DISKUZE K ČLÁNKU Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje

Red Bull má problémy s aerodynamikou. Oblast, která byla dříve jeho doménou, mu nyní dává pořádně zabrat. Částečně kvůli špatně zkopírovanému nosu stáje Mercedes.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kopírování se nezdařilo, nos Mercedesu na Red Bullu nefunguje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 30.07.2020 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 26.07.2020 00:14
Co to je od Helmuta za slint, proč jako… »
» Jindrich K. (Hlasovali 4 lidé) 26.07.2020 14:13
No vidiš to, tebe to napadne a Neweye ne. »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 27.07.2020 13:42
Tak nabízí se to a když někdo dominuje může hrát… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

178.255.168.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

178.255.168.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

178.255.168.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Obecně máš pravdu, i když jsi mi nic nového neobjevil.
Já se spíše pozastavuji nad tím, že u RedBullů hledají konkurenceschopnost na motorových tratích přes aero. A nejspíš se jim to v nedávné minulosti, tak nějak podařilo, ale pouze na jejich domácím okruhu. Kde letos propadli, nebo alespoň zaznamenali ústup z dobytých pozic. A už víme, že za to může jejich nos pro trable stavěnej, abych citoval klasiky. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Píšeš pravdu, já to vidím stejně. Jenom mne prostě vadí a unavují diskuze s fanboys RedBullu, kteří automaticky vnímají jejich aero, jako nejlepší každou sezónu. Asi některé nedávné sezóny opravdu nejlepší aero měli, ale rozhodně ne vždy. Týmy svá know haw úzkostlivě tají, žádná data nezveřejňují a vše se pouze odhaduje (více-méně z dat vypozorovaných soupeři). Ale sorta RedBullfans má jasno. Tak jsem si do nich rýpnul.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Já nic proti kopírování nemám...pokud to bude zakotvené v řádech.
Spíš je tady jistá diskuze o dalším směřování F1...v podstatě jde o to že je to nejvyšší formulová kategorie a hovoří se o soutěži konstruktérů.
Motory byly prakticky vždycky to co většina startovního pole nakupovala, dneska máme jednotné gumy, jednotnou řídící jednotku. Kdysi se kupovaly třeba převodovky Hewland...
Pak se uvolnily další díly které je možné koupit...ale otázka je jestli pak tedy nekupovat celý monoposty? Jenže pak už to nebude soutěž konstruktérů..a podle mě FIA i promotér LIberty nestojí o další seriál kde bude jezdit 6 Ferrari, 6 Mercedesů, 6 Redbullů a 2 Mclareny...výjimečnost F1 spočívá v exkluzivitě.
Proto vnímám letošní případ RP jako cestu špatným směrem.

Čistě teoreticky...může tým který si koupí celý monopost vyhrát šampionát? Podle mě ne...protože ten kdo mu ho prodá nepochybně bude tak činit jen proto aby například odebíral body soupeřům továrního týmu...nebo jen z obchodního hlediska...ale bude se snažit zajistit aby prodané monoposty neohrozili z dlouhodobého pohledu tovární tým. Takže jakou skutečnou hodnotu to má? Ano letos může RP klidně skončit senzačně na třetím místě v šampionátu...ale dál? Dál nic...když Haas přišel do F1...překvapil svými výkony (taky díky částečnému kopírování Ferrari)...a kde je dnes?
Podle mě svým způsobem by bylo ideální aby Mercedes, Honda a Renault neměli tovární týmy a poskytly rovnou podporu každý 3 týmům, Ferrari je výjimečné...je v F1 od začátku, oni prostě mají exkluzivitu, kdyby dodávali s plnou podporou dalším dvěma týmům mohla by mít F1 12 plnohodnotných týmů.
A konstrukce monopostu by byla na každém z týmů...přičemž některé části monopostů můžou být unifikované aniž by to závodění ublížilo (kola, části brzd - ostatně to jsou už dneska a další které významně nejsou zásadně rozdílně a týmy je zbytečně vyrábějí nebo kupují draze).
Osobně si myslím že Renault to udělal promyšleně a chytře...ty brzdové kanálky...a asi další díly...které jsou zařazeny na listinu dílů které si tým musí konstruovat a vyrábět sám nakonec zrazí RP vaz...leda by FIA udělala podobné řešení jako v případě Ferrari a jejich motoru...a pak bude muset RP nahradil kopírované díly vlastními...a to je s největší pravděpodobností výkonostně srazí dolů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Každé fenomén jednou končí...pamatuju si Johna Barnarda, ve své době u McLarenu top konstruktér...od kterého všichni kopírovali.
No a Newey? Taky vždycky neexceloval...v roce 1994 se taky těžko vyrovnával se ztrátou elektroniky, a u McLarenu po dvou vítězných sezónách (1998 a 1999) tahal za kratší konec v souboji s Ferrari. U Redbullu mu pak podle mě pomohlo to že motory byly zmrazené a souboj se skutečně odehrával v podstatě jen na poli aera.
Hybridní éra je o komplexnosti monopostu...od začátku tady drží opratě v rukou Mercedes který tu komplexnost zvládá zjevně na jedničku s hvězdičkou.
Hvězda Neweyho pomalu hasne...roky člověk nezastaví...ani návrat ikony Williamsu Patricka Heada neznamel žádný zázračný zvrat ve fromě monopostů z Grove...přitom Patrick je z pohledu historie výjimečná osobnost.
Já jsem Redbullu nikdy nefandil...pro mě je to tým placený milionářem který jak se říký nemá "benzín v krvi". Úspěchu dosáhl díky tomu že do F1 nalil tolik peněz kolik bylo potřeba...a bohužel peníze jsou prvním a základním předpokladem pro úspěch...doby kdy se dalo vyhrát i s měnším rozpočtem jsou dávno ty tam.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Myslíš že v motoru našli ten hlavní zisk? Já si myslím že ne...podle mě výkonostní skok Mercedesu udělalo zadní zavěšení (píše se o aktivním zavěšení které významně zvýšilo přítlak - nebo možná spíš měchanický grip zadní části monopostu). No a RP vlastně jezdí s loňským monopostem Mercedesu...takže to kde jsou má taky vysvětlení.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Já to ale psal v obecné rovině, než jako historickou databázi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Hezky jsi to popsal. Jen opět nějak nemohu dohledat (alespoň v poslední době) ona vítězství na technických tratích které by měly RedBullům sedět, když mají ten slabší motor. Nějak mi ty tvoje vysvětlivky nepasují.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Není vozu, kterému by seděly všechny druhy tratí. A nikdy to žádný šéf týmu netvrdil. Třeba RB byl lepší na točitých okruzích a Toto zase dal přednost stavbě vozu pro rychlejší okruhy.
Oba směry mají své jasné důvody a nejedná se pouze o aero, ale velký vliv má i převodovka o kterých se dnes moc nemluví. Silný motor dává konstruktérům postavit delší vůz s delšími převody a pak je jasné, že takový vůz bude dominantní na rychlých tratích, kterých je většina.
Když motor ale nemá dost kobylek, tak se musí stavět kratší a lehčí vůz a převody taky bývají kratší aby dohnal výkon.
Právě pro tyhle důvody se některé týmy těší na Monako a jiné na Monzu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
To nepopírám. Až na to, že jim šásko těžko závidí Mergl a např. McLaren v nedávné minulosti. Protože se chvástal, že mají nejlepší šasí v poli. Tak by bylo hloupé, aby záviděli (z jejich pohledu) horší šasi. 03 12
Ono se to těžko posuzuje a určuje, které šasi je tím nejlepším. Já cílím na zdejší diskutéry, kteří automaticky operují ve svých argumentacích nejlepším šasím RedBullu. Podle mne ani po nápravě nemusí mít vždy nejlepší šasi. A dokonce tvrdím, že podle charakteru tratí jsou jednotlivá šasí různě výkonná a klidně může být RedBull, na některých tratích, jen průměrný.
Ale tím, že se odhodlali ke kopírování Mercedesu, jasně potvrdili, že v minulosti nebyla jejich koncepce aerodynamiky tou nejlepší. A rozdíl nedělala jen pohonná jednotka. To neříkám já, to logicky vyplývá z činů oddělení Adriana Neweye. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
RB má problémy se svým šáskem počátkem sezóny poměrně pravidelně. Jenže Adrian neotálí tak jako Ferrari či jiné týmy moc dlouho a poměrně rychle najde řešení které mu konkurence začně závidět.
U jiných týmů náprava většinou trvá minimálně celou sezónu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak to je obrovské překvapení, hlavně pro některé zaryté obdivovatele RedBullovské aerodynamiky. Při vší úctě k Adrianovi, mi příjde, že se tu jaksi automaticky považují auta RedBullu za nejlépe aerodynamicky zvládnutá již minimálně deset let. A běda tomu, kdo by chtěl naznačit, že i on postavil kvalitní (respektive jedno z nejlepších) šasí v sezóně. Jenže ona to zdaleka nemusí být pravda, že RedBull disponují TOP šáskem každý rok.
A tak mne napadá, že jsem se tu přel s jistým Mikem17 (v době, kdy RedBullům nikdo nechtěl poskytnout pohonnou jednotku) o to, zda by motor Mercedesu "plácnutý" do jejich auta "s prý tehdejším nejlepším šáskem" stačil na zisk titulu. Jak vidno, ani by ten motor neuměli do toho jejich nejlepšího šasí zamontovat, aby vše fungovalo. Ale to jsem vlastně psal už tehdá... Tak nic.
Kopírujte soudruzi. Pro mne je to důkaz, že vaše aero oddělení postrádá invenci a neví si rady. Ale že dobře víte, že jste s tím svým šáskem pozadu. Mohli by vystřízlivět i nekteří zdejší redbullfanboys, ale to bych chtěl asi příliš... A budu zase obviněn ze čtení mezi řádky a domýšlení si něčeho, co jiní z článku nevyčetli. 03 18 18

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
IMHO Mercedes nejede naplno....a motorově jsou bohužel zase jinde. A to letos nikdo nedožene.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
No jó, ale na Ferrari i to málo minusové stačí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Já tohle beru spíše jako vyhrůžku na FIA, aby RP to kopírování zatrhla. Jestli FIA zahraje mrtvého brouka, tak máme příští rok v poli čtyři RB a to by vyhovovalo jak RB, tak i Vettelovi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama