DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
15:10 13.07.2020 88.102.38.XXXMarc Priestley k tomu natočil velmi zajímavé video. Jde o to že výsledek tohoto posouzení kopírování duševního vlastnictví bude mít obrovský dopad na budoucnost F1, ať tak či onak. Jde o to že pokud se uzná že kopírování celého nejlepšího auta je legitimní cesta a tým tak dosáhne za mnohem menší rozpočet ihned takovou konkurenceschopnost, pak všichni postupem času těžko obhájí svoje peníze vynaložené na konstrukční vývoj.-
jon
16:09 13.07.2020 90.176.154.XXXTo je jedna věc.
Ale tady je ten problém daleko hlubší. Ta výkonnost včera byla pro většinu pole strašidelná. Vezmi v úvahu, kde Péro startoval a kde skončil. A při vší úctě, není to zdaleka Lewis nebo Bottas. Nemluvím jen o jezdeckých kvalitách, ale tito pánové se přímo podíleli na vývoji toho konceptu a mají s tím hodně natestováno a nasimulováno. Uměli by s tím asi ještě o chlup více. I tak se v podstatě téměř probojoval na druhé místo (když pominu aktuální Mercedesy) s loňským konceptem.
Kdyby šlo jen o ten exteriér, tak si to každý šikula překreslí a vyrobí. Jenže aby to celé fungovalo, je potřeba znát detaily k zavěšení, chlazení, vnitřní průduchy v šasí, vyvážení a stovky drobných detailů, kvůli kterým se ve vývoji špičkových šasí topí stamilióny. V tom bude ten hlavní problém, protože bez znalosti těchto detailů by to bylo jako kdysi Haas, kterému asi Ferrari dalo komponenty, ale tím to končilo. Papá Troll si asi letos udělal radost a koupil toho daleko víc, než je na první pohled vidět. Můžeme o tom sice polemizovat, ale Péro byl včera regulérně 4. nejrychlejší na trati. A máš naprostou pravdu v tom, že se tímto může udělat hodně nebezpečný precedens.-
daaviid23
16:32 13.07.2020 90.182.169.XXXDobrá poznámka s tím Haasem. Oni dostali díly ale k tomu maximálně základní instruktáž, takže občas si to sedlo fakt dobře ale dost často se Haas plácal kdesi v poli, což je vlastně fér.
FI s Mercedesem zbytečně tlačí na pilu, protože tam ta spolupráce musí být na vyšší úrovni.-
-
-
-
Miroslav D.
05:10 14.07.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
jon
17:00 13.07.2020 90.176.154.XXXV prvním závodě to nebylo tak vidět, ale včera tam jel prostě loňský Mercedes v růžové barvě. Jen ta výkonnost pilotů byla víc kontrastní než mezi Lewisem a Bottasem.
Správně píšeš, že tak jak to měl Haas, tak to bylo fér. Tohle už je trochu moc. Jenže on to byl vývoj. První byl RB, který se to hlavně snažil maskovat a sdílel spíš technické vychytávky, které nejsou vidět. Haas potom koupil to, co bylo vidět, ale nevěděl si s tím moc rady. Tak jsme konečně došli na další úroveň, což je sice loňská technika, ale v plné palbě a s letošním motorem.
Osobně proti tomuto úplně nejsem, ale je to potřeba povolit pravidly a dát tu možnost i ostatním. Ne jen těm, kteří přispěchají s nabitou prkenicí ke svému motoráři s prosíkem, že by si rádi koupili loňský mistrovský monopost se vším všudy ...-
GRAHAM
17:16 13.07.2020 109.81.213.XXXZda to bylo fér ???.... za mne určitě nebylo. A za mne ani Haas do F1 nepatří....oni ty díly( rok staré) od Ferrari na lepší výkonost neměli, takže proto to bylo relativně v klidu. Mercedes měl ale viditelně loni dobrý šásko ......a když se přidal opět super motor, je to prostě tam. A kdo ví, zda úpak RP nemá díky motoru i něco letošního....
Je ale pravda, že ostatní by měly svoji praci dělat lépe,aby rok starej monopost nebyl takhle dobrej.... Já odhaduji, že hodně dělá opět letošní motor. Je opět zase jinde než ostatní.....po roce půstu, vypustili koně.
Mclaren udělal dobře....na druhou stranu, Renault by si jednoho zákazníka zasloužil.-
-
GRAHAM
17:59 13.07.2020 109.81.213.XXXI Ron Dennis říkal že to není dle pravidel.....F1 chtěla tým z této destinace, tak se povolilo "cokoli".....a Ferrari chtělo na tom profitovat a o tu destinaci má taky zájem. ( nic proti) Prošlo to jen díky tomu že nebyla výkonost.... RP výkonost má, tak se po něm logicky jde. Tohle není cesta.....
1) Každý by měl být konstruktér
2) Kdo nechce být kontruktér, nemá v F1 co dělat ( může být přestupné období)
3) Bude možnost nabízet určité "specifikované" díly, ale všem....bez vyjimky.
Myslím že současné stropy jsou v pohodě a že do budoucna zabezpečí vyrovnanější soutěž. -
-
-
jon
09:31 14.07.2020 90.176.154.XXXMáš pravdu, slovo fér nebyl správný příměr. Nechal jsem se trochu unést, protože situace kolem RP mi přijde za hranou. Bylo by to v pohodě, kdyby si jeli někde kolem desátého místa. Ale tady se bavíme o pozici, kdy jsou připraveni jít na bednu, pokud bude mít Albon svůj klasický den a jeden z trojice Lewis, Max, Bottas zaváhá nebo odpadne. To opravdu bije do očí.
Co se týká Renaultu, docela mě to trápí. Buďme rádi za každého motoráře a konstruktéra. Tak třeba k ním přileze Haas, když má teď Ferrari Alfu.
-
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
05:32 14.07.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-Tony-
16:43 13.07.2020 193.165.236.XXXUž jsem to psal níže. Pod tou okopírovanou aero slupkou je toho mnohém více a je zcela evidentní, že kromě těch ofiko dílů k nim starý Stroll dostal ještě druhý balík v podobě Know How ... Mercedes tak dotáhl B-tým k dokonalosti!
Je to sviňárna a zároveň plivanec do ksichtu ostatním konstruktérům!
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek