DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti
Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve středu po hlasování Světové rady motorsportu (WMSC) schválila nová pravidla Formule 1. Týkají se omezení vývoje aerodynamiky pro nejlepší týmy či nižší rozpočtové stropy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
20:16 28.05.2020 83.240.60.XXX
Jedna věc je, že se nadává... To dle mého názoru je záležitost té hlasité menšiny na internetu... Pro většinu diváků / fanoušků / lidí co jdou okolo, F1 působí jako luxusní značka... Sám jsem třeba zkoušel sledovat A1 GP, GP2 / F2... Ale ačkoli byly ty závody mnohem atraktivnější, tak bez těch značek, jmen, ale třeba i těch peněz, to prostě nebylo ono... A dosáhnout něčeho takového je extrémně náročné, o tom se vůbec nemusíme bavit. Ale F1 tohle všechno postupně ztrácí...
A jedna z těch věcí je prostě technická stránka... Rychlost už dávno není prioritou... Řeší se spotřeba, spolehlivost komponent (Omezený počet PJ na sezónu). Už to, že třeba máš jen omezené množství pneu na závodní víkend... To mi prostě přijde ujeté... Stejně jakože pilot F1 přepíná v závodě na úsporný režim, aby dojel do cíle... Tj prostě divné... A za mě vzniká prostor aby si někdo řekl, zkusím vytvořit rychlejší sérii, kde tyhle regulace nebudou... Např. využije aktivních aeroprvků, aktivního zavěšení... Motory V10 s neomezenými otáčkami atd. atd...
A jedna z těch věcí je prostě technická stránka... Rychlost už dávno není prioritou... Řeší se spotřeba, spolehlivost komponent (Omezený počet PJ na sezónu). Už to, že třeba máš jen omezené množství pneu na závodní víkend... To mi prostě přijde ujeté... Stejně jakože pilot F1 přepíná v závodě na úsporný režim, aby dojel do cíle... Tj prostě divné... A za mě vzniká prostor aby si někdo řekl, zkusím vytvořit rychlejší sérii, kde tyhle regulace nebudou... Např. využije aktivních aeroprvků, aktivního zavěšení... Motory V10 s neomezenými otáčkami atd. atd...
Fanda.LH
20:00 28.05.2020 83.240.60.XXX
Chlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec nevnímáš co píšu, ani kontext celé situace... Já se ve zkratce snažím říct, že v F1 je těch regulací až příliš... V článku, kde se píše o regulaci vývoje aera mi píšeš cosi o tom, že to není jen o váze a výkonu motoru... Ano není... Hmotnost šla nahoru brutálně, motory jsou drahé / komplikované, teď přichází stropy a omezení vývoje...
Takže jednoduchou úvahou říkám, že toho by mohl někdo využít a za zlomek nákladů položit základy rychlejší série... Neříkám, že to tak bude, neříkám, že je to easy... Jen se snažím říct, že těch regulací je příliš a mohlo by se to stát...
Takže jednoduchou úvahou říkám, že toho by mohl někdo využít a za zlomek nákladů položit základy rychlejší série... Neříkám, že to tak bude, neříkám, že je to easy... Jen se snažím říct, že těch regulací je příliš a mohlo by se to stát...
Fanda.LH
17:50 28.05.2020 83.240.60.XXX
Člověk by pak čekal, že na světě bude jedna značka pro pizzerie, jedna automobilka, jeden výrobce mob. telefonů atd. atd. Resp. samozřejmě, že to tak nebude... To co říkáš. Já nijak nezpochybňuji, jen naznačuji, že vznikl prostor, který by se mohl snažit někdo vyplnit... Nemusí to být ani formule, ale třeba nějaké prototypy... Které nabídnou vyšší závodní rychlost...
Představ si slavné bistro jehož majitel se zblázní a přestane prodávat maso... Tak navzdory jeho slávě by mohlo v okolí vyrůst jiné, kde se maso prodávat bude...
Představ si slavné bistro jehož majitel se zblázní a přestane prodávat maso... Tak navzdory jeho slávě by mohlo v okolí vyrůst jiné, kde se maso prodávat bude...
Dokugan
17:46 28.05.2020 77.236.195.XXX
Jenže ty technologie jsou moc drahý a FIA to neustálým omezováním dotlačila do extrému. Pokud by se dokázal udělat marketing, jako se to zvládlo v F1 (ani F1 nebyla vždy tou nejpřitažlivější sérií), tak se správně nastavenými pravidly dokáže ten samý investor postavit stejně rychlou formuli za desetinové náklady, co dnes týmy vynakládají. Na to nejrychlejší, co je schopný se pohybovat na okruhu za desetinové náklady už by ti správní lidé dokázali přilákat jak investory, tak diváky, jen to nebude z roku na rok.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek