DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve středu po hlasování Světové rady motorsportu (WMSC) schválila nová pravidla Formule 1. Týkají se omezení vývoje aerodynamiky pro nejlepší týmy či nižší rozpočtové stropy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 28.05.2020 21:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 28.05.2020 15:47
Neřeším 3 kg, řeším trend. A ten je jasnej už x… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2020 20:00
Chlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2020 12:22
Je na čase vypisovat sázky kdy formule dostane na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Koukám zde je ten nejchytřejší "menežment" F1. Písněte Rossovi, hned Vás zaměstná.... 18 Je Vás na diskuzi škoda.... 13

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Je na čase vypisovat sázky kdy formule dostane na tunu 12

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Tohle je hodně kontroverzní trend... Jeden čas bylo na trhu těch formulových sérií docela dost A1 Gp, Superleague Formula apod... Celkem by stálo za to, aby se pokusil někdo F1 vyzvat... Zkusit vytvořit rychlejší šampionat byť třeba na začátku s unifikovanými vozy, na která by se vztahovala jednodušší pravidla...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.170.XXX
        Do toho ti nikdo nepůjde, F1 je jedna, je to značka, luxus vybudovanej, svotovej pojem, proč myslíš, že FE nedokáže nabírat na popularitě?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Tak vždycky tu je nějaká značka, to by nemohl nikdo dělat nic... Tady jde spíše o to, že dříve se chlubila titulem nejrychlejší a nemělo smysl s ní v tomhle soupeřit... Zatímco teď se otevírá prostor, aby tu bylo něco rychlejšího...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            31.30.170.XXX
            To je nesmysl, je tak vyspělá a ty technologie prostě jinde nemáš a zas znovu, indestoři ti půjdou do osvedčeného luxusu než do no name neznáma

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Dokugan

              Dokugan

              77.236.195.XXX
              Jenže ty technologie jsou moc drahý a FIA to neustálým omezováním dotlačila do extrému. Pokud by se dokázal udělat marketing, jako se to zvládlo v F1 (ani F1 nebyla vždy tou nejpřitažlivější sérií), tak se správně nastavenými pravidly dokáže ten samý investor postavit stejně rychlou formuli za desetinové náklady, co dnes týmy vynakládají. Na to nejrychlejší, co je schopný se pohybovat na okruhu za desetinové náklady už by ti správní lidé dokázali přilákat jak investory, tak diváky, jen to nebude z roku na rok.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Přesně tak... Sezóna F2 stojí jednotky milionů eur na rok... Udělat ji lehčí a s výkonnějším motorem... Rázem bys mohl tyhle těžké tanky provětrat... V 90, 00 letech to bylo nereálné, ale od té doby se F1 dost změnila...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • HellHogr

                  HellHogr

                  31.30.170.XXX
                  Chlapci, napadlo vás, že to není jen o váze a výkonu motoru, ale i aero? proto je F1 tím čím je ...

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Chlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec nevnímáš co píšu, ani kontext celé situace... Já se ve zkratce snažím říct, že v F1 je těch regulací až příliš... V článku, kde se píše o regulaci vývoje aera mi píšeš cosi o tom, že to není jen o váze a výkonu motoru... Ano není... Hmotnost šla nahoru brutálně, motory jsou drahé / komplikované, teď přichází stropy a omezení vývoje...

                    Takže jednoduchou úvahou říkám, že toho by mohl někdo využít a za zlomek nákladů položit základy rychlejší série... Neříkám, že to tak bude, neříkám, že je to easy... Jen se snažím říct, že těch regulací je příliš a mohlo by se to stát...

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • HellHogr

                      HellHogr

                      31.30.170.XXX
                      S první půlkou souhlasím, s druhou ne a to říkám celou dobu a uvidíš, za 5 let se pravidla vrátí víc k technickému závodění, protože F1 bude hrozit stav jako po 09

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • daaviid23

                daaviid23

                90.182.169.XXX
                18 Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už se to dávno udělalo, protože na F1 se nadává co pamatuju a konkurenční sérii se vyhrožuje už taky řadu let.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Jedna věc je, že se nadává... To dle mého názoru je záležitost té hlasité menšiny na internetu... Pro většinu diváků / fanoušků / lidí co jdou okolo, F1 působí jako luxusní značka... Sám jsem třeba zkoušel sledovat A1 GP, GP2 / F2... Ale ačkoli byly ty závody mnohem atraktivnější, tak bez těch značek, jmen, ale třeba i těch peněz, to prostě nebylo ono... A dosáhnout něčeho takového je extrémně náročné, o tom se vůbec nemusíme bavit. Ale F1 tohle všechno postupně ztrácí...

                  A jedna z těch věcí je prostě technická stránka... Rychlost už dávno není prioritou... Řeší se spotřeba, spolehlivost komponent (Omezený počet PJ na sezónu). Už to, že třeba máš jen omezené množství pneu na závodní víkend... To mi prostě přijde ujeté... Stejně jakože pilot F1 přepíná v závodě na úsporný režim, aby dojel do cíle... Tj prostě divné... A za mě vzniká prostor aby si někdo řekl, zkusím vytvořit rychlejší sérii, kde tyhle regulace nebudou... Např. využije aktivních aeroprvků, aktivního zavěšení... Motory V10 s neomezenými otáčkami atd. atd...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Člověk by pak čekal, že na světě bude jedna značka pro pizzerie, jedna automobilka, jeden výrobce mob. telefonů atd. atd. Resp. samozřejmě, že to tak nebude... To co říkáš. Já nijak nezpochybňuji, jen naznačuji, že vznikl prostor, který by se mohl snažit někdo vyplnit... Nemusí to být ani formule, ale třeba nějaké prototypy... Které nabídnou vyšší závodní rychlost...

              Představ si slavné bistro jehož majitel se zblázní a přestane prodávat maso... Tak navzdory jeho slávě by mohlo v okolí vyrůst jiné, kde se maso prodávat bude...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama