DISKUZE K ČLÁNKU Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve středu po hlasování Světové rady motorsportu (WMSC) schválila nová pravidla Formule 1. Týkají se omezení vývoje aerodynamiky pro nejlepší týmy či nižší rozpočtové stropy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 28.05.2020 21:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 28.05.2020 15:47
Neřeším 3 kg, řeším trend. A ten je jasnej už x… »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2020 20:00
Chlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 28.05.2020 12:22
Je na čase vypisovat sázky kdy formule dostane na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Já srovnával nejlepší bistro s nejlepší závodní sérií... Když to potáhnou špatným směrem, tak to špatně dopadne a někdo toho může využít...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Tak já ti dám příklad: F1 je série kde máš 10 týmů, tvůj příklad je jedno odvětví s jednou firmou neboli monopol 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
S první půlkou souhlasím, s druhou ne a to říkám celou dobu a uvidíš, za 5 let se pravidla vrátí víc k technickému závodění, protože F1 bude hrozit stav jako po 09

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Kde jinde než tady... 18

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Jedna věc je, že se nadává... To dle mého názoru je záležitost té hlasité menšiny na internetu... Pro většinu diváků / fanoušků / lidí co jdou okolo, F1 působí jako luxusní značka... Sám jsem třeba zkoušel sledovat A1 GP, GP2 / F2... Ale ačkoli byly ty závody mnohem atraktivnější, tak bez těch značek, jmen, ale třeba i těch peněz, to prostě nebylo ono... A dosáhnout něčeho takového je extrémně náročné, o tom se vůbec nemusíme bavit. Ale F1 tohle všechno postupně ztrácí...

A jedna z těch věcí je prostě technická stránka... Rychlost už dávno není prioritou... Řeší se spotřeba, spolehlivost komponent (Omezený počet PJ na sezónu). Už to, že třeba máš jen omezené množství pneu na závodní víkend... To mi prostě přijde ujeté... Stejně jakože pilot F1 přepíná v závodě na úsporný režim, aby dojel do cíle... Tj prostě divné... A za mě vzniká prostor aby si někdo řekl, zkusím vytvořit rychlejší sérii, kde tyhle regulace nebudou... Např. využije aktivních aeroprvků, aktivního zavěšení... Motory V10 s neomezenými otáčkami atd. atd...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Ne, já se snažím používat jednoduché příklady, abys to pochopil...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Chlape vyzíváš mě k přemýšlení, ale vůbec nevnímáš co píšu, ani kontext celé situace... Já se ve zkratce snažím říct, že v F1 je těch regulací až příliš... V článku, kde se píše o regulaci vývoje aera mi píšeš cosi o tom, že to není jen o váze a výkonu motoru... Ano není... Hmotnost šla nahoru brutálně, motory jsou drahé / komplikované, teď přichází stropy a omezení vývoje...

Takže jednoduchou úvahou říkám, že toho by mohl někdo využít a za zlomek nákladů položit základy rychlejší série... Neříkám, že to tak bude, neříkám, že je to easy... Jen se snažím říct, že těch regulací je příliš a mohlo by se to stát...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Mě příjde, že jsi se nějak zasekl. Kdyby předtím nepřidali těch 100 kg, tak teď nikdo ty 3 kila ani nevnímá.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
18 Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už se to dávno udělalo, protože na F1 se nadává co pamatuju a konkurenční sérii se vyhrožuje už taky řadu let.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Chlapci, napadlo vás, že to není jen o váze a výkonu motoru, ale i aero? proto je F1 tím čím je ...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Grahame, myslíš si, že Ross je neomylný a ví přesně co dělá?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Koukám zde je ten nejchytřejší "menežment" F1. Písněte Rossovi, hned Vás zaměstná.... 18 Je Vás na diskuzi škoda.... 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jsem taky docent čekatel.... 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
To je pravda, ale teď se řeší 3 kg.....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
NE teď řeší 3 kg....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Přesně tak... Sezóna F2 stojí jednotky milionů eur na rok... Udělat ji lehčí a s výkonnějším motorem... Rázem bys mohl tyhle těžké tanky provětrat... V 90, 00 letech to bylo nereálné, ale od té doby se F1 dost změnila...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Člověk by pak čekal, že na světě bude jedna značka pro pizzerie, jedna automobilka, jeden výrobce mob. telefonů atd. atd. Resp. samozřejmě, že to tak nebude... To co říkáš. Já nijak nezpochybňuji, jen naznačuji, že vznikl prostor, který by se mohl snažit někdo vyplnit... Nemusí to být ani formule, ale třeba nějaké prototypy... Které nabídnou vyšší závodní rychlost...

Představ si slavné bistro jehož majitel se zblázní a přestane prodávat maso... Tak navzdory jeho slávě by mohlo v okolí vyrůst jiné, kde se maso prodávat bude...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Jenže ty technologie jsou moc drahý a FIA to neustálým omezováním dotlačila do extrému. Pokud by se dokázal udělat marketing, jako se to zvládlo v F1 (ani F1 nebyla vždy tou nejpřitažlivější sérií), tak se správně nastavenými pravidly dokáže ten samý investor postavit stejně rychlou formuli za desetinové náklady, co dnes týmy vynakládají. Na to nejrychlejší, co je schopný se pohybovat na okruhu za desetinové náklady už by ti správní lidé dokázali přilákat jak investory, tak diváky, jen to nebude z roku na rok.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
To je nesmysl, je tak vyspělá a ty technologie prostě jinde nemáš a zas znovu, indestoři ti půjdou do osvedčeného luxusu než do no name neznáma

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama