DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Nameless_Wonder
09:08 13.07.2020 85.237.234.XXXNechce sai veriť ze by si to v mercedese neošefovali. Každopádne vidím v tom jalovosť kontrolných orgánov - sme svedkami bohapusteho kopírovania, ale skontrolovať to defacto nemajú ako.
Na strednej škole sme mali matikára, ktorého výsledky defacto nezaujímali. Zaujímalo ho ako kto k výsledku prišiel, ako uvažoval a postupoval.
Je to take zvlastne že sa nám to uberá skoro výhradne smerom ktorý nikto nechce ( okrem RP a ich fanúšikov) a nedá sa s tým nič urobiť. -
Limbi
08:52 13.07.2020 147.228.209.XXXKdyž si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci McLarenu za držení dokumentace Ferrari, kdy se zkoumalo a hledalo cokoli, co by bylo zkopírováno a stejně se nenašlo nic, tak se teď musím smát. Máme tady 4 auta Mercedesu z nichž dvě jsou růžová a s loňským datem spotřeby. To už můžou rovnou nechat jezdit 3 vozy za tým, ale aspoň každý se svým originálním monopostem. Tohle je trapné a vůbec se divím, že se RP ještě ohání tím, že "naše auto" je rychlé a podobně... Chápu, že vývoj v F1 není levný a chápu, že se kopírují řešení, ale pokud nasadím auto bez hlubšího přemýšlení 1:1, tak to s inovací nemá nic společného a F1 se vždy oháněla výzkumem a inovací. Je v jejich zájmu tohle si pohlídat.-
jon
09:28 13.07.2020 90.176.154.XXXSouhlas se vším.
Je jasné, že výzkum a vývoj stojí kotel a ne každý má tolik zdrojů. K tomu je ale potřeba si sednout a říci, zda je potřeba mít v F1 více konstruktérů nebo soupeřů. Já bych tohle klidně legalizoval, ale s tím, že každá kopie nad rámec dvou monopostů autora konceptu nebude mít nárok na odměny z umístění v PK a její jezdci by byli hodnoceni v extra kategorii, ze které by vyšel vítěz zvláštní kategorie, ne mistr světa. Tím by se zaručil dostatečný příjem pro stáje konstruktérů a bylo by umožněno stájím typu STR, RP nebo Haas si tahat trika, ale nedegradovalo by to samotnou podstatu F1.
-
-
-
-
-Tony-
08:34 13.07.2020 193.165.236.XXXVzhledem k tomu, že jsou ty díly upečené z karbonu a černé, tak by to musela být opravdu mistrovská práce, kdyby to někdo dokázal detailně nafotit a následně přes nějaký PC program upravit a poté identifikovat jako díl z loňského Mercedesu ...
Stát se to může, jelikož fotografové jsou dnes všude a Renault třeba opravdu trefil "desítku" ... Ale nemyslím si, že z toho něco bude, protože by to "odskákal" i samotný Mercedes a to asi FIA nepřipustí ...-
-
jon
09:14 13.07.2020 90.176.154.XXXStáj může klidně předat dokumentaci k vozu, to zakázané není. Ale vyrobit to přesně podle ní zakázané je.
Ale pochybuji, že je v tom Mercedes nechá. Nehledě na to, že podle fotek je jiná struktura žebrování uvnitř a tím se budou hájit. Díky tomu tam dochází k jinému proudění vzduchu. Ke všemu si připočtěme impotenci FIA řešit prohřešky, pokud nejde o šikovnou pomůcku naplňující DNA F1 v podání Renaultu, kde ta parta joudů musela vyřádit.
Jasně, někdo může oponovat, že ta fičura Renaultu byla v rozporu s pravidly, ale ta pravidla jsou šílená. Malé stáje by mohly kolikrát přijít se zlepšovákem za "tři padesát" a výkonnostně si pomoci, ale ono je lepší to nechat pouze na motoru a vývoji aerodynamiky. Případně řešeních typu DAS, do kterých se nechce investovat ani Ferrari a RB. Potom se divme, že F1 vládnou tři stáje.-
-
jon
09:36 13.07.2020 90.176.154.XXXJá tomu rozumím, ale už je to nějaký pátek, co s tím začal RB a od té doby se s tím dalo pracovat. Místo toho nechali Haas nastavit novou cestu a RP to dotáhla do úplně dokonalosti. Nehledě na tu ostudu, kdy loňské šasí deklasuje aktuální specifikace ostatních stájí. To všem dodá perfektní motivaci něco vyvíjet, když jednoho diskvalifikují za věc, která je v souladu s DNA F1 a to, co je v naprostém rozporu se právními kecy zahraje do autu.
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
08:09 13.07.2020 109.81.213.XXXCesta kterou udělal RP společně s Mercedesem, je za mne cesta špatná, paradoxně Wolffem avizovaná....Začalo se ve "velkém" u Ferrari s Haasem....a je to tu. Ferrari a Haas jsou na "odpis" a RP "dominuje". F1 si dala v tomto pár facek sama sobě. -
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek