DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti
Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve středu po hlasování Světové rady motorsportu (WMSC) schválila nová pravidla Formule 1. Týkají se omezení vývoje aerodynamiky pro nejlepší týmy či nižší rozpočtové stropy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Fanda.LH
13:19 28.05.2020 85.162.8.XXXTohle je hodně kontroverzní trend... Jeden čas bylo na trhu těch formulových sérií docela dost A1 Gp, Superleague Formula apod... Celkem by stálo za to, aby se pokusil někdo F1 vyzvat... Zkusit vytvořit rychlejší šampionat byť třeba na začátku s unifikovanými vozy, na která by se vztahovala jednodušší pravidla...-
-
-
-
Dokugan
17:46 28.05.2020 77.236.195.XXXJenže ty technologie jsou moc drahý a FIA to neustálým omezováním dotlačila do extrému. Pokud by se dokázal udělat marketing, jako se to zvládlo v F1 (ani F1 nebyla vždy tou nejpřitažlivější sérií), tak se správně nastavenými pravidly dokáže ten samý investor postavit stejně rychlou formuli za desetinové náklady, co dnes týmy vynakládají. Na to nejrychlejší, co je schopný se pohybovat na okruhu za desetinové náklady už by ti správní lidé dokázali přilákat jak investory, tak diváky, jen to nebude z roku na rok.-
-
-
Fanda.LH
20:00 28.05.2020 83.240.60.XXXChlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec nevnímáš co píšu, ani kontext celé situace... Já se ve zkratce snažím říct, že v F1 je těch regulací až příliš... V článku, kde se píše o regulaci vývoje aera mi píšeš cosi o tom, že to není jen o váze a výkonu motoru... Ano není... Hmotnost šla nahoru brutálně, motory jsou drahé / komplikované, teď přichází stropy a omezení vývoje...
Takže jednoduchou úvahou říkám, že toho by mohl někdo využít a za zlomek nákladů položit základy rychlejší série... Neříkám, že to tak bude, neříkám, že je to easy... Jen se snažím říct, že těch regulací je příliš a mohlo by se to stát...
-
-
-
-
Fanda.LH
20:16 28.05.2020 83.240.60.XXXJedna věc je, že se nadává... To dle mého názoru je záležitost té hlasité menšiny na internetu... Pro většinu diváků / fanoušků / lidí co jdou okolo, F1 působí jako luxusní značka... Sám jsem třeba zkoušel sledovat A1 GP, GP2 / F2... Ale ačkoli byly ty závody mnohem atraktivnější, tak bez těch značek, jmen, ale třeba i těch peněz, to prostě nebylo ono... A dosáhnout něčeho takového je extrémně náročné, o tom se vůbec nemusíme bavit. Ale F1 tohle všechno postupně ztrácí...
A jedna z těch věcí je prostě technická stránka... Rychlost už dávno není prioritou... Řeší se spotřeba, spolehlivost komponent (Omezený počet PJ na sezónu). Už to, že třeba máš jen omezené množství pneu na závodní víkend... To mi prostě přijde ujeté... Stejně jakože pilot F1 přepíná v závodě na úsporný režim, aby dojel do cíle... Tj prostě divné... A za mě vzniká prostor aby si někdo řekl, zkusím vytvořit rychlejší sérii, kde tyhle regulace nebudou... Např. využije aktivních aeroprvků, aktivního zavěšení... Motory V10 s neomezenými otáčkami atd. atd...
-
-
-
Fanda.LH
17:50 28.05.2020 83.240.60.XXXČlověk by pak čekal, že na světě bude jedna značka pro pizzerie, jedna automobilka, jeden výrobce mob. telefonů atd. atd. Resp. samozřejmě, že to tak nebude... To co říkáš. Já nijak nezpochybňuji, jen naznačuji, že vznikl prostor, který by se mohl snažit někdo vyplnit... Nemusí to být ani formule, ale třeba nějaké prototypy... Které nabídnou vyšší závodní rychlost...
Představ si slavné bistro jehož majitel se zblázní a přestane prodávat maso... Tak navzdory jeho slávě by mohlo v okolí vyrůst jiné, kde se maso prodávat bude... -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek