DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Mike17
15:39 14.07.2020 185.149.130.XXXŘekl bych, že je v současné době dost vyjímečná situace v tom, že Mercedes je 7-mou sezonu mimo dosah kohokoliv. A RP z toho těží. Pokud se pole časem trochu srovná, a já v to věřím, pak loňský monopost kohokoliv nebude mít na bednu, ani když půlka špice odpadne. Pokud to pomůže malým týmům nejezdit kolo za ostatními, nijak mi to vadit nebude. Pořád nějak věřím, že těch 5 kontruktérů bude tvořit tu lepší půlku a vyplatí se jim aspoň trochu to vyvíjení vlastních dílů. Jo, může se to zvrhnout, možný to je. Uvidíme, zatím z toho mám celkem pozitivní dojem a Péro ten závod oživil. Ikdyž chápu fandy Mekáče a Rencku, že to nesou s nelibostí.
Nakonec za mořem je běžné, že si týmy kupují motory i šasi a rozhodně bych tu dnes nechtěl tvrdit, že je to soutěž třetí kategorie. Jen mne zaráží, že jsou tu proti kupování i lidé, kteří Indy a F1 staví na stejnou úroveň. U ostatních tomu rozumím, ale jestli je Indy srovnatelná s F1, tak proč se brání stejnému systému a mají strach z degradace F1 na úroveň Indy?-
jon
18:50 14.07.2020 90.176.154.XXXJá Ti moc dobře rozumím. Samozřejmě máš pravdu, že to oživení je fajn a během této sezóny, která se možná ani neodjede celá nebo kdoví, jak to celé ještě bude, je jakékoli oživení fajn, protože si alespoň užijeme zajímavé závody. Tak jako tak s tím FIA asi něco udělá. Když už si do toho rýpl i Horner, tak se možná přidá i Ferrari, což bude Mercedes kontrovat tím, že se je potřeba podívat na STR a Alfu, kde se nejspíš zjistí to, že je to nejspíš to samé v bledě modrém, jen tam chybí ta výkonnost a prachy na širší realizaci.
Co se týká těch názorů, na to už jsem si zvykl. Ono to je pořád tak nějak, jak se zrovna hodí a co je potřeba vyzdvihnout nebo shodit. Ale naštěstí je tu spousta objektivních diskutujících, jen třeba nemáme stejné favority. Ale názory jsou konzistentní a to je fajn.
-
-
-
-
airwar1939
22:20 14.07.2020 37.48.24.XXXProč fraška? Zázemí na boj o titul má v současnosti Mercedes a možná RB, Ferrari něco chybí a ostatní jsou naprosto mimo dosah. A je otázka, co je lepší pro diváky, zda tým co jezdí se 100% vlastním řešením mimo dosah, a nebo tým co něco zkopírujte, ale občas potrápí favority? Možná je dobré se odpovědět, když finanční stropy jsou v zájmu sportu a diváků, proč tohle v zájmu není? Přitom kopírování lepších je součástí autosportu od samotných začátků.
-
-
Petr Hloušek
11:47 14.07.2020 194.79.55.XXXTak samozřejmě že je potřeba důkazů. Ale pokud si FIA nedokáže ohlídat dodržování vlastních pravidel už před začátkem sezony, tak je něco hodně špatně a bylo by lepší restrikce uvolnit. Tady vůbec nejde o to že RP vypadá zvenčí jako loňský Mercedes, to auto musí být velmi podobné, ne-li stejné, i zevnitř, a to je horší, tam konkurence nic nevyfotí a nenapadne. Tento závodní víkend se to pěkně ukázalo, na vodě bylo RP naprosto nemožné - Mercedes je zřejmě nenaučil na vodu nastavit, ale na suchu ta auta lítala v jednu chvíli i líp než auta mateřské stáje a to růžovky řídily lopaty.
A jestli tomuhle co se děje říkáš zábava, tak promiň, to má do zábavy daleko. Nepamatuju si tak nudný závod na A1 jako ten poslední-
Mike17
12:01 14.07.2020 185.149.130.XXXTak to uhlídat nedokázala nikdy. Týmy jsou tu proistě od toho, aby se snažily získat výhodu na hraně legálnosti. Ferrari prostě udělalo (asi) to samé, co RB s flexi křídly. Udělali něco, co odporuje "duchu pravidel", ale porušení nejde změřit.
Nemyslím si, že jde udělat pravidla tak, aby se to dalo perfektně ohlídat. Tedy pokud jen nedáš parametry dély, šířky a výšky vozu.
Jestli RP celý Mercedes okopíroval nevím. Ale FIA má možnost ten vůz celý prohlédnout. Je to vlastně o tom, co píšeš. Kdyby neexistovalo pravidlo, co se smí a nesmí kopírovat, nemusela by to FIA hlídat. Tak to pravidlo zrušme a FIA nebude mít problém to hlídat (když nebude co). Je to další pravidlo, které se hlídá blbě. A Mercedes si sám dobře ohlídá, aby RP nebyl na jejich úrovni.
-
-
-
-
juras
21:48 13.07.2020 88.103.92.XXXNo tak nakonec to dospělo k tomu že se to bude muset řešit. Což je dobře...horší už je to s tím že hlavní roli zas bude hrát politika.
Tak jako FIA zahalila tajemstvím problém s motorem Ferrari...hrozí teď že zahalí i "kopírku" RP...už jen kvůli tomu že je v tom namočenej Mercedes.
Jinak pro obhájce "kopírky" RP. Jak to vypadá když se něco kopíruje pouhým okukováním a to dokonce i člověkem kterej dělal přímo v Mercedesu (dokonce na jednom z nejvyšších postů) bylo vidět ve Williamsu. Kdyby to bylo tak jednoduchý udělat pár detailních fotek a pak z toho postavit "druhej" Mercedes...asi by to radostně a s elánem udělal celej zbytek závodního pole (ba dokonce by to udělalo i Ferrari s Redbullem)...ale asi to tak jednoduchý nebude, že...
Na Haasu bylo první rok vidět jak obrovskej přínos je koupit nějakej hotovej kus monopostu...od špičkového týmu. Tým při premiéře ohromoval výbornou výkoností.
Takže já mám o letošním monopostu RP jasno...musí využívat knou-how Mercedesu...a rozhodně to není kopírované podle fotek partou nadšených techniků kteří před tím rok co rok dělali pouze evoluci monopostu z roku 2014.
A Renault to udělal hodně chytře...nejdřív před sezónou nechal RP prověřit...a teď udeřil úplně na desítku...ukázal přesně na díl auta...u které pokud se prokáže kopírování nemůže to skončit jinak než trestem...a kromě toho RP bude muset předělat sporné díly (a asi nepůjde jen o brzdové kanálky).
Jestliže nejsou povolené čisté B-týmy (které prostě koupí loňský monopost), tak je RP ilegální...
A Mercedes? Díky kauze Ferrari bude podle mě stejně jako Ferrari "zahalen"...u Ferrari vznikl precedens který "chrání" ty "důležité".-
SergioPÉREZ
22:24 13.07.2020 78.108.157.XXXHmm , tak co se může stát. Ten druhý závod RP i s jezdci vynulují a RP do dalšího závodu nepustí? Nebo celá sezona diskvalifikace? Nebo i trest Mercedesu, který si udělal testovací vůz jako dříve Red Bull a FERRARI? Navíc tahle sezona je úplně jiná než obvykle a RP nemůže rychle flexibilně reagovat, k vůli zhuštěnému kalendáři GP a epidemii covid. Jako k vůli velkým "problémům" Cyrila a jeho Renaultu nějak moc velký humbuk! Celé je to postavené na hlavu!!! Konečně pořádné souboje mezi jezdci,...ale raději "kulatý stůl" Hmm-
juras
17:12 14.07.2020 88.103.92.XXXTak tady nejde o to že letošní první dva závody byla zajímavější než 70 % loňských...ale jde o princip.
Jestli skutečně došlo k prostému okopírování části monopostu který musí být originální (viz ty brzdové kanálky)...tak je to prostě podvod.
A byl by to podvod u jakéhokoliv týmu...zda se ze touhle cestou se vydal ale RP.
Třeba se ale ukáže že je všechno v pořádku...proč by nemohl RP "trefit" konstrukcí auta jako před lety Brašny.
Ale osobně tomuhle moc nevěřím...spíš Mercedes poskytl RP velkou část know-how...a jde jen o to zda se najde něco co je v rozporu se seznamem dílů které lze preprodavat.
-
-
Ferda
22:28 13.07.2020 46.47.176.XXXZ jiného pohledu by tahle legálnost byla zaslouženým trestem pro Ferrari. Ještě by mohl Mergl stejným způsobem pomoci Williamsu a Ferrari by z toho muselo být na švestku, když je teď bezradné.
Takhle by se mohla dokončit letošní sezóna a hned po ni vyházet všechny činovníky FIA kteří za tuhle anarchii můžou a od příštího roku začít s čistým štítem a spravedlivě.-
SergioPÉREZ
22:46 13.07.2020 78.108.157.XXXPřesně tak! Ten, kdo chce letošní už tak zkrouhlenou sezonu F1 ještě dále dodr....bat, měl by se nad sebou zamyslet
-
-
-
SergioPÉREZ
20:52 13.07.2020 78.108.157.XXXTak za prvé: R.P. nic nekopíroval, ale jen se "inspiroval" nejlepším vozem. Teď se těmi, kteří jsou přece jenom "slabšími" konstruktéry snaží zamést svojí neschopnost pod koberec a zbytečně tak šíří síru na ty schopnější.
Za druhé: FIA před 1. závodem měla jednoznačně R.P .říct jestli jsou legální nebo ne. A né až teď si hrát na slepou bábu.
A za třetí, případnou diskvalifikaci ať si odnese tým, ale jezdci, který za nic nemůže, má jeho zisk bodů zůstat, zásah jen do PK a né PJ
(Checo))-
daaviid23
21:08 13.07.2020 90.182.169.XXXNé že bych byl pro diskvalifikaci ale jezdci získávají body díky týmu a autu, takže na případné nekalosti týmu vydělají, takže trest pro jezdce by bohužel byl logicky.
Tohle mě trochu zaráželo v roce 2007 v kauze špionáže Mclarenu. Týmu byl udělen drakonický trest ale jezdci mohli normálně pokračovat a případně profitovat z nekalého chování týmu? Jako já to chápu, kdyby vyloučili i jezdce, tak totálně zabijou napínavou sezonu....ale prostě ještě že nakonec zafungovala karma-
HellHogr
21:16 13.07.2020 86.49.253.XXXNo vyloučili McLaren jako tým za to co provedli, ale dané údaje z Ferrari nepoužívali pro svůj vůz, ale aby měli informace jakým směrem bude fungovat Ferrari, které mělo nelegální podlahu v AUstrálii 07 a Kimimu nechali vítězství .. že by za to mohl fakt, že jezdil za Ferrari, které s FIA pečou záklulisní hnus?-
-
-
-
Situs
07:53 14.07.2020 88.102.38.XXXCo je to za podvod držet materiály poskytnuté soupeřem který chtěl upozornit na nelegálnost svého týmu. A že za to byl potrestán McLaren megalomansky. Za to jezdit s prokazatelně nelegální podlahou nebo motorem se přejde proti tomu zajímavým způsobem. Mohu jen kroutit hlavou.
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek