DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
09:18 13.07.2020 90.176.154.XXX
Bohužel, ona není žádná zlatá střední cesta. Buď to bude nelegální -> diskvalifikace, nebo legální -> zvykejme si na to, že indiáni jsou třetí nejrychlejší. A doufejme, že starý Troll nechce vypláznout další balík na to, aby mu to kluci z Mercedesu ještě trochu zrevidovali, když teď mají o rok navíc na práci s novým vozem.
jon
09:14 13.07.2020 90.176.154.XXX
Stáj může klidně předat dokumentaci k vozu, to zakázané není. Ale vyrobit to přesně podle ní zakázané je.
Ale pochybuji, že je v tom Mercedes nechá. Nehledě na to, že podle fotek je jiná struktura žebrování uvnitř a tím se budou hájit. Díky tomu tam dochází k jinému proudění vzduchu. Ke všemu si připočtěme impotenci FIA řešit prohřešky, pokud nejde o šikovnou pomůcku naplňující DNA F1 v podání Renaultu, kde ta parta joudů musela vyřádit.
Jasně, někdo může oponovat, že ta fičura Renaultu byla v rozporu s pravidly, ale ta pravidla jsou šílená. Malé stáje by mohly kolikrát přijít se zlepšovákem za "tři padesát" a výkonnostně si pomoci, ale ono je lepší to nechat pouze na motoru a vývoji aerodynamiky. Případně řešeních typu DAS, do kterých se nechce investovat ani Ferrari a RB. Potom se divme, že F1 vládnou tři stáje.
Ale pochybuji, že je v tom Mercedes nechá. Nehledě na to, že podle fotek je jiná struktura žebrování uvnitř a tím se budou hájit. Díky tomu tam dochází k jinému proudění vzduchu. Ke všemu si připočtěme impotenci FIA řešit prohřešky, pokud nejde o šikovnou pomůcku naplňující DNA F1 v podání Renaultu, kde ta parta joudů musela vyřádit.
Jasně, někdo může oponovat, že ta fičura Renaultu byla v rozporu s pravidly, ale ta pravidla jsou šílená. Malé stáje by mohly kolikrát přijít se zlepšovákem za "tři padesát" a výkonnostně si pomoci, ale ono je lepší to nechat pouze na motoru a vývoji aerodynamiky. Případně řešeních typu DAS, do kterých se nechce investovat ani Ferrari a RB. Potom se divme, že F1 vládnou tři stáje.
Nameless_Wonder
09:14 13.07.2020 85.237.234.XXX
A ešte jedna vec ak ich aj DSQ kvôli kanálikom, to nebude žiadna satisfakciu, tu by sa malo zabezpečiť aby v F1 pôsobili konštruktéri, ktorí si stávajú vlastne auta.
Situs
09:13 13.07.2020 88.102.38.XXX
RP se zjevně dopouští plagiátorství a co je horší, s největší pravděpodobností to je ve spolupráci s autorem kde je tak předáno mnohem více než viditelné spektrum daného díla. Vše je to o tom jak to FIA uchopí a kam to nechá zajít, respektive ona to nechala zajít tam kde je už takřka bezzubá. Ptám se zda dokonce nalezený zcela identický díl vůbec něco znamená Ale jinak tu milimetr přidat tu ubrat, je to stejně jen šaškárna a kopie jiného duševního vlastnictví. Konstruktér který se ani neskrývá že vše je jen kopie jiného díla je plivnutí do ksichtu konstruktérskému sportu. Já jen říkám važme si opravdových konstruktérů a chraňme je.
Nameless_Wonder
09:08 13.07.2020 85.237.234.XXX
Nechce sai veriť ze by si to v mercedese neošefovali. Každopádne vidím v tom jalovosť kontrolných orgánov - sme svedkami bohapusteho kopírovania, ale skontrolovať to defacto nemajú ako.
Na strednej škole sme mali matikára, ktorého výsledky defacto nezaujímali. Zaujímalo ho ako kto k výsledku prišiel, ako uvažoval a postupoval.
Je to take zvlastne že sa nám to uberá skoro výhradne smerom ktorý nikto nechce ( okrem RP a ich fanúšikov) a nedá sa s tým nič urobiť.
Na strednej škole sme mali matikára, ktorého výsledky defacto nezaujímali. Zaujímalo ho ako kto k výsledku prišiel, ako uvažoval a postupoval.
Je to take zvlastne že sa nám to uberá skoro výhradne smerom ktorý nikto nechce ( okrem RP a ich fanúšikov) a nedá sa s tým nič urobiť.
Limbi
08:52 13.07.2020 147.228.209.XXX
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci McLarenu za držení dokumentace Ferrari, kdy se zkoumalo a hledalo cokoli, co by bylo zkopírováno a stejně se nenašlo nic, tak se teď musím smát. Máme tady 4 auta Mercedesu z nichž dvě jsou růžová a s loňským datem spotřeby. To už můžou rovnou nechat jezdit 3 vozy za tým, ale aspoň každý se svým originálním monopostem. Tohle je trapné a vůbec se divím, že se RP ještě ohání tím, že "naše auto" je rychlé a podobně... Chápu, že vývoj v F1 není levný a chápu, že se kopírují řešení, ale pokud nasadím auto bez hlubšího přemýšlení 1:1, tak to s inovací nemá nic společného a F1 se vždy oháněla výzkumem a inovací. Je v jejich zájmu tohle si pohlídat.
-Tony-
08:34 13.07.2020 193.165.236.XXX
Vzhledem k tomu, že jsou ty díly upečené z karbonu a černé, tak by to musela být opravdu mistrovská práce, kdyby to někdo dokázal detailně nafotit a následně přes nějaký PC program upravit a poté identifikovat jako díl z loňského Mercedesu ...
Stát se to může, jelikož fotografové jsou dnes všude a Renault třeba opravdu trefil "desítku" ... Ale nemyslím si, že z toho něco bude, protože by to "odskákal" i samotný Mercedes a to asi FIA nepřipustí ...
Stát se to může, jelikož fotografové jsou dnes všude a Renault třeba opravdu trefil "desítku" ... Ale nemyslím si, že z toho něco bude, protože by to "odskákal" i samotný Mercedes a to asi FIA nepřipustí ...
Aktuálně
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek