DISKUZE K ČLÁNKU Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje
Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
El.Senor
21:13 29.07.2020 178.255.168.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Miroslav D.
19:46 30.07.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
odin
18:44 27.07.2020 77.240.103.XXXTak to je obrovské překvapení, hlavně pro některé zaryté obdivovatele RedBullovské aerodynamiky. Při vší úctě k Adrianovi, mi příjde, že se tu jaksi automaticky považují auta RedBullu za nejlépe aerodynamicky zvládnutá již minimálně deset let. A běda tomu, kdo by chtěl naznačit, že i on postavil kvalitní (respektive jedno z nejlepších) šasí v sezóně. Jenže ona to zdaleka nemusí být pravda, že RedBull disponují TOP šáskem každý rok.
A tak mne napadá, že jsem se tu přel s jistým Mikem17 (v době, kdy RedBullům nikdo nechtěl poskytnout pohonnou jednotku) o to, zda by motor Mercedesu "plácnutý" do jejich auta "s prý tehdejším nejlepším šáskem" stačil na zisk titulu. Jak vidno, ani by ten motor neuměli do toho jejich nejlepšího šasí zamontovat, aby vše fungovalo. Ale to jsem vlastně psal už tehdá... Tak nic.
Kopírujte soudruzi. Pro mne je to důkaz, že vaše aero oddělení postrádá invenci a neví si rady. Ale že dobře víte, že jste s tím svým šáskem pozadu. Mohli by vystřízlivět i nekteří zdejší redbullfanboys, ale to bych chtěl asi příliš... A budu zase obviněn ze čtení mezi řádky a domýšlení si něčeho, co jiní z článku nevyčetli.-
Ferda
19:34 27.07.2020 46.47.176.XXXRB má problémy se svým šáskem počátkem sezóny poměrně pravidelně. Jenže Adrian neotálí tak jako Ferrari či jiné týmy moc dlouho a poměrně rychle najde řešení které mu konkurence začně závidět.
U jiných týmů náprava většinou trvá minimálně celou sezónu.-
odin
21:39 27.07.2020 77.240.103.XXXTo nepopírám. Až na to, že jim šásko těžko závidí Mergl a např. McLaren v nedávné minulosti. Protože se chvástal, že mají nejlepší šasí v poli. Tak by bylo hloupé, aby záviděli (z jejich pohledu) horší šasi.
Ono se to těžko posuzuje a určuje, které šasi je tím nejlepším. Já cílím na zdejší diskutéry, kteří automaticky operují ve svých argumentacích nejlepším šasím RedBullu. Podle mne ani po nápravě nemusí mít vždy nejlepší šasi. A dokonce tvrdím, že podle charakteru tratí jsou jednotlivá šasí různě výkonná a klidně může být RedBull, na některých tratích, jen průměrný.
Ale tím, že se odhodlali ke kopírování Mercedesu, jasně potvrdili, že v minulosti nebyla jejich koncepce aerodynamiky tou nejlepší. A rozdíl nedělala jen pohonná jednotka. To neříkám já, to logicky vyplývá z činů oddělení Adriana Neweye.-
Ferda
21:59 27.07.2020 46.47.176.XXXNení vozu, kterému by seděly všechny druhy tratí. A nikdy to žádný šéf týmu netvrdil. Třeba RB byl lepší na točitých okruzích a Toto zase dal přednost stavbě vozu pro rychlejší okruhy.
Oba směry mají své jasné důvody a nejedná se pouze o aero, ale velký vliv má i převodovka o kterých se dnes moc nemluví. Silný motor dává konstruktérům postavit delší vůz s delšími převody a pak je jasné, že takový vůz bude dominantní na rychlých tratích, kterých je většina.
Když motor ale nemá dost kobylek, tak se musí stavět kratší a lehčí vůz a převody taky bývají kratší aby dohnal výkon.
Právě pro tyhle důvody se některé týmy těší na Monako a jiné na Monzu.-
-
-
odin
18:16 28.07.2020 77.240.103.XXXObecně máš pravdu, i když jsi mi nic nového neobjevil.
Já se spíše pozastavuji nad tím, že u RedBullů hledají konkurenceschopnost na motorových tratích přes aero. A nejspíš se jim to v nedávné minulosti, tak nějak podařilo, ale pouze na jejich domácím okruhu. Kde letos propadli, nebo alespoň zaznamenali ústup z dobytých pozic. A už víme, že za to může jejich nos pro trable stavěnej, abych citoval klasiky.
-
-
-
-
-
-
juras
12:03 28.07.2020 88.103.92.XXXKaždé fenomén jednou končí...pamatuju si Johna Barnarda, ve své době u McLarenu top konstruktér...od kterého všichni kopírovali.
No a Newey? Taky vždycky neexceloval...v roce 1994 se taky těžko vyrovnával se ztrátou elektroniky, a u McLarenu po dvou vítězných sezónách (1998 a 1999) tahal za kratší konec v souboji s Ferrari. U Redbullu mu pak podle mě pomohlo to že motory byly zmrazené a souboj se skutečně odehrával v podstatě jen na poli aera.
Hybridní éra je o komplexnosti monopostu...od začátku tady drží opratě v rukou Mercedes který tu komplexnost zvládá zjevně na jedničku s hvězdičkou.
Hvězda Neweyho pomalu hasne...roky člověk nezastaví...ani návrat ikony Williamsu Patricka Heada neznamel žádný zázračný zvrat ve fromě monopostů z Grove...přitom Patrick je z pohledu historie výjimečná osobnost.
Já jsem Redbullu nikdy nefandil...pro mě je to tým placený milionářem který jak se říký nemá "benzín v krvi". Úspěchu dosáhl díky tomu že do F1 nalil tolik peněz kolik bylo potřeba...a bohužel peníze jsou prvním a základním předpokladem pro úspěch...doby kdy se dalo vyhrát i s měnším rozpočtem jsou dávno ty tam.-
odin
18:07 28.07.2020 77.240.103.XXXPíšeš pravdu, já to vidím stejně. Jenom mne prostě vadí a unavují diskuze s fanboys RedBullu, kteří automaticky vnímají jejich aero, jako nejlepší každou sezónu. Asi některé nedávné sezóny opravdu nejlepší aero měli, ale rozhodně ne vždy. Týmy svá know haw úzkostlivě tají, žádná data nezveřejňují a vše se pouze odhaduje (více-méně z dat vypozorovaných soupeři). Ale sorta RedBullfans má jasno. Tak jsem si do nich rýpnul.
-
-
-
El.Senor
15:21 27.07.2020 89.111.66.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
juras
11:52 28.07.2020 88.103.92.XXXMyslíš že v motoru našli ten hlavní zisk? Já si myslím že ne...podle mě výkonostní skok Mercedesu udělalo zadní zavěšení (píše se o aktivním zavěšení které významně zvýšilo přítlak - nebo možná spíš měchanický grip zadní části monopostu). No a RP vlastně jezdí s loňským monopostem Mercedesu...takže to kde jsou má taky vysvětlení.-
El.Senor
20:46 29.07.2020 178.255.168.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
El.Senor
20:53 29.07.2020 178.255.168.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
Situs
13:42 27.07.2020 88.102.38.XXXTak nabízí se to a když někdo dominuje může hrát hru na kočku a myš kdy záměrně neodkrývá všechny karty, jak i naznačuje Helmut u jejich zlatých let. Mercedes myslím také neukazuje uplně vše a v jednotlivých módech motorů se toho dá schovat hodně, zejména když naplno jim to RP pěkně odzkouší. Na druhou stranu myslím že v roce 2017 či 2018 ukazovali svoje maxima, tam nevěřím že by v boji s Ferrari něco skrývali a první polovinu jednoznačně tahali přece jen za kratší konec.-
daaviid23
16:07 27.07.2020 90.182.169.XXXTak 2018 jeli určitě naplno, protože "museli" aplikovat nepopulární týmovou režii. Ještě v roce 2017 věřím že neblafovali ale jinak si myslím, že jeli naprosto na pohodu. Hlavně vloni bylo vidět jak vypustili druhou polovinu sezony ve prospěch letoška. No a letos jsou tak dominantní, že jim ani vypouštění nepomáhá vypadat nedominantně -
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek