satelitní tovární stáje. Menším týmům nechat možnost si koupit loňský monopost a jezdit s měkčí sadou v kvalifikaci. O závodní rychlosti si nedělám moc iluze, tam si stejně továrny pojedou svoji. Ale když tam bude satelitní se stejnou technikou, tak v případě dominance stáje budou bojovat na čele 4 stejné vozy. Když se velká trojka srovná, tak jich bude 12 a tam už úplně předvídat nepůjde. Body dávat do 15-tého místa a když bude startovní rošt o 30-ti a více autech, zastávky v boxech udělají také nejednomu čáru přes rozpočet. Promotér se potom musí postarat, aby každý dostal alespoň těch 50 milionů za sezónu, které rozdělí více spravedlivě a třeba i více ze svého. Menší stáje potom mohou dále pronajímat sedačky a lépe vyjdou s rozpočtem. Továrním stájím dám nadále možnost si jet svoji ligu, ale trochu jim to znepříjemním více soupeři z jejich vlastních řad. Díky tomu bychom měli možnost vidět Russela a Ocona jet v Mercedesu, Gaslyho přímo srovnat s Albonem a třeba by i na Alonsa zbylo na příští rok lepší místo, než v Renaultu.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          86.49.249.XXX
          Tohle bych bral vsemi deseti, protoze by to na 99% znamenalo zajimavejsi zavody v celem startovnim poli a 30 aut by byla parada a zacal bych znovu jezdit i 2x rocne na zavody. Ale tohle zamitnou tymy a tipuju, ze i vetsina divaku by byla proti. F1 totiz pritahuje az nezdrave procento "fanousku", pro ktere atraktivnost a zabava F1 z 90% znamena zda vitezi jejich oblibeny tym ci nikoli a vse ostatni je pro ne radove mene dulezite. Znam osobne dost takovych lidi, kteri vypinaji prenos, kdyz jejich tym nema sanci na poradne umisteni, ci vypadne ze zavodu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Je pravda, že stejně to mám i já s Valentinem v MotoGP. Ale to spíš proto, že jsem si ještě nenašel nového oblíbence a Marqueze nesnáším a po pravdě ani Viňales mi moc nesedí. 12 Ale líbí se mi ten Quartaro a měl jsem vždy rád Doviho, tak až se oklepu z odchodu Valentina do důchodu to nějak přeberu a uvidím. 12
            Ale co se nemůže MotoGP vytknout je ten systém. Týmy tam vcelku v pohodě přežívají, každý si tam jede tu svoji ligu a když se to dobře sejde, dochází k překvapením. A když to zase vezmu podle sebe, tak i když vypadne Valentino nebo mu to prostě nejede a je tam někdo, kdo dává Marquezovi oblož, mám hned nového koně, protože toho kačera nerad vidím vítězit. V F1 by to bylo tak, že když někdo nemusí Lewise, v některých závodech by mu topili na záda Russel nebo Ocon, kteří se takové nelibosti netěší a určitě by jim fanoušci Lewisových konkurentů drželi palce proto, protože by Lewisovi ztěžovali život, byť by stáje Ferrari, RB, McL nebo Renault neměly formu. Junioři továrních stájí by měli možnost srovnání s hvězdami daleko dříve a platiči by jeli tam, kde se očekává. Jasně, letos by to bylo horší o RP a možná ještě jednu dvě další stáje, které by si v takovém modelu mohli koupit legálně loňský monopost, ale rozhodně si nemyslím, že by forma RP vydržela celou sezónu. Navíc jestli jim Mercedes v zákulisí pomáhá s vývojem, tak v případě provozu tovární a satelitní stáje by toto nehrozilo. Továrna by na takové věci neměla čas. 04

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              185.99.177.XXX
              všechno jsou to zajímavé nápady. od obou, pánové. problémem, který se tu snažíme nějak komentovat, ale není systém fungování F1, ale dominance jedné stáje, kterou za to, že je nejlepší, někteří odsuzují, místo toho, aby odsoudili ty, kteří za celé ty roky nejsou schopni postavit konkurenceschopné auto. za rýmu19, díky níž budou tato pravidla platná ještě o rok déle, mercedes opravdu taky nemůže, přestože z toho pravděpodobně vytěží další tituly. věřím, že pak se to trošku promíchá a že špičkové auto postaví i někdo další.
              jinak řešení je určitě spousta, ale měnit pravidla kvůli dobré práci jednoho týmu a neschopnosti ostatních mi nepřijde správné. a to ani v dobách dominance RB, Ferek se mi ty změny nelíbily. ani v jiných sportech nebylo dominujícím ve své době spíláno, za to, že jsou dobří. namátkou třeba Bubkovi a Boltovi v atletice, Martenu Fourcadovi v biatlonu, bratřím Pospíšilovým v kolové, martině Sáblíkové na rychlobruslařských dlouhých tratích..... naopak soupeři více a tvrději trénovali až je ( třeba i díky věku ) začali porážet a soupeření bylo zase zajímavé.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Však já bych tu výhodu nejlepšího nijak nepodrýval. Je vcelku jasné, že o vítězství budou vždy bojovat jen ty velké stáje. Proto bych je nechal udělat si satelitní stáje, kde by mohly nasadit aktuální techniku a mohli by tam jet jejich junioři. Aby se zamezilo tomu, že si tam přizvou Alonsa, Vettela nebo podobně, tak bych to udělal tak, že v tovární stáji nesmí jet nováček, nejdříve třeba ve třetí sezóně (kdysi v MotoGP to bylo od druhé). V satelitce naopak nesmí jet někdo, kdo už je v F1 déle než 3 roky. Tím zajistím místo pro dravé mládí a pokud se nechytnou mazáci, tak potáhnou na konec roštu nebo pryč. Za aktuální situace je totiž na prd i to, že vídáme spoustu joudů namísto talentovaných jezdců. Jen namátkou, sice nejsem fanoušek Alonsa, ale kdyby mi někdo tvrdil, že většinu startovního pole nesmázne rozdílem třídy i dnes, když mu je skoro 40, tak bych mu řekl, že je blázen. A určitě by si nevedl zle i proti Riccimu, Vettelovi, LeClercovi, Maxovi a nakonec i Lewisovi. Myslím tím, že by tam nebyl takový rozdíl jako loni Russel x Kubica například. 04 No a to je právě celý kámen úrazu. Alonso by letos v RP určitě nedal Maxovi klidně spát. Kdežto v rukou těch dvou vokurek se mrcasí ten rychlejší u Albona. Když by si ten monopost legálně mohla koupit kterákoli stáj, tak pochybuji, že by např. Santander nekoupil monopost + motor a neudělal to jako kdysi Hesketh.
                Ale za stávající situace je to špatné proto, protože RP se cpe do vod, kde není úplně žádoucí a není tam dostatečná vata těch, kteří by ji posunuli dál od "záře reflektorů". Ale je mi jasné, že pokud by jednou Ferrari nebo RB neměli formu, tak by v takové soutěži jezdili třeba až v druhé desítce, což by se asi neobešlo bez veliké nevole fanoušků ...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Nedá se srovnávat předraženou současnost s dobou, kdy měli šanci na úspěch i garážníci. Při současném trendu si o takovém zájmu týmů, že se musely jezdit předkvalifikace si můžeme nechat jenom zdát.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    90.176.154.XXX
                    To je jasné. Ale to je právě úkol promotéra. Udělat to zajímavé, i když tam bude několik skupin, které budou mít k sobě výkonem daleko. Je možné, že třeba Williams by radši volil jízdu v druhé desítce, když by měl jistotu finanční stability a mohl si dělat nadále své šasí. Jen by se nemusel trápit tím, že se bude muset honit s RP nebo STR, protože ti by byli sice na stejné trati, ale v jiném pytli. Tak, jak je to teď je to neudržitelné. Někdo bude dominovat, prodá loňský model dvěma stájím a už si třeba horko těžko někdo jiný dá bednu ...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Hezky se to čte a dokonce by se mi většina věcí také líbila. Ale realita je jiná pánové. Já v současné F1 vidím 10 (slovy deset) týmů, což odpovídá dvaceti pilotům. A z těch deseti týmů minimálně jeden (podle mne spíše dva) balancuje na hraně být, či nebýt. A zástupy nových investorů, čili týmů také nějak nevidím. Tak že to spíše vypadá na devět týmů (18 aut), než na těch bájných 30 a více aut. Tak že nejprve by mne zajímalo, jak vyřešit onen nárůst aut ve startovním poli. Nejlehčí řešení je více aut v týmu, což nastartuje ještě silnější týmové režie a problém dominance prohloubí.

              Pokud chceme konkurenci, pak musíme přilákat nové zájemce a ti musí být přesvědčeni, že mohou vyhrávat. Což znamená výrazné omezení pravomocí továren. a spravedlivější rozdělování peněz.
              A opět doporučuji návrat o cca dva roky vzad (kdy se tu diskutovaly změny pravidel dle Liberty) a pečlivé přečtení "svých názorů". 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    213.220.223.XXX
    A do toho ještě FIA a její inteligentní rozhodnutí všechno zmrazit, když má Mercedes snad největší náskok co kdy měl 05

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama